  • 1. Data: 2009-02-04 20:50:38
    Temat: Znowu awaria Visy
    Od: quwert <q...@x...gazeta.pl>

    Wczoraj wypłaciłem z bankomatu 500 zł kartą visa electron z Volkswagen
    Banku i wieczorem pojawiła się blokada.
    Dzisiaj po zalogowaniu blokada znikła pojawiło się coś takiego

    1 2009-02-04 spł.kapit.zapad. -xyz,xx PLN
    2 2009-02-04 korekt ksieg. 04.02 +xyz,xx PLN

    przy czym pierwsza transakcja ogołociła mi konto łącznie z limitem
    kedytowym!!! Tym razem Visa zastosowała sobie mnożnik około razy 30 albo
    więcej bo z konta znikło wszystko co bank był wstanie zabrać.
    Na infolinii konsultant niechętnie przyznał że mieli problem z visa a
    transakcja karciana rozliczy się w bliżej nieokreślonej przyszłości, póki
    co blokady brak.

    Na plus szybkość reakcji (nie to co w mbanku) gdyby nie zapisy w historii
    nawet bym nie wiedział.

    Z drugiej strony coś się dzieje z tą visa, czyżby szli ścieżką banku Lehman
    Brothers ;)

  • 2. Data: 2009-02-04 21:00:44
    Temat: Re: Znowu awaria Visy
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 4 Lut, 21:50, quwert <q...@x...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > nawet bym nie wiedział.
    >
    > Z drugiej strony coś się dzieje z tą visa, czyżby szli ścieżką banku Lehman

    Chyba, chłopaki, zaczniemy płacic gotówką, jak za starych, dobrych
    lat..;-)

  • 3. Data: 2009-02-04 21:05:59
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "quwert" <q...@x...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nawet bym nie wiedział.
    >
    > Z drugiej strony coś się dzieje z tą visa, czyżby szli ścieżką banku

    I to jest kolejny argument aby płacić kartą kredytową, czyli pieniędzmi
    banku. Wtedy ty masz limit i gotówkę na saldzie, a bank to niech sobie i 3
    dni wyjaśnia.

  • 4. Data: 2009-02-04 21:08:51
    Od: "Borciuch" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > nawet bym nie wiedział.
    >
    > Z drugiej strony coś się dzieje z tą visa, czyżby szli ścieżką banku Lehman

    Wiem że teraz jest moda na psioczenie na mbank ale ..

    Visa rozsyla pliki aktualizacyjne ksiegujace tranzakce do polskich bankow, ktore
    po pierwszej awarii sa przeszukiwane przez skrypty sprawdzajace wielokrotne
    tranzakcje na ta sama kwote w krotkim przedziale czasu. Wszystkie normalne banki
    dawno juz wprowadzily taki skrypt do swoich systemow, jak widac VW tego nie
    zrobil co jest po prostu kpina, kpina jest rowniez zachowanie Visy ktora wysyla
    takie popsute pliki co kilkanascie dni. A przy pierwszej awarii mbank byl ofiara
    dlatego, ze najczesciej ksieguje tranzakcje, reszta bankow po zauwazeniu
    problemu po prostu wstrzymala skrypt aktualizujacy

    Pozdrawiam
    Borciuch

  • 5. Data: 2009-02-04 21:23:37
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    szczurwa pisze:
    > Chyba, chłopaki, zaczniemy płacic gotówką, jak za starych, dobrych
    > lat..;-)

    Ja się już na to przestawiłem. Jeszcze tylko muszę sobie sprawić
    Aliorowe konto z bezpłatnymi wszystkimi bankomatami.

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2009-02-04 22:40:48
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Mithos napisał(a):

    > Ja się już na to przestawiłem. Jeszcze tylko muszę sobie sprawić
    > Aliorowe konto z bezpłatnymi wszystkimi bankomatami.

    Mithos, a co z czajnikiem??? Czy tam z patelnią Tefal i coś tam coś tam...

    PG

  • 7. Data: 2009-02-04 22:49:14
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "quwert" <q...@x...gazeta.pl> wrote in message
    > Wczoraj wypłaciłem z bankomatu 500 zł kartą visa electron z Volkswagen
    > Banku i wieczorem pojawiła się blokada.
    > Dzisiaj po zalogowaniu blokada znikła pojawiło się coś takiego

    Dlatego trzeba uzywac prawdziwych kart ;). Mnie tam dzis mile zaskoczyl
    Amex, stacja benzynowa in the middle of nowhere i transakcja przechodzi bez
    autoryzacji :). Juz prawie zapomnialem jak to fajnie placic karta, ktora nie
    wymaga kretynskiej autoryzacji... Po wprowadzeniu obowiazkowych autoryzacji
    dla Amexa i DC zaczalem sie zastanawiac naz zamiana kart, zwlaszcza jak
    przytrafil sie dzien kiedy z DC byly same odmowy, ale jesli to syglam, ze
    wraca ku lepszemu to kolejny rok pozostane przez Amexie :).

    MK

  • 8. Data: 2009-02-04 22:52:24
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Piotr Gralak pisze:
    > Mithos, a co z czajnikiem??? Czy tam z patelnią Tefal i coś tam coś tam...

    Nic. Punkty już wydałem. Nowych pewnie nie będzie (chociaż kartę Citi
    zostawiam, więc być może z czasem na coś tam się uzbiera).

    --
    Mithos

  • 9. Data: 2009-02-04 22:53:28
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MK pisze:
> [...]
    > zamiana kart, zwlaszcza jak przytrafil sie dzien kiedy z DC byly same
    > odmowy, ale jesli to syglam, ze wraca ku lepszemu to kolejny rok

    Ja przez miesiąc testowania AmExa zawsze miałem autoryzację...

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2009-02-04 23:07:11
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > przytrafil sie dzien kiedy z DC byly same odmowy, ale jesli to syglam, ze
    > wraca ku lepszemu to kolejny rok pozostane przez Amexie :).

    U mnie nie zdarzają się niestety transakcje bez autoryzacji od dawien dawna.

    marekz