    From: "Borciuch" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Znowu awaria Visy
    Date: Wed, 04 Feb 2009 22:08:51 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Na plus szybkość reakcji (nie to co w mbanku) gdyby nie zapisy w historii
    > nawet bym nie wiedział.
    >
    > Z drugiej strony coś się dzieje z tą visa, czyżby szli ścieżką banku Lehman
    > Brothers ;)

    Wiem że teraz jest moda na psioczenie na mbank ale ..

    Visa rozsyla pliki aktualizacyjne ksiegujace tranzakce do polskich bankow, ktore
    po pierwszej awarii sa przeszukiwane przez skrypty sprawdzajace wielokrotne
    tranzakcje na ta sama kwote w krotkim przedziale czasu. Wszystkie normalne banki
    dawno juz wprowadzily taki skrypt do swoich systemow, jak widac VW tego nie
    zrobil co jest po prostu kpina, kpina jest rowniez zachowanie Visy ktora wysyla
    takie popsute pliki co kilkanascie dni. A przy pierwszej awarii mbank byl ofiara
    dlatego, ze najczesciej ksieguje tranzakcje, reszta bankow po zauwazeniu
    problemu po prostu wstrzymala skrypt aktualizujacy

    Pozdrawiam
    Borciuch