  • 11. Data: 2019-07-16 11:46:53
    Temat: Re: Zmiany w Alior Kantor
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale plusa poprzez shift += dlaczego nie możesz?
    A klawiatura ekranowa?

    -----

  • 12. Data: 2019-07-17 08:33:52
    Od: g...@g...com

    Do d.. z takim bankiem, kantor schodzi na psy /jak wczesniej pisalem/,nawet
    kursów walut nie mozna sprawdzic ! Sa zaszyte gleboko, dopiero po zalogowaniu.
    Dawniej bylo je widac na 1 stronie, teraz tam same autoreklamy !!
    To kpina z klienta dawniej bez logowania widzialem czy warto wymieniac - dobry kurs,
    teraz nic tylko reklamy. Starych kart w systemie nie widac - zlikwidowali bez slowa ?
    Jedyne co mi sie na razie podoba - ubezpieczenia na mode Revoluta, w regulaminie jest
    zaostrzenie chorob przewleklych. To istotne, w duzym Aliorze
    nie ma tego bez chorob przewleklych a w pewnym wieku kazdy na cos sie leczy
    i zawsze jest furtka do odmowy odszkodowania bo juz na to sie leczyles !!
    Tylko to mi sie podoba reszta do kitu karta tez - 1 wyplata za granica bezplatna to
    kpina.

  • 13. Data: 2019-07-17 09:56:00
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-17 o 08:33, g...@g...com pisze:
    > Do d.. z takim bankiem, kantor schodzi na psy /jak wczesniej pisalem/,nawet
    > kursów walut nie mozna sprawdzic ! Sa zaszyte gleboko, dopiero po zalogowaniu.

    Moim zdaniem to mniej wygodne, ale z drugiej strony - standard. Z tego
    co pamiętam kursy kantoru np. Idea Banku czy mBanku także nie są
    podawane bez zalogowania. W pierwszym wypadku napisałem nawet do IB, aby
    mi podali jaki mają spread (tym samym czy warto u nich otwierać kantor).
    Odmówili.
    Santander podaje bez zalogowania.

    > Dawniej bylo je widac na 1 stronie, teraz tam same autoreklamy !!

    Ten "Pulpit", z którego niewiele wynika kiepski. Zgadzam się. Z drugiej
    strony podobny jest na Cinkciarz.pl.

    > To kpina z klienta dawniej bez logowania widzialem czy warto wymieniac - dobry
    kurs, teraz nic tylko reklamy.

    Jest pewien plus. Dość łatwo mieć preferencyjny kurs. Ja taki mam. Na
    starej stronie bez zalogowania widziałem kursy dla wszystkich. De facto
    i tak się logowałem, by zobaczyć kursy dla mnie (ok. 30% niższe).
    Teraz widzę kursy po zniżce także dla walut, do których kont nie
    posiadam. Wtedy było to trudniejsze, bo widać było tylko te, z których
    korzystam. Trzeba było zrobić taki myk: zalogowanie, otwarcie strony
    publicznej z kursami. Teraz wszystko jest w 1 miejscu.

    > Tylko to mi sie podoba reszta do kitu karta tez - 1 wyplata za granica bezplatna to
    kpina.

    Nie mam karty, ale wydaje mi się, że wcześniej też raz w miesiącu z
    bankomatu można było pociągnąć...

  • 14. Data: 2019-07-17 13:16:22
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    https://kantor.aliorbank.pl/forex

    > Starych kart w systemie nie widac - zlikwidowali bez slowa ?

    "Pulpit", na pasku zatytułowanym "Podsumowanie" wybierasz walutę/konto i
    pokazuje ci się m.in. karta podpięta do tegoż konta/rachunku

  • 15. Data: 2019-07-17 13:46:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 17 lipca 2019 13:13:40 UTC+2 użytkownik Andrzej Kłos napisał:

    > https://kantor.aliorbank.pl/forex

    Ha, wiedziałem, że to wczoraj widziałem, zresztą adres taki jak wcześniej.
    Tyle że dziś do tej strony nie prowadzi (a przynajmniej ja nie znalazłem) żaden
    odnośnik ze strony głównej.
    Ale wiedziałem, że to widziałem, bo nawet sobie zapisałem różnicę między kursami z
    tej strony - "dla ogółu" (spread euro ok. 2,8gr) - a "moimi" (spread euro ok. 2gr),
    widocznymi po zalogowaniu.
    Po wprowadzeniu nowej wersji ST znikła synchronizacja - poprzednio po zalogowaniu
    pojawiały się "moje" kursy również na stronie https://kantor.aliorbank.pl/forex,
    teraz się nie zmieniają.

    Ciekawe, czy link wróci - może wyłączyli, bo strona z kursami skopana niemiłosiernie,
    transamituje megabajty.
    Chyba że mają zamiar wprowadzić podejście mBąka - czyli dla każdego inny kurs w
    kantorze.

  • 16. Data: 2019-07-17 14:19:20
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Wednesday, July 17, 2019 at 9:56:15 AM UTC+2, Szymon wrote:
> [...]
    > korzystam. Trzeba było zrobić taki myk: zalogowanie, otwarcie strony
    > publicznej z kursami. Teraz wszystko jest w 1 miejscu.

    Ja też szukałem kursów, w końcu mogę się zalogować od wczoraj po południa.... Mam
    0,038gr taniej na parze EUR/PLN niż niezalogowany. I tak widzę że rkantor bije moje
    preferecyjne kursy od 0,005 przy wymianie co najmniej EUR 50,000. Ale chyba rkantor
    nie ma gwarancji bankowych...

  • 17. Data: 2019-07-17 14:38:29
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-17 o 14:19, Stiwi pisze:
> [...]
    preferecyjne kursy od 0,005 przy wymianie co najmniej EUR 50,000. Ale chyba rkantor

    Tak, Rkantor nie jest chroniony BFG. Ponadto ma kilka minusów (dla
    mnie). Po pierwsze jeśli przelejesz walutę, rozmyślisz się (bo np. kurs
    się zmieni) to powrotny przelew waluty jest obarczony prowizją.
    Po drugie Rkantor wymaga zdjęcia dowodu osobistego - dziwna praktyka.
    Po trzecie - Rkantor lubi rozszerzać spread - przez co "wycina" tzw.
    stop-loss. Alior tak nie działa - spread rozszerza się w weekendy, ale
    nie w dni robocze.

  • 18. Data: 2019-07-17 15:05:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 17 lipca 2019 14:38:44 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:
> [...]
    preferecyjne kursy od 0,005 przy wymianie co najmniej EUR 50,000. Ale chyba rkantor

    No to raczej wyklucza wymianę sum rzędu 50k euro, chyba że ktoś jest amatorem mocnych
    wrażeń ;>

    > Po pierwsze jeśli przelejesz walutę, rozmyślisz się (bo np. kurs
    > się zmieni) to powrotny przelew waluty jest obarczony prowizją.

    A co w tym dziwnego? W IKA jest tak samo, chyba że przelewasz z/do "dużego" aliora
    albo różowego T.
    Są jakieś "niebankowe" kantory, w których walutę można przelewać za darmo?

    > Po drugie Rkantor wymaga zdjęcia dowodu osobistego - dziwna praktyka.

    IKA tak samo - jeśli pojawisz się w oddziale - wezwali mnie na oświadczenie FATCA -
    to dowód xerują, inaczej blokada i możesz iść do sądu.

    Porównałem sobie z kantorem santandera:
    IKA
    EUR / PLN 4,2488 4,2764 0,0276
    USD / PLN 3,7878 3,8125 0,0247
    CHF / PLN 3,8309 3,8561 0,0252
    GBP / PLN 4,7019 4,7330 0,0311

    santander
    EUR/PLN 4,2488 4,2750 0,0262
    USD/PLN 3,7876 3,8137 0,0261
    CHF/PLN 3,8297 3,8564 0,0267
    GBP/PLN 4,7031 4,7303 0,0272

    W santanderze funty tańsze - wciąż mają ten błąd, że spready dla wszystkich tych 4
    głównych walut są na tym samym poziomie bezwzględnym, zamiast na tym samym względnym.
    euro tańsze troszkę - ale sporo trzeba by zakupić, by zrekomensowało 5zł na przelew
    SEPA (sprawdzić, może konto vip ma darmowe SEPA - w bnp miało - bo warunki to jedynie
    ping-pong 10k/mc).

  • 19. Data: 2019-07-17 15:19:11
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > No to raczej wyklucza wymianę sum rzędu 50k euro, chyba że ktoś jest amatorem
    mocnych wrażeń ;>

    Te 50.000 to średniomiesięczna wartość transakcji. Możesz zatem zrobić
    50 po 1000.

    > A co w tym dziwnego? W IKA jest tak samo, chyba że przelewasz z/do "dużego" aliora
    albo różowego T.

    Tylko po co przelewać na Aliora, a potem wycofywać? Może sobie leżeć do
    czasu, aż kurs osiągnie pożądaną wartość. Tu masz ochronę BFG. Owo
    przelanie i wycofanie w przypadku Rkantoru pozwala uniknąć
    przechowywania kapitału u nich (klienci BitMarketu wiedzą o co chodzi).

    > Są jakieś "niebankowe" kantory, w których walutę można przelewać za darmo?

    Tak. Na przykład Cinkciarz.

    > IKA tak samo - jeśli pojawisz się w oddziale - wezwali mnie na oświadczenie FATCA -
    to dowód xerują, inaczej blokada i możesz iść do sądu.

    Powierzenie danych bankowi, a wątpliwej jakości spółce to jednak co innego.

    > Porównałem sobie z kantorem santandera:
    > W santanderze funty tańsze - wciąż mają ten błąd, że spready dla wszystkich tych 4
    głównych walut są na tym samym poziomie bezwzględnym, zamiast na tym samym względnym.

    Sęk w tym, że w Aliorze dość łatwo dostać spread konkurencyjny. Na tę
    chwilę mam 1,54 grosza na USD/PLN. Pytanie czy Santander proponuje takie
    stawki. Przy 2,61 Santandera to jednak duża różnica.

    > euro tańsze troszkę - ale sporo trzeba by zakupić, by zrekomensowało 5zł na przelew
    SEPA (sprawdzić, może konto vip ma darmowe SEPA - w bnp miało - bo warunki to jedynie
    ping-pong 10k/mc).

    Do zakupu euro wybrałbym Cinkciarza.pl - kurs nie do pobicia.
    Przelewy w ogóle nie są problemem. Waluta zakupiona w Aliorze jest
    przelewana za darmo. Od biedy możesz stosować tandem Alior-Cinkciarz i
    po sprawie.

  • 20. Data: 2019-07-17 15:41:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 17 lipca 2019 15:19:26 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:

    > Te 50.000 to średniomiesięczna wartość transakcji. Możesz zatem zrobić
    > 50 po 1000.

    To w jaki sposób przyznają te preferencyjne kursy?
    Jak wykręcisz te 50k euro w miesiącu to zwracają nadpłatę?

> [...]
    > przelanie i wycofanie w przypadku Rkantoru pozwala uniknąć
    > przechowywania kapitału u nich (klienci BitMarketu wiedzą o co chodzi).

    Oczywiście że u spółeczki kapitału nie należy przechowywać - wg mnie nawet tam
    wpłacać na chwilę - ale było o "rozmyśleniu się".
    Co prawda z aliora też można robić przelewy walutowe w cenie średniej dla kont
    fizolskich (ale ktoś może mieć VIP i darmowe SEPA) i korzystać z kasy za pomocą karty
    (ale karta N26 jest do tego zdecydowanie lepsza - z testów biedronkowych wygląda mi
    nawet na odporną na DCC) - ale jakby ktoś tak chciał to by to euro w IKA i tak
    trzymał, a nie tylko przelał na wymianę, czyż nie?

    > Tak. Na przykład Cinkciarz.

    I zupełnie za darmo do dowolnego banku w PL? Każdą walutę? Tylko zakupioną czy
    "rozmyśloną" też?

    - to dowód xerują, inaczej blokada i możesz iść do sądu.

    > Powierzenie danych bankowi, a wątpliwej jakości spółce to jednak co innego.

    A, no dobra, ciągle mnie to "r" w nazwie myli.

> [...]
    > chwilę mam 1,54 grosza na USD/PLN. Pytanie czy Santander proponuje takie
    > stawki. Przy 2,61 Santandera to jednak duża różnica.

    Nie wiem jak w santim, nawet nie mam konta walutowego, mając IKA nie warto.
    Dostałeś lepszą obnizkę niż ja, zdradzisz, jak się to robi?
    Mój sposób prosty - piszesz, że chcesz wymienić 10k euro, dają spread obniżony o 20%
    - niby na miesiąc, ale trwa to dużo dłużej (choć po pierwszej takiej obniżce po
    jakimś czasie jednak wrócił mi do normy).

> [...]
    > Przelewy w ogóle nie są problemem. Waluta zakupiona w Aliorze jest
    > przelewana za darmo. Od biedy możesz stosować tandem Alior-Cinkciarz i

    Hmm, ale jakie przelewy nie są problemem? Jak chcę przelać euro kupione w cinkciarzu
    do N26?
    Chyba że masz na myśli kupowanie w cinkciarzu i wydawanie kartą IKA - taki tandem
    zagra.