    From: 7/12 <f...@n...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zmiana Pekao SA na Multibank
    Date: Fri, 30 Jan 2004 09:08:53 +0100
    Sender: z...@p...onet.pl@svkiep11.it-net.pl

    Krzysztof Kosminski wrote:
    > Witam,
    >
    > Zastanawiam się nad zmianą
    > Eurokonta Plus z charge'ową Eurokartą + Maestro
    > + subkonta USD i EUR w Pekao SA
    > na
    > Multikonto My z debetową Visa Classic + VE
    > + subkonta USD i EUR w Multibanku.

    Swego czasu też zmieniłem Peako na Multi. Zdecydowało konto walutowe w
    Mutli obsługiwane przez internet i lepsze kursy walut. Pekao
    przyjnajmniej kiedyś tego nie miało.

    > Mam jednak kilka wątpliwości dot. Multibanku w porównaniu z Pekao SA:
    > 1/ jak wygląda sytuacja z procedurami przyznawania kredytów w
    > Multibanku?
    Mam doświadczenie tylko z kredytem odnawialnym. Sama procedura trwała do
    miesiąca (w tym okres świąteczno-noworoczny), ale było ok. Przy okazji
    kontaktowałem się wtedy bezpośrdnio z człowiekiem w dziel kredytów, co
    znakomicie usprawniało przepływ informacji. Nie jestem pewien czy nadal
    się to zdarza. Nie miałem istotnych wpływów z umowy o pracę, ale
    zaakceptowali inne dokumenty (po angielsku + przysięgłe tłumaczenie).
    > 2/ jak sprawują się karty Multibanku za granicą?
    Na lotniskach, w bankomatach i dużych sklepach w Europie - nie miałem
    problemów.
    > 3/ jak wygląda jakość i sprawność obsługi?
    Nieźle. Ostatnio byłem pod wrażeniem oddzwaniania w celu aktywowania
    dostępu przez telefon. Przy zamówieniu oddzwonienia pani powiedziała, że
    oddzwonią w ciągu 15 minut. Kiedyś była to doba. Telefon zadzwonił zaraz
    po tym, jak odłożyłem słuchawkę. Byłem w szoku. Tak powinno być w każdym
    banku :) Poza tym poczytaj na tej grupie.
    > 4/ jakie są procedury przyznawania debetowej Visa Classic w Multibanku
    > (wykonuję wolny zawód i aktualnie nie mam stałych dochodów).
    Wydaje mi się, że dostaniesz na podstawie 6miesięcznej historii
    dotychczasowego rachunku (przynajmniej ja tak dostałem), jeśli miałeś
    sensowne wpływy. Pewnie biorą pod uwagę średnie wpływy w okresach
    trzymiesięcznych.

    > Może ktoś ma inne sugestie, rady, czy warto zmieniać? Przez 8 lat
    > przyzwyczaiłem się do Pekao SA i trudno mi podjąć decyzję.
    Odzwyczaisz się :)

    > Pozdrawiam,
    > Krzysztof
    Też pozdrawiam.