    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 17 Jul 2019 06:41:00 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Zmiany w Alior Kantor
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 17 lipca 2019 15:19:26 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:

    > Te 50.000 to średniomiesięczna wartość transakcji. Możesz zatem zrobić
    > 50 po 1000.

    To w jaki sposób przyznają te preferencyjne kursy?
    Jak wykręcisz te 50k euro w miesiącu to zwracają nadpłatę?

    > Tylko po co przelewać na Aliora, a potem wycofywać? Może sobie leżeć do
    > czasu, aż kurs osiągnie pożądaną wartość. Tu masz ochronę BFG. Owo
    > przelanie i wycofanie w przypadku Rkantoru pozwala uniknąć
    > przechowywania kapitału u nich (klienci BitMarketu wiedzą o co chodzi).

    Oczywiście że u spółeczki kapitału nie należy przechowywać - wg mnie nawet tam
    wpłacać na chwilę - ale było o "rozmyśleniu się".
    Co prawda z aliora też można robić przelewy walutowe w cenie średniej dla kont
    fizolskich (ale ktoś może mieć VIP i darmowe SEPA) i korzystać z kasy za pomocą karty
    (ale karta N26 jest do tego zdecydowanie lepsza - z testów biedronkowych wygląda mi
    nawet na odporną na DCC) - ale jakby ktoś tak chciał to by to euro w IKA i tak
    trzymał, a nie tylko przelał na wymianę, czyż nie?

    > Tak. Na przykład Cinkciarz.

    I zupełnie za darmo do dowolnego banku w PL? Każdą walutę? Tylko zakupioną czy
    "rozmyśloną" też?

    - to dowód xerują, inaczej blokada i możesz iść do sądu.

    > Powierzenie danych bankowi, a wątpliwej jakości spółce to jednak co innego.

    A, no dobra, ciągle mnie to "r" w nazwie myli.

    4 głównych walut są na tym samym poziomie bezwzględnym, zamiast na tym samym
    względnym.

    > Sęk w tym, że w Aliorze dość łatwo dostać spread konkurencyjny. Na tę
    > chwilę mam 1,54 grosza na USD/PLN. Pytanie czy Santander proponuje takie
    > stawki. Przy 2,61 Santandera to jednak duża różnica.

    Nie wiem jak w santim, nawet nie mam konta walutowego, mając IKA nie warto.
    Dostałeś lepszą obnizkę niż ja, zdradzisz, jak się to robi?
    Mój sposób prosty - piszesz, że chcesz wymienić 10k euro, dają spread obniżony o 20%
    - niby na miesiąc, ale trwa to dużo dłużej (choć po pierwszej takiej obniżce po
    jakimś czasie jednak wrócił mi do normy).

    przelew SEPA (sprawdzić, może konto vip ma darmowe SEPA - w bnp miało - bo warunki to
    jedynie ping-pong 10k/mc).

    > Do zakupu euro wybrałbym Cinkciarza.pl - kurs nie do pobicia.
    > Przelewy w ogóle nie są problemem. Waluta zakupiona w Aliorze jest
    > przelewana za darmo. Od biedy możesz stosować tandem Alior-Cinkciarz i
    > po sprawie.

    Hmm, ale jakie przelewy nie są problemem? Jak chcę przelać euro kupione w cinkciarzu
    do N26?
    Chyba że masz na myśli kupowanie w cinkciarzu i wydawanie kartą IKA - taki tandem
    zagra.