  • 1. Data: 2002-09-19 09:58:51
    Temat: Zly numer konta?
    Od: "Gerard" <g...@z...com.pl>

    Co się dzieje jeśli wypełniając przelew na stronie internetowej ING błednie
    wprowadzimy numer konta (raczej jego drugą część). Zaznaczam, że nazwa
    odbiorcy jest poprawnie podana. Czy taki przelew wraca? i po jakim czasie?
    Czy taki przelew idzie dłużej?

    Pytanie to nasunęło mi się po tym: jak wklepałem numer konta dokładnie taki
    jak podali mi w Domu Maklerskim a system odrzucił mi go. Dodałem jeden
    myślnik (po pierwszym członie identyfikującym bank) i przelew poszedł
    (przynajmniej taki dostałem komunikat).

    W drugim członie jednak było sporo myślnik i jedna litera (konto w PKO). Czy
    numery kont na przelewach odczytuje człowiek czy maszyna. Bo człowiek
    ewentualnie może skorygować zbędny myślnik ale maszyna to może zgłupieć

    Dziękuję za odpowiedzi.

    Gerard

  • 2. Data: 2002-09-19 10:35:10
    Temat: Re: Zly numer konta?
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Gerard"
> [...]
    > poszedł (przynajmniej taki dostałem komunikat).
    >
    > W drugim członie jednak było sporo myślnik i jedna litera (konto w PKO).

    nie wiadomo o jaki bank ci chodzi PKOBP SA czy Pekao SA
    oba nie stosuja jeszcze nowej numeracji NRB z liczba kontrolna na poczatku
    wiec do obu nalezy wysylac przelewy w formacie nnnnnnnn-reszta gdzie
    nnnnnnnn to numer oddzialu, a reszta po kresce to
    - dla PekaoSA rachunek klienta i konto oddzielone kreskami
    - dla PKOBP SA najlepiej caly ich numer z ich liczba kontrolna na poczatku,
    albo po staremu z rachunkiem klienta i kontem

    Jak sa jakies niejasnosci i nie da sie automatycznie zaksiegowac to wtraca
    sie do tego pracownik banku i przelew ma szanse wylądować tam gdzie trzeba -
    jeśli nie dojdzie to twoj bank ING powinien w twoim imieniu zwrocic sie do
    odbierajacego banku, zeby konkretnego przelewu poszukal i odpowiedzial co
    sie z nim dzieje
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-09-19 11:39:57
    Od: "Gerard" <g...@z...com.pl>

    Numer jaki mi podano to bylo: 10203668 xx-xxx-xxxx-Gx (x to cyferki)
    System ING przyją mi taki numer: 10203668-xx-xxx-xxxx-Gx dodany myślnik
    po pierwszym członie.

    No i właśnie czy system poradzi sobie z takim "wymyślnikowanym" numerem czy
    będę miał problemy?
    A przy okazji to skąd się wziął taki dziwny numer z myślnikami i literami -
    pierwszy raz taki spotkałem?

    Pozdr
    Gerard

  • 4. Data: 2002-09-19 11:53:37
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > nnnnnnnn to numer oddzialu, a reszta po kresce to
    > - dla PekaoSA rachunek klienta i konto oddzielone kreskami

    To nie jest prawda przynajmniej jeżeli chodzi o Pekao SA
    Ze 3 tygodnie temu przelewałem pieniadze wg starej nomenklatury
    i wróciły z powrotem, przelałem jeszcze raz po nowemu ( z sumą kontrolna na
    poczatku)
    i przeszły bez problemu.

    pozdr
    Grzesiek

  • 5. Data: 2002-09-19 12:03:22
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > Ze 3 tygodnie temu przelewałem pieniadze wg starej nomenklatury
    > i wróciły z powrotem, przelałem jeszcze raz po nowemu ( z sumą kontrolna

    Mozesz jasniej?
    Jaki bank byl nadawca, a jaki odbiorca przelewu?
    Jesli wrocily po kilku dniach to ODBIORCA nie przyjal.
    Gdybys nie mogl w ogole wyslac to NADAWCA odrzucil.
    A co bylo u ciebie?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 6. Data: 2002-09-19 12:33:04
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > Jesli wrocily po kilku dniach to ODBIORCA nie przyjal.
    > Gdybys nie mogl w ogole wyslac to NADAWCA odrzucil.

    Nadawca internetowy -bez znaczenia akceptował dwie formy

    Odbiorca PeakaSa VIII od. Warszawa - odrzuca stara forme rachunku
    (pieniądze wracaja coś po 2 dniach)
    powtórna wysyłka z nowym numerem została zaakceptowana

    pozdr
    Grzesiek

  • 7. Data: 2002-09-19 13:47:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Gerard" <g...@z...com.pl> writes:

> [...]
    > po pierwszym członie.
    >
    > No i właśnie czy system poradzi sobie z takim "wymyślnikowanym" numerem czy

    To takie same numery. Nastepne myslniki to inna sprawa.

    > A przy okazji to skąd się wziął taki dziwny numer z myślnikami i literami -
    > pierwszy raz taki spotkałem?

    Pewnie bank go wygenerowal? Kiedys bylo to powszechne, zwlaszcza jesli
    bank byl strona jakiegos tam ich porozumienia o obsludze jakichs tam
    RORow.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 8. Data: 2002-09-20 06:12:17
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > Nadawca internetowy -bez znaczenia akceptował dwie formy

    Ma znaczenie.
    Tyw wiesz co wpisales, ale nie wiesz co wyslal nadawca...;-)

    > Odbiorca PeakaSa VIII od. Warszawa - odrzuca stara forme rachunku
    > (pieniądze wracaja coś po 2 dniach)
    > powtórna wysyłka z nowym numerem została zaakceptowana

    Rozumiem, ze nie masz rachunku w Pekao, wiec rzucam pytanie do wszystkich:
    Czy ktos slyszal, aby Pekao SA oglaszalo zmiane numeracji rachunkow? Skoro
    nadawca znal obie formy numeracji to zapewne tak, ale moze jakies
    szczegoly...
    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 9. Data: 2002-09-20 06:24:43
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)
> [...]
    > Czy ktos slyszal, aby Pekao SA oglaszalo zmiane numeracji rachunkow? Skoro
    > nadawca znal obie formy numeracji to zapewne tak, ale moze jakies

    Mam tylo telepekao24 - takie informacje przychodzą zwykle pocztą
    wewnętrzną, a nic nie dostałem - nr mojego rachunku dotychczas
    pozostaje w niezmienionej formie; jedyne, co wiąże się z nową numeracją,
    to możliwość wpisywania rachunków w nowym i starym formacie, ale to jest
    już od dość dawna i dotyczy rachunków , na które się przelewa a nie
    samego źródła.

    Pzdr: Dogbert

  • 10. Data: 2002-09-20 08:30:18
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Rozumiem, ze nie masz rachunku w Pekao, wiec rzucam pytanie do wszystkich:
    > Czy ktos slyszal, aby Pekao SA oglaszalo zmiane numeracji rachunkow?

    Nie oglaszalo ale od paru miesiecy jest juz jakis oddzial (pewnie w Wawie),
    ktory stosuje nowe numery kont ale o zmianie ogolnokrajowej nie mozna
    jeszcze mowic ;-)