  • 1. Data: 2004-01-29 22:59:28
    Temat: Zmiana Pekao SA na Multibank
    Od: "Krzysztof Kosminski" <k...@a...gazeta.pl>

    Witam,

    Zastanawiam się nad zmianą
    Eurokonta Plus z charge'ową Eurokartą + Maestro
    + subkonta USD i EUR w Pekao SA
    na
    Multikonto My z debetową Visa Classic + VE
    + subkonta USD i EUR w Multibanku.

    Mam jednak kilka wątpliwości dot. Multibanku w porównaniu z Pekao SA:
    1/ jak wygląda sytuacja z procedurami przyznawania kredytów w
    Multibanku?
    2/ jak sprawują się karty Multibanku za granicą?
    3/ jak wygląda jakość i sprawność obsługi?
    4/ jakie są procedury przyznawania debetowej Visa Classic w Multibanku
    (wykonuję wolny zawód i aktualnie nie mam stałych dochodów).

    Może ktoś ma inne sugestie, rady, czy warto zmieniać? Przez 8 lat
    przyzwyczaiłem się do Pekao SA i trudno mi podjąć decyzję. Z drugiej
    strony zawsze to oszczędność 100 złotych rocznie. Pakiet
    ubezpieczeniowy w Pekao SA to lipa (symboliczna kwota KL za granicą,
    pomoc lekarska tylko w przypadku NW a nie zachorowania), więc mi go
    nie żal.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2004-01-30 07:53:18
    Temat: Re: Zmiana Pekao SA na Multibank
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Krzysztof Kosminski <k...@a...gazeta.pl> wrote:

    > 1/ jak wygląda sytuacja z procedurami przyznawania kredytów w
    > Multibanku?

    A konkretnie? Bo ogólne informacje możesz przecież znaleźć na WWW.

    > 3/ jak wygląda jakość i sprawność obsługi?

    Ja nie narzekam, ale zdaje się że są tacy co narzekają na kolejki w CUF-ach.

    > Może ktoś ma inne sugestie, rady, czy warto zmieniać? Przez 8 lat

    Ja zmieniłem, ale przenosząc jednocześnie linię kredytową. Ty masz jednak
    trochę inną sytuację.

    > przyzwyczaiłem się do Pekao SA i trudno mi podjąć decyzję. Z drugiej

    Heh. Przyzwyczajenia...

    --
    Przemysław Maciuszko
    Hodowla kotów szkockich 'Z Kampinosu*PL'

  • 3. Data: 2004-01-30 08:08:53
    Od: 7/12 <f...@n...pl>

    Krzysztof Kosminski wrote:
> [...]
    > + subkonta USD i EUR w Pekao SA
    > na
    > Multikonto My z debetową Visa Classic + VE

    Swego czasu też zmieniłem Peako na Multi. Zdecydowało konto walutowe w
    Mutli obsługiwane przez internet i lepsze kursy walut. Pekao
    przyjnajmniej kiedyś tego nie miało.

    > Mam jednak kilka wątpliwości dot. Multibanku w porównaniu z Pekao SA:
    > 1/ jak wygląda sytuacja z procedurami przyznawania kredytów w
    > Multibanku?
    Mam doświadczenie tylko z kredytem odnawialnym. Sama procedura trwała do
    miesiąca (w tym okres świąteczno-noworoczny), ale było ok. Przy okazji
    kontaktowałem się wtedy bezpośrdnio z człowiekiem w dziel kredytów, co
    znakomicie usprawniało przepływ informacji. Nie jestem pewien czy nadal
    się to zdarza. Nie miałem istotnych wpływów z umowy o pracę, ale
    zaakceptowali inne dokumenty (po angielsku + przysięgłe tłumaczenie).
    > 2/ jak sprawują się karty Multibanku za granicą?
    Na lotniskach, w bankomatach i dużych sklepach w Europie - nie miałem
    problemów.
    > 3/ jak wygląda jakość i sprawność obsługi?
    Nieźle. Ostatnio byłem pod wrażeniem oddzwaniania w celu aktywowania
    dostępu przez telefon. Przy zamówieniu oddzwonienia pani powiedziała, że
    oddzwonią w ciągu 15 minut. Kiedyś była to doba. Telefon zadzwonił zaraz
    po tym, jak odłożyłem słuchawkę. Byłem w szoku. Tak powinno być w każdym
    banku :) Poza tym poczytaj na tej grupie.
    > 4/ jakie są procedury przyznawania debetowej Visa Classic w Multibanku
    > (wykonuję wolny zawód i aktualnie nie mam stałych dochodów).
    Wydaje mi się, że dostaniesz na podstawie 6miesięcznej historii
    dotychczasowego rachunku (przynajmniej ja tak dostałem), jeśli miałeś
    sensowne wpływy. Pewnie biorą pod uwagę średnie wpływy w okresach
    trzymiesięcznych.

    > Może ktoś ma inne sugestie, rady, czy warto zmieniać? Przez 8 lat
    > przyzwyczaiłem się do Pekao SA i trudno mi podjąć decyzję.
    Odzwyczaisz się :)

    > Pozdrawiam,
    > Krzysztof
    Też pozdrawiam.