  • 11. Data: 2023-06-28 22:26:01
    Temat: Re: Złoto
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Cena "swojej" waluty też jest zmienna - stopy procentowe.

    No, tak, ale to jest coś jakby "pochodna". Kurs jest jednak stały.

    > Pożyczanie na % to grzech we wszystkich ważniejszych religiach.
    > Zaś pożyczać nakazują.
    > Widać kiedyś nie było "pozytywnej inflacji".

    Tak wygląda. Z tym grzechem, to raczej ja to odczytuję jako zakaz
    lichwy.

    <kapelusz autorytetu moralnego on>
    Kiedyś to mogły być synonimy, ale IMHO obecnie pożyczanie z odsetkami
    mniejszymi od inflacji jest grzechem, tyle że drugiej strony.
    W praktyce zmuszanie deponentów do zakładania takich depozytów jest
    grzechem.
    <kapelusz autorytetu moralnego off>

    :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 12. Data: 2023-07-04 14:54:23
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 28.06.2023 o 17:58, Trybun pisze:

    > Trudno coś tu wywnioskować, Glapa podobno niedawno poczynił spore zakupy
    > złota, a wiec wszystko jest możliwe, Obajtek spekuluje ropą to dlaczego
    > ma się nie pobawić w spekulanta złotem Glapiński..

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/NBP-nie-kupil-obiec
    anych-stu-ton-zlota-8474219.html

  • 13. Data: 2023-07-04 14:59:57
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Ale podobno złoto idzie w górę.

    https://franknez.com/jpmorgan-holds-bigger-short-pos
    itions-than-its-total-assets/

    https://finance.yahoo.com/news/china-gold-buying-spr
    ee-continues-190000289.html

    https://foreignpolicy.com/2023/04/24/brics-currency-
    end-dollar-dominance-united-states-russia-china/

    ktoś wyliczał, że w usa we wszelakich papierach i instrumentach jest ponad 100 razy
    wiecej
    'złota' niż fizycznie złota mają w kraju

    ja uważam że dolar straci w najbliższej pięciolatce sporo, złoto wzrośnie mocno, a
    los
    euro zależy jak poradzą sobie we francji - jak mocno się to rozleje po kontynencie i
    co
    zostanie zrobione żeby sytuację powstrzymać (oraz jak dobrze europa będzie żyła z
    brics)

  • 14. Data: 2023-07-04 15:31:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jul 2023 14:59:57 +0200, m4rkiz wrote:

> [...]
    wiecej
    > 'złota' niż fizycznie złota mają w kraju

    Zależy pewnie jakie instrumenty, ale na giełdach to normalne.
    Cukru w obrocie giełdowym tez ponoć wielkokrotnie więcej, niz coroczne
    zbiory ... taki zwyczaj wśród spekulantów.

    Patrząc na pierwszy link:
    -JP Morgan za bardzo ryzykuje?
    -wcale nie ryzykuje, bo ma tez pozycje w drugą stronę,
    -nie mają, pilnie czuwają aby nie stracic

    -autor chce wywołać zamieszanie na rynkach, aby zarobic,
    -JP Morgan chce wywołac zamieszanie i podesłał Leeba :-)

    Złoto jest potrzebne w technice i w handlu, i raczej taniec nie
    będzie. Chwilowo jest na 3-letniej górce, a nawet 10-letniej , ale
    biorąc pod uwagę inflacje na swiecie, to wątpie, aby istotnie spadło.

    A NBP w maju kupił wiekszą ilosc ... ciekawe, jak ten interes
    Glapinskiemu wyjdzie ... na razie chyba słabo, ze moze miał dobre
    rabaty ...

> [...]
    i co
    > zostanie zrobione żeby sytuację powstrzymać (oraz jak dobrze europa będzie żyła z

    Francuska ulica w pewnym stopniu specyficzna, to nie wiem czy sie tak
    rozleje.
    Na razie oskarzyli policjanta ... co moze troche uspokoic nastroje,
    ale w dalszym okresie ... ciekawe jak sie Francja zmieni :-)

    J.

  • 15. Data: 2023-07-04 19:40:59
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2023-07-04 o 15:31, J.F pisze:

    > A NBP w maju kupił wiekszą ilosc ... ciekawe, jak ten interes
    > Glapinskiemu wyjdzie ... na razie chyba słabo, ze moze miał dobre
    > rabaty ...

    Wypuścili teraz sztabke na obraz 10zł o wadze 1 uncji
    z przebitką około 2kzl na sztuce (kruszec) - naklad 1500 szt
    co daje kolo 3mln czystego zysku
    - na premie dla prezia starczy odliczajac koszty produkcji ;)

    A następnie pewnie w serii 20,50,100,200 i moze 500+ złotych

    Pozdro

    > Na razie oskarzyli policjanta ... co moze troche uspokoic nastroje,
    > ale w dalszym okresie ... ciekawe jak sie Francja zmieni :-)

    Taa.... i zrobili ściepke internetowa dla jego rodziny z celem 50k ojro
    - ponoć darowizny przebiły juz milion ;)

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2023-07-04 21:00:18
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 04.07.2023 o 19:40, Waldek pisze:

    > Taa.... i zrobili ściepke internetowa dla jego rodziny z celem 50k ojro
    > - ponoć darowizny przebiły juz milion ;)

    półtora

    https://www.gofundme.com/f/z86fy-soutien-pour-la-fam
    ille-du-policier-de-nanterre