  • 21. Data: 2003-04-06 08:40:25
    Temat: Re: Związek Banków Polskich i tzw.Czarna Lista
    Od: "Micha" <j...@p...onet.pl>

    > czarna lista w zbp - jesli nie splaciles jakiegos zobowiazania i jest juz
    > postepowanie windykacyjne. wtedy bank, wobec ktorego nie wywiazales sie z
    > zobowiazan, umieszcza cie na takiej liscie, zeby przestrzec inne banki, ze
    > jestes niesolidnych. ale kara trwa 2 lata, potem cie usuwaja z tego
    > rejestru. zanim bank cie tam umiesci, to wysyla ci monity itp, wiec nie
    > mozna tego przeoczyc zwykle...

    Po pierwsze to żadnego postępowania windykacyjnego nie trzeba a by tam sie
    znależć (RNK ZBP), wystarczy spóźnienie w płatności raty.
    Po drugie mam doświadcenia, że nawet 3,5 roku od całkowitej spłaty kredytu
    (potwierdzonej przez bank na piśmie), klient istnieje w rejestrze.

    Dobrze jakbyśmy na liście pisali o faktycznych doświadczeniach a nie o
    teorii, bo ta w tym kraju to zwykłe science fiction.
    Jarek

  • 22. Data: 2003-04-06 12:13:18
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik "Micha" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Bzdura, moja klientka spłaciła wszystko 3,5 roku temu a ciągle istnieje w
    > Rej. Klientów Nierzetelnych ZBP. Ładna prośba to pomoże jak umarłemu
    > kadzidło. Potrzebne jset oficjalne pismo oddziału banku, który dokonał
    > wpisu. Banki sa jednak rozkoszne w tym względzie. Wspomniana klientka 3
    razy
    > dzwoniła do oddziału BZWBK na Domaniewskiej w Wa-wie, a tn utrzymywał, że
    > jej na żadnej liście nie ma.

    mnie juz dawno zycie nauczylo, zeby z instytucjami wszelkimi niczego nie
    zalatwiac na telefon. pisma skutkuja - nawet w citi, jak im wysylalam
    reklamacje.

    bank ma obowiazek wyrzucic cie z rejestru po 2 latach od splaty, ale w
    bankach tez pracuja ludzie, ktorzy moga cos przeoczyc, czy pomylic sie.
    pismo do dyrektora oddzialu powinno to rozwiazac.

  • 23. Data: 2003-04-06 14:57:10
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > O ile bank już wysłał wezwanie, to nie ma powodu, by wzywać dłużnika po raz
    > kolejny - najcześciej jest to strata czasu.

    Firma windykacyjna wysyła pismo "przedprocesowe" z wyszczególnieniem
    kosztów ponad zadłużenie, które staną się wymagalne gdy pismo stanie się
    "procesowe".
    Sens wysyłania pism jest wątpliwy w przypadku dłużników, którzy nie
    zamierzają zapłacić i wiedzą jak zrobić to skutecznie - ma sens wobec
    takich, którzy mają problemy finansowe, ale mogą np. pożyczyć od rodziny.

    PZdr: Dogbert

  • 24. Data: 2003-04-06 18:58:48
    Od: k...@o...pl

> [...]
    >
    > Dobrze jakbyśmy na liście pisali o faktycznych doświadczeniach a nie o
    > teorii, bo ta w tym kraju to zwykłe science fiction.

    Jeśli tak byłoby faktycznie, to ZBP nie wyrobiłby ze zbieraniem danych -
    mńostwie ludzi zdarza się spóźnić z płatnością raty np. kilka dni, a tutaj
    dotykamy m.in. problemu Poczty Polskie, przez którą duża część dłużników dalej
    spłaca raty i nie zwraca uwagi na zapisy, że za dzień spłaty raty uważa się
    dzień wpłytu do Banku. Tacy płacą 10-go, jeśli rata jest płatna do 10-go -> a
    Poczta ma legalnie 14 dni na przekazanie kasy do Banku.
    Więc wystarczyłoby raz w ten sposób zapłacić ratę przez Pocztę - i od razu na
    Czarną Listę - Nawet na czystą logikę, sorki, to bzdura!
    Poza tym samemu zdarzyło mi się na czas nie spłacić czegoś tam - i nawet w BIKu
    nie było o tym śladu! Mówię tu o opóźnieniu rzędu kilku, kilkunastu dni.
    Pozdrawiam!

  • 25. Data: 2003-04-06 19:19:46
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    k...@o...pl wrote:
    [...]

> [...]
    > nie było o tym śladu! Mówię tu o opóźnieniu rzędu kilku, kilkunastu dni.

    No nie tak źle to nie jest :-)
    Po pierwsze to opóźnienie musi wynieść 30 dni.
    Po drugie za 1-szą ratę raczej CIe na czarną listę nie wpiszą...

    KJ

    --
    Już nie mam PIT-a. :-(
    A w laptopie zwaloną matrycę.

  • 26. Data: 2003-04-06 20:00:30
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamierzają zapłacić i wiedzą jak zrobić to skutecznie - ma sens wobec
    > takich, którzy mają problemy finansowe, ale mogą np. pożyczyć od rodziny.

    Nie ma sensu, bo nie wiadomo który należy do pierwszej, a który do drugiej
    grupy. Poza tym dłużnicy generalnie i tak nie są w stanie wszystkiego od
    razu spłacić, a z ugód rozkładających zadłużenie na raty się nie wywiązują.
    Tak więc w poszczególnych przypadkach zapewne wysłanie wezwania miałoby
    sens, ale biorąc większą masę (conajmniej parę tysięcy spraw) sensu to nie
    ma. Chyba, że komuś zależy na samym windykowaniu, a nie na ściąganiu kasy -
    to co innego...

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 27. Data: 2003-04-06 20:23:51
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 06 Apr 2003 21:19:46 +0200, Kamil Jonca
    <k...@p...onet.pl> wrote:
    >No nie tak źle to nie jest :-)
    >Po pierwsze to opóźnienie musi wynieść 30 dni.
    >Po drugie za 1-szą ratę raczej CIe na czarną listę nie wpiszą...

    Ale w BIKu nawet przekroczenie do 30 dni jednej raty mozna zobaczyc.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 28. Data: 2003-04-06 20:40:00
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Wojtek Frabinski wrote:

    > Ale w BIKu nawet przekroczenie do 30 dni jednej raty mozna zobaczyc.

    I? Mówimy o wpisaniu na czarną listę a nie o danych BIK-u(btw chyba już
    czas napisać tam znowu - może wreszcie WBK wysłał tam moją kartę ;-))
    KJ

  • 29. Data: 2003-04-06 20:47:35
    Od: k...@o...pl

    > I? Mówimy o wpisaniu na czarną listę a nie o danych BIK-u(btw chyba już
    > czas napisać tam znowu - może wreszcie WBK wysłał tam moją kartę ;-))

    Mojej z WBK tydzień temu dalej jeszcze nie było :))

  • 30. Data: 2003-04-07 05:12:20
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli tak byłoby faktycznie, to ZBP nie wyrobiłby ze zbieraniem danych -
    > mńostwie ludzi zdarza się spóźnić z płatnością raty np. kilka dni, a tutaj
    > dotykamy m.in. problemu Poczty Polskie,

    mi sie obilo o uszy, ze chodzi o niesplacenie 3 z rzedu rat...