  • 41. Data: 2017-02-07 10:59:23
    Temat: Re: Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości
    >Żeby dobrze używać KK trzeba dobrze rozumieć mechanizm jej
    >działania - jeśli ktoś ma wątpliwości to niech się lepiej doedukuje w
    >necie, zanim ją weźmie.
    >Ale jest trochę zalet w stosunku do debetówek.
    >Oczywiście można zacząć od wady, że do bankomatu trzeba mieć jedną
    >kartę, a do płacenia jest druga - choć dla mnie to zaleta, ciężar
    >niewielki a backup w razie czego jest

    Nie ma backupu, chyba ze karty w roznych bankach.
    Co z kolei utrudnia automatyczna splate KK.

    A jak sie ma backup w kilku bankach ... mnie sie juz karty nie
    mieszcza :-)
    debetowki byly lepsze, bo niewypukle, ale teraz i to sie zmienia :-)

    No i wyrobienie sie platnosciach zwalniajacych z oplat zaczyna byc
    uciazliwe :-)

    > - choć ja jeszcze nigdy nie miałem tak, że mi karta nie zadziałała,

    To sie jednak zdarza, czasem bank lojalnie ostrzega ze w nocy dzialac
    nie bedzie ...

    >Inne zalety to kasa zawsze pod ręką bez strat % (marnych bo marnych,
    >ale zawsze).

    Chyba, ze sie komus dzien wolny przytrafi :-)

    >Z tym, że kredyt za 0 jest lepszy niż nawet taki kredyt odnawialny,
    >polemizować może tylko ktoś totalnie nierozumiejący tematu.

    Kwestia tylko kosztow.
    Taki odnawialny potrafi byc niedrogi, a w tabeli oplat kart tez rozne
    pozycje - moze sie uskladac.

    >Oczywiście nie mówimy tu o sytuacji trwania w kredycie, bo to prosta
    >droga do nędzy, i wtedy kredyt na KK jest zwykle droższy niż KO.

    A to niekoniecznie.

    >I bierzemy pod uwagę tylko darmowe KK - a z tym, skoro jest
    >simplicity, nie ma póki co problemu.

    Ale trzeba na 6 kroli uwazac :-)

    J.

  • 42. Data: 2017-02-07 11:18:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Zajrzałem jeszcze do regulaminów KK db i citka - i zaskok pewien, tam szukanie
    frazy "wolny" nie przynosi spodziewanych efektów.

    Mam citka od wielu lat i jeszcze się nie zdarzyło, aby termin na spłatę
    wypadł w sobotę, niedzielę lub święto. Widać mają tak ustawiony system,
    aby to wyłapywał.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2017-02-07 11:26:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Mam citka od wielu lat i jeszcze się nie zdarzyło, aby termin na
    >spłatę wypadł w sobotę, niedzielę lub święto. Widać mają tak
    >ustawiony system, aby to wyłapywał.

    Omijaja.

    Co nie znaczy, ze sie klient nie da zlapac - odkladamy, odkladamy,
    potem jakies swieto i trzeba bladym switem przelew slac :-)

    Polecenie zaplaty z konta oszczednosciowego dobry pomysl ... ale banki
    lubia brac za to pieniadze :-)

    J.

  • 44. Data: 2017-02-07 11:36:12
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 07.02.2017 11:26, J.F. pisze:
> [...]
    > potem jakies swieto i trzeba bladym switem przelew slac :-)
    >
    > Polecenie zaplaty z konta oszczednosciowego dobry pomysl ... ale

    Akurat w citku przechodzi spłata dzień po terminie - znaczy, żadne
    odsetki się nie naliczyły ani nic.

    MJ

  • 45. Data: 2017-02-07 11:51:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-02-07 o 11:26, J.F. pisze:

> [...]
    > jakies swieto i trzeba bladym switem przelew slac :-)
    >
    > Polecenie zaplaty z konta oszczednosciowego dobry pomysl ... ale banki

    KC
    Art. 115. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień
    uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego.

    --
    Pete

  • 46. Data: 2017-02-07 12:01:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    >KC
    >Art. 115. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na
    >dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia
    >następnego.

    No to teraz Eneuel bedzie mial zagwozdke :-)

    a) czy to sie tyczy bankow, czy lepiej poszukac w prawie bankowym,
    b) czy to jest obowiazkowe, czy mozna to inaczej okreslic w umowie -
    bo juz wiemy, ze zostalo inaczej okreslone.

    Ale powolac sie w reklamacji na KC zawsze warto :-)

    J.

  • 47. Data: 2017-02-07 12:23:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 7 lutego 2017 11:51:20 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
    > KC
    > Art. 115. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień
    > uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego.

    ładny przepis - a czy stosuje się rekurencyjnie ?
    Choć właściwie nie rekurencyjnie (ale to ładniejsze słowo), tylko iteracyjnie, czyli
    jest domyślnie otoczony pętlą while(dzień wolny od pracy) { art. 115; } ?

  • 48. Data: 2017-02-07 12:26:09
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > ładny przepis - a czy stosuje się rekurencyjnie ?
    > Choć właściwie nie rekurencyjnie (ale to ładniejsze słowo), tylko iteracyjnie,
    czyli jest domyślnie otoczony pętlą while(dzień wolny od pracy) { art. 115; } ?
    Tak.

    Ponadto od tego roku jest "wolny od pracy lub sobotę".
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Goda's Truism:

  • 49. Data: 2017-02-07 12:32:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 lutego 2017 11:51:20 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Art. 115. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień
    > uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego.

    Czyli jak termin był na sobote to upływa w niedziele?

  • 50. Data: 2017-02-07 12:36:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-07 o 12:32, Kris pisze:

    > Czyli jak termin był na sobote to upływa w niedziele?

    Wg tego przepisu, jak upływał w sobotę, to upływał w sobotę. Ale to już
    nieaktualny przepis.

    --
    Liwiusz