  • 1. Data: 2005-06-01 18:07:24
    Temat: MBank - sens trzymania lokat antypodatkowych
    Od: "wp.pl" <g...@w...pl>

    Witam
    Mam pytanie odnosnie lokat zakladanych w Mbanku w 2001 r. tzw.,,eMAX
    lokata". Założyłem tam sporo lokat na różne okresy czasu w tym i 10 letnie
    i nie wiem czy jest je dalej sens trzymać. Bank oferuje za nie
    oprocentowanie tylko 3,5%, co w porównaniu z innymi lokatami tego banku jest
    znacznie niższe. Porównujac to z oprocentowaniem rachunku a wista eMAX
    plus- 5% wychodzi na to, ze jestem robiony w balona - zyskuje mniej niz
    gdyby przyszlo mi placić podatek od odsetek. Taka polityka banku jest bardzo
    krzywdzaca dla ludzi, ktorzy powierzyli im na wilele lat pieniądze.
    Zastanawiam się co bedzie dalej za kilka lat, może róznica w oprocentowaniu
    bedzie jeszcze wieksza, wszystko zalezy od tego jakie beda stopy procentowe
    NBP.
    Zerwałem z ciekawości jedną z lokat 10 letnich na tysiąc złotych i potrącili
    od niej 32,60 podatku. Co sadzicie czy warto jest zerwać i te pozostałe
    lokaty, czy dać dalej oszukiwać sie temu bankowi? Czy ma ktos z was jeszcze
    te lokaty?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2005-06-01 18:22:30
    Temat: Re: MBank - sens trzymania lokat antypodatkowych
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    wp.pl wrote:
> [...]
    > bedzie jeszcze wieksza, wszystko zalezy od tego jakie beda stopy procentowe

    Na samymn początku było wiadomo, że na hasło Belka bank złapie mnóstwo
    chętnych, po czym obniży oprocentowanie. To mi ewidentnie przypomina
    nagonkę na dzikiego zwierza. Postraszyć, zapędzieć, a na końcu ustrzelić.

> [...]
    > lokaty, czy dać dalej oszukiwać sie temu bankowi? Czy ma ktos z was jeszcze

    policz.
    Policz ile odstaniesz po upływie okresu 10 letniego, a ile gdybyś teraz
    zerwał lokate i przeniósł ja gdzie indziej na wyższy procent płacąc belkowe.
    bez liczenia mogę powiedzieć, że prawidłowa odpowiedź to b).

  • 3. Data: 2005-06-01 18:24:46
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    wp.pl wrote:
    > Witam
    > Mam pytanie odnosnie lokat zakladanych w Mbanku w 2001 r. tzw.,,eMAX
    > lokata".

    Zerwać. Chociaż zanim zerwiesz, oczywiście policzyć :-)))

  • 4. Data: 2005-06-01 18:30:20
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik wp.pl napisał:

> [...]
    > lokaty, czy dać dalej oszukiwać sie temu bankowi? Czy ma ktos z was jeszcze

    Ja bym raczej sie zastonwil jaka sile nabywcza bedzie mial za 10 lat ten
    tysiac zloty. Bo teraz to jest troche wiecej niz minimalna placa. A za
    10 lat to moze byc rownowartosc 30% minimalnej placy. Trzymanie takich
    sum na takie dlugie okresy jest bezsensem. A jak sie ma wieksze sumy to
    warto je lepiej w cos zainwestowac.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2005-06-01 19:34:14
    Od: "T.Omasz" <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia Wed, 01 Jun 2005 20:30:20 +0200, Mithos
    <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał:

    > Ja bym raczej sie zastonwil jaka sile nabywcza bedzie mial za 10 lat ten
    > tysiac zloty.

    Tak sie zastanawiam.

    Czy mozna przyjac, ze porownywalną do tegorocznego tysiaca siłę nabywczą
    ma przyszloroczny (tysiąc + stopa inflacji + stopa wzrostu PKB)?

    --
    "Chwalmy układ za upór i trud | Chwalmy układ scalony
    Chwalmy układ za upór i trud | I alleluja śpiewajmy mu"

  • 6. Data: 2005-06-02 12:50:27
    Od: "Grzegorz" <g...@w...pl>

    > Zerwać. Chociaż zanim zerwiesz, oczywiście policzyć

    Dziekuje za odpowiedzi
    Już wcześniej policzyłem, ze jak bede tracił co roku 0,5%
    tak jak jest w tej chwili to od dziś do końca 10 letniego okresu
    oszczedzania strace równowartosc podatku jaki potracili mi w tej chwili od
    tej zerwanej lokaty.
    Tylko kto wie czy dalej róznica ta bedzie wynosiła 0,5%, moze po dwoch
    latach wynieść np 1% i strace 2 razy wiecej. W poprzednim roku był róznica
    nawet wieksza od 1 %. Wszysto zalezy od stop procentowych- jesli beda
    spadac, to chyba nie zrobią chyba tak dużych różnic w oprocentowaniu.
    Mam tez lokaty konczące sie w tym i przyszłym roku, ale ich chyba nie ma
    sensu zrywać.

  • 7. Data: 2005-06-02 17:54:45
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości
    > sum na takie dlugie okresy jest bezsensem. A jak sie ma wieksze sumy to
    > warto je lepiej w cos zainwestowac.

    Powiem, ze jest to kolejny marketingowy bełkot
    Ktoś, kto ma pomysł w co zainwestować, nie będzie robił wieloletnich lokat
    bankowych o znaczącej dla niego wartości.
    Różnorakie "inwestycje" często przynoszą straty.
    Ochrona kapitału przed inflacją jest po prostu trudna.
    Dywersyfikacja jest potrzebna, po to by coś mogło tracić, gdy coś innego
    zyskuje. Trzeba mieć także zwykłe lokaty bankowe.

  • 8. Data: 2005-06-02 21:30:34
    Od: "Grzegorz" <g...@w...pl>

    > Witam
    > Mam pytanie odnosnie lokat zakladanych w Mbanku w 2001 r. tzw.,,eMAX
    > lokata".

    Zerwać. Chociaż zanim zerwiesz, oczywiście policzyć :-

    Zerwałem wszystkie lokaty 10 letnie. Uznałem, że lepiej zapłacic podatek niż
    dalej dać sie oszukiwać bankowi. Trochę żal było zaplacić ok 1 tys zł
    podatku, ale czym prędzej podjąłem decyzje tym mniej ze mne zyskają.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-06-03 08:11:48
    Od: "Jurek" <n...@p...onet.pl>

    Tak, 1000 zlotych podatku za to, ze czlowiek nie przepil wszystkiego od
    razu....
    No, ale przeciez mozna bylo kupic wtedy dolary, to moze juz lepszy ten
    podatek?
    Zadano mi dzis pytanie (naprowadzajace) "Co wiaze podatek od odsetek
    bankowych ze wzrostem akcyzy na olej opalowy i gaz ziemny?"
    Pozdrawiam
    Jurek