  • 1. Data: 2005-06-01 20:58:31
    Temat: Zbliża się widmo upadku euro?
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Na razie napisał o tym Stern, na podstawie jakichś podobno tajnych notek
    ministra skarbu, a niemiecki minister finansów, Bundesbank oraz Komisja
    Europejska dementują.
    Jednocześnie niemieckie ministerstwo finansów za przedłużające się
    spowolnienie wzrostu gospodarczego czyni odpowiedzialnym jednak wprowadzenie
    euro w 2002. Analitycy zauważają, że pozbawiło to gospodarkę niemiecką
    realnej stopy (stopa procentowa minus inflacja).
    Przedstawiciel banku inwestycyjnego Morgan Stanley zauważył w dyskusji na
    ten temat, że w ciągu kilku lat może dojść do podzielenia się strefy euro.

    http://www.stern.de/wirtschaft/geld/541134.html

    i co wy na to?

    pozdro
    trainer

  • 2. Data: 2005-06-01 21:11:51
    Temat: Re: Zbliża się widmo upadku euro?
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 Jun 2005 22:58:31 +0200, "trainer" <t...@p...org> wklepał(-a):

> [...]
    >ten temat, że w ciągu kilku lat może dojść do podzielenia się strefy euro.

    Podzielenia się na co? Strefa Euro i Euro bis? A stać ich na ponowne
    wprowadzenie marki?

  • 3. Data: 2005-06-01 21:14:12
    Od: "T.Omasz" <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia Wed, 01 Jun 2005 22:58:31 +0200, trainer <t...@p...org> napisał:

> [...]
    > Przedstawiciel banku inwestycyjnego Morgan Stanley zauważył w dyskusji
    > na ten temat, że w ciągu kilku lat może dojść do podzielenia się strefy

    Durne. Balce... znaczy Prezes Buby (albo EBC) musi odejść? :D
    Spowolnienie wzrostu, dobre sobie.

    --
    "Chwalmy układ za upór i trud | Chwalmy układ scalony
    Chwalmy układ za upór i trud | I alleluja śpiewajmy mu"

  • 4. Data: 2005-06-01 21:49:37
    Od: "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl>

    > i co wy na to?

    bedzie euro europejskie i euro niemieckie? ;-)

    kursor

  • 5. Data: 2005-06-02 01:28:27
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "trainer" <t...@p...org> wrote in message

> [...]
    > spowolnienie wzrostu gospodarczego czyni odpowiedzialnym jednak
    > wprowadzenie euro w 2002. Analitycy zauważają, że pozbawiło to gospodarkę

    Taaa, a nie zauważyło owo ministerstwo miliardów wpompowanych w DDR oraz
    horrendalnych wydatków państwa opiekuńczego? Tudzież problemów z
    bankrutującymi miastami, przenosin stolicy itd.? Coś mi się zdaje, że
    eurolewakom zaczynają się miękkie fotele pod tyłkami palić i ani się
    obejrzymy, jak ze strachu zupełne już głupoty zaczną wymyślać. Ale nie ma
    ich co żałować - sami tego chcieli, popaprańcy - gdyby sami nie wymyślili
    tego pseudotraktatu, to ich przeciwnikom na pewno byłoby o wiele trudniej. U
    nas afery, na Zachodzie - konstytucja - oto jak prawica nie kiwnąwszy
    właściwie palcem dochodzi do władzy.
    Szkoda tylko, że Unia po tylu latach niezłej prosperity zaczyna powoli
    bankrutować, akurat jak nam udało się do niej wejść.

    > i co wy na to?

    Spoko. Dziennikarze lubią przesadzać, politycy zaczynają panikować, a
    analitycy wszystkich lubią podpuszczać, w końcu nie na stagnacji się zarabia
    :)

    T.

  • 6. Data: 2005-06-02 03:28:58
    Od: Rafał madDuck Ochmański <m...@W...pl>

    Dnia Pańskiego 2005-06-02 Tomasz Nowicki napisał(a);

> [...]
    > palić i ani się obejrzymy, jak ze strachu zupełne już głupoty
    > zaczną wymyślać. Ale nie ma ich co żałować - sami tego chcieli

    Jak powiedzial Alexis De Tocqueville:
    "Nie ma takiego okrucieństwa, ani takiej niesprawiedliwości, której
    nie mógłby popełnić skądinąd łagodny i liberalny rząd - jeśli
    zabraknie mu pieniędzy."

    Stad harmonizacja podatkowa, obwinianie euro, etc., etc...

> [...]
    > palcem dochodzi do władzy. Szkoda tylko, że Unia po tylu latach
    > niezłej prosperity zaczyna powoli bankrutować, akurat jak nam udało

    "To nie kryzys, to rezultat." Dla odmiany mysl naszego rodaka. Mozna
    bylo te wszystkie problemy przewidziec -- socjalisci (niewazne czy
    niebiescy i europejscy czy czerwoni i rosyjscy) jeszcze nigdy nie
    skonstruowali niczego co by dzialalo.

    Na pocieszenie pozostaje nam fakt, ze UE nie zbankrutuje, bo w ogole
    nie istnieje! :)

    > analitycy wszystkich lubią podpuszczać, w końcu nie na stagnacji
    > się zarabia :)

    Analitycy po prostu nie maja zielonego pojecia o tym co stanie sie w
    przyszlosci, gdyby mieli to by tlukli kasiore a nie opowiadali bajki.
    Na dodatek bajki slabe, bo prawie wszystkie maja podobne tytuly
    ("Analiza gospodarcza czegostam"), malo wartka akcje i zadnego
    sensownego moralu.

    --
    m...@W...pl ][ http://www.againsttcpa.com

  • 7. Data: 2005-06-02 05:06:17
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Tomasz Nowicki wrote:

    > Szkoda tylko, że Unia po tylu latach niezłej prosperity zaczyna powoli
    > bankrutować, akurat jak nam udało się do niej wejść.

    właśnie troche sie zaczalem wglebiac w temat (chociaz slabo szprecham
    zwlaszcza na tematy ekonomiczne) i doczytalem sie jaki jest istotny problem
    strefy euro - ciekawe, że dopiero teraz zauwazyli to:
    ze niemiecki bank centralny nie moze obnizyc stopy i ruszyc ich gospodarki,
    a jak na warunki niemieckie stopa euro jest za niska. tymczasem kraje takie
    jak Grecja i Włochy po odejściu od swoich drachm i lirów mają w euro super
    niską stopę (relatywnie ofc) i wykorzystali te okazje do tego aby sie
    poważnie zadłużyć (ponad 100% PKB)
    robie sie coraz bardziej sceptyczny wobec unii walutowej, jeszcze bardziej
    niż w tamtym wątku:
    http://tiny.pl/hk4s

    pozdro
    trainer

  • 8. Data: 2005-06-02 11:33:51
    Od: "kszyhoo" <k...@o...pl>

    > Jednocześnie niemieckie ministerstwo finansów za przedłużające się
    > spowolnienie wzrostu gospodarczego czyni odpowiedzialnym jednak
    wprowadzenie (...)

    Problem jest stary jak Świat. Unici chcą wszystko uregulować, kontrolować i
    nie mają w tym umiaru. Wielkość pomidorów, długość śledzi, zestawienia w
    barach kto i czym mył naczynia, itd itd. Zauważcie, że to są cały czas nowy
    stanowiska pracy nieprodukcyjnej. Więc trzeba przywalić takie czy inne
    podatki, opłaty za dopuszczenie do eksportu, produkcji, badania
    bezpieczeństwa, zdobycie certyfikatów. Za tym wszystkim stoją setki tysięcy
    urzędników (nieproduktywnych) unijnych i wszelkich firm, które unia opłaca i
    z którymi współpracuje. Trudno przy takiej tendencji liczyć na wzrost
    gospodarczy. Jeszcze 10 lat w tym kierunku i będziemy musieli gonić Afrykę.
    Nie wspomnę o wydatkach na firmy które pomagają firmom produkującym lub
    sprzedawającym cokolwiek brnąć przez meandry unijnych przepisów. Czysty
    obłęd. Rozumiem, że pewne uregulowania powinny istnieć ale to co wyrabiają
    urzędnicy w unii przypomina nowotwór.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 9. Data: 2005-06-02 11:42:29
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Rozumiem, że pewne uregulowania
    > powinny istnieć ale to co wyrabiają urzędnicy w unii przypomina
    > nowotwór.

    I skończy się to zapewne smutnie. Pozostaje mieć nadzieję, że albo nie
    dożyjemy (ale co z naszymi dziećmi?), albo wyemigrujemy gremialnie do USA,
    albo ludzie wreszcie rozpędzą to towarzystwo.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 10. Data: 2005-06-02 12:25:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> writes:

    > U nas afery, na Zachodzie - konstytucja - oto jak
    > prawica nie kiwnąwszy właściwie palcem dochodzi do władzy.

    Prawica? Gdzie tu jakas prawica?
    --
    Krzysztof Halasa