  • 21. Data: 2017-02-04 22:33:17
    Temat: Re: Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 4 lutego 2017 22:11:06 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
    .
    > Ale citek i db darmowe są i służą, bo debetówek do wspólnych kont nie mamy.

    Często gotówka potrzebna- jak to rozwiązałeś bez debetówki?

  • 22. Data: 2017-02-04 23:08:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Feb 2017 13:11:04 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):
    > Oczywista jest przewaga KK nad kredytem odnawialnym
    >i comiesięcznym wchodzeniem w ten kredyt spowodowanym płaceniem debetówką.

    Az taka oczywista to nie.
    Miec oszczednosci w wysokosci kilkumiesiecznych zarobkow - bardzo
    dobry pomysl, a wtedy kredytowosc mniej istotna.
    Kto ma budzet bardziej napiety - tego moze kredyt odnawialny
    poratowac, ktory wcale nie musi byc drogi.
    Choc obecnie raczej jest.

    > A wzór na zysk mniej więcej taki - miesięczne wydatki*5/4 (a w moim przypadku *3/2)
    > - w tym, przy kartach citi i db, wliczają się również rachunki
    > domowe - można trzymać sobie na koncie oszczędnościowym i mieć z
    > tego odsetki za nic.

    W wiekszosci miernie oprocentowane te konta. A jak sie nie wstrzelisz
    z datami platnosci i pensja, to zysk spada,

    > Bo oczywiście wydawać należy tylko kasę, jaką się już ma.

    Za to moze sie przydac w trudnych czasach. Prace stracisz - i kto ci
    wtedy da kredyt ? A na KK przyznany wczesniej :-)

    > Ogólnie zaś chodzi o zabawę - jeśli dla kogoś jest to utrudnianie
    > życia, to pewnie, że nie ma sensu się za to brać.

    Dla jednych - utrudnienie za 5 zl, dla innych - lubia te zabawe, ale
    drobne przeoczenie i zamiast 5 zl zysku jest 20 zl straty :-)

    Ale ... ciekaw jestem kiedy sie urwie, bo jak tak wszyscy beda na KK
    zarabiali, to je banki zlikwiduja, skoro nie ma z tego zysku :-)

    J.

  • 23. Data: 2017-02-05 01:05:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" o70ksk$job$...@n...news.atman.pl

    > Czy obyczaj mówi, że jeśli termin spłaty kredytówki przypada
    > na dzień ustawowo wolny od pracy -- terminem staje się najbliższy dzień zniewolony?

    Jeśli ktoś zna odpowiedź i chce udzielić tej odpowiedzi
    dla mnie -- niech (jeśli można prosić) odpisze.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. http://danutac.net.pl ..;\|/......

  • 24. Data: 2017-02-05 08:44:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 lutego 2017 01:21:20 UTC+1 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

    > Jeśli ktoś zna odpowiedź i chce udzielić tej odpowiedzi
    > dla mnie -- niech (jeśli można prosić) odpisze.

    Odpowiedż znajdziesz w regulaminie banku

  • 25. Data: 2017-02-05 08:58:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    napisał:

    > Jeśli ktoś zna odpowiedź i chce udzielić tej odpowiedzi
    > dla mnie -- niech (jeśli można prosić) odpisze.

    -Odszukaj regulamin Twojej karty
    -Będzie to plik pdf zapewne
    -Otwórz ten plik
    -Naciśnij kombinacje klawiszy ctrl+f
    -W okienko które otworzy się po wciśnięciu tych klawiszy wpisz "wolny od pracy"
    -Przeczytaj co tam znalazło
    Jak nie zrozumiesz co tam napisali wklej tutaj- pomożemy

  • 26. Data: 2017-02-05 13:24:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 4 lutego 2017 22:33:18 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > W dniu sobota, 4 lutego 2017 22:11:06 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
    > .
    >
    > Często gotówka potrzebna- jak to rozwiązałeś bez debetówki?

    Po sąsiedzku mam oddział db, w którym mam bezpłatną obsługę kasową i trzymam zapas
    gotówki w domu - zwykle raz w miesiącu wypłacam 500zł, starcza na sklepy, w których
    nie można płacić kartą - głównie te na lokalnym bazarku, choć i tam już w kilku
    miejscach, gdzie żona kupuje, akceptują od jakiegoś czasu karty.

    A debetówki mamy - tylko że nie do kont wspólnych, a do indywidualnych, więc w razie
    nagłej potrzeby wypłaty większej gotówki też by jakoś dało radę.

  • 27. Data: 2017-02-05 13:25:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    napisał:

    > Jeśli ktoś zna odpowiedź i chce udzielić tej odpowiedzi
    > dla mnie -- niech (jeśli można prosić) odpisze.

    Już pisałem, więc się powtórzę - ostateczną interpretacją przez bank własnego
    regulaminu jest data podana na wyciągu, więc tam zajrzyj.
    Chyba że uważasz - albo masz nadzieję - że się pomylili.

  • 28. Data: 2017-02-05 17:47:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Żeby dobrze używać KK trzeba dobrze rozumieć mechanizm jej działania - jeśli ktoś ma
    wątpliwości to niech się lepiej doedukuje w necie, zanim ją weźmie.
    Ale jest trochę zalet w stosunku do debetówek.
    Oczywiście można zacząć od wady, że do bankomatu trzeba mieć jedną kartę, a do
    płacenia jest druga - choć dla mnie to zaleta, ciężar niewielki a backup w razie
    czego jest - choć ja jeszcze nigdy nie miałem tak, że mi karta nie zadziałała, raz
    czy dwa razy żona miała sytuację, że karta nie poszła z chipa, ale zaraz potem poszła
    z paska. Kiedyś jedynie pani nie chciała przyjąć zapłaty ~3k za meble z pikacza, więc
    nie mogłem zapłacić kartą-naklejką (ale to była jakaś fanaberia, bo płaciłem tą
    naklejką ponad 6k za wczasy).

    Inne zalety to kasa zawsze pod ręką bez strat % (marnych bo marnych, ale zawsze).
    Wypukłość - w PL właściwie nic nie znaczy, ale za granicą znaczenie może mieć. Inna
    sprawa, że wypukłe debetówki to już większość (choć potrafią być banki takie jak PKO,
    które na wypukłej debetówce umieszczają napis "electronic use only") - ale nawet na
    takiej wypukłej debetówce, szczególnie jeśli jest to MC, widnieć może brzydki napis
    debit, na który w hotelach i wypożyczalniach samochodów mogą kręcić nosem.

    Z tym, że kredyt za 0 jest lepszy niż nawet taki kredyt odnawialny, polemizować może
    tylko ktoś totalnie nierozumiejący tematu.
    Oczywiście nie mówimy tu o sytuacji trwania w kredycie, bo to prosta droga do nędzy,
    i wtedy kredyt na KK jest zwykle droższy niż KO.
    I bierzemy pod uwagę tylko darmowe KK - a z tym, skoro jest simplicity, nie ma póki
    co problemu.

  • 29. Data: 2017-02-06 10:11:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-02-04 o 16:09, Kris pisze:

    > Ciekawi mnie jak. Nie znasz szczegółów?
    > Bo mi sie wydaje że jak karty nie działają to nie działaja. No chyba te wypukłe i
    tzw żelazko. Ale jeśli dobrze pamietam to wypukłe bywały i debetówki.

    Wypytałem wtedy gościa, ale to było dawno (więc mogło się coś zmienić),
    i ja nie umiałem krytycznie podejść do tego co facet mówi (dopiero po
    tamtym zdarzeniu wyszukałem p.b.b).
    On twierdził, że jak kredytowa to by zadzwonił do jakiegoś centrum Visy
    i na tej podstawie ustalił, że może tę kartę obciążyć nawet jak bank nie
    potwierdza.
    P.G.

  • 30. Data: 2017-02-06 11:03:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >zmienić), On twierdził, że jak kredytowa to by zadzwonił do jakiegoś
    >centrum Visy i na tej podstawie ustalił, że może tę kartę obciążyć

    Ogolnie te karty pozwalaja na dosc duza swobode - hotel gdzies tam
    wklepuje numer i naleznosc sciaga, karty nawet nie potrzebuje.
    Co ma i swoje wady - w praktyce chyba niewielkie.

    Wklepac moze zaraz, albo na drugi dzien - jak klientowi wierzy, to nie
    ma problemu.
    Na ile to dotyczy tylko kredytowych, a na ile wszystkich to nie wiem

    Co do tego "dzwonienia do Visy" ... jak bank ma "przerwe techniczna",
    to ciekaw jestem, czy Visa powie, ze karta dobra ...

    J.