  • 1. Data: 2005-06-01 19:18:46
    Temat: ciekawostki w umowie kredytowej
    Od: "tarpan" <t...@i...pl>

    Witam,
    W mojej propozycji umowy kredytowej (PekaoSA, kredyt hipoteczny, na
    200000zl - 50% udzialu wlasnego) mam takie zapisy:

    1.
    "w przypadku doreczenia przesylek listami zwyklymi, przesylke uznaje sie za
    doreczona po uplywie pieciu dni roboczych od daty nadania jej w urzedzie
    pocztowym"

    2.
    "kredytobiorca wyraza zgode na wystawienie tytulu egzekucyjnego obejmujacego
    roszczenia z tytulu niniejszej umowy do kwoty 300000zl"

    Co o tym sadzicie? Tez tak macie?
    Nadaje sie to wogole do podpisania?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-06-01 19:21:30
    Temat: Re: ciekawostki w umowie kredytowej
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    tarpan wrote:

> [...]
    > doreczona po uplywie pieciu dni roboczych od daty nadania jej w urzedzie

    na to bym sie nie zgodził, bo nie ma żadnego dowodu na to, że bank coś
    wysłał. chyba, że zastrzeżesz jakiego typu przesyłki mogą być wysyłane
    listami zywkłymi, albo jakie przesyłki musza być wysłane listem poleconym

    > 2.
    > "kredytobiorca wyraza zgode na wystawienie tytulu egzekucyjnego obejmujacego
    > roszczenia z tytulu niniejszej umowy do kwoty 300000zl"

    a to normalka, ale zdaje się, że coś się zmieniało jakiś czas temu w
    temacie bankowy tytuł egzekucyjny, ale nawet nie wiem, w którym kościele
    dzwonią.

  • 3. Data: 2005-06-01 21:22:38
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *witek* wrote in <news:d7l1rt$lif$2@inews.gazeta.pl> :

    > na to bym sie nie zgodził, bo nie ma żadnego dowodu na to, że bank coś
    > wysłał. chyba, że zastrzeżesz jakiego typu przesyłki mogą być wysyłane
    > listami zywkłymi, albo jakie przesyłki musza być wysłane listem poleconym

    własciwie to oni sami sobie w stope strzelili bo w żaden sposób nie
    udowodnią że list został nawet wysłany - wewnetrzna ewidencja listow
    nie bedzie żadnym dowodem.

    --
    Jeśli mówisz do boga - to jest modlitwa.
    Jeśli bóg mówi do Ciebie - to nazywa się schizofrenia paranoidalna.

  • 4. Data: 2005-06-01 22:30:19
    Od: "tarpan" <t...@i...pl>

    > własciwie to oni sami sobie w stope strzelili bo w żaden sposób nie
    > udowodnią że list został nawet wysłany - wewnetrzna ewidencja listow
    > nie bedzie żadnym dowodem.

    ba ... zeby to tak bylo ...
    Ja to widze tak:
    Bank wyslal, twierdzi ze wyslal (nawet jak nie wyslal), ja nie odebralem (bo
    list nie byl wyslany, zginal itp), ja nie odpowiedzialem na to co Bank
    chcial wiec nie dotrzymalem warunkow umowy, Bank wypowiada umowe kredytowa
    (termin splaty 7 dni itp) - nic nie bedzie nikomu udowadnial, wszystko
    zgodnie z umowa ... Ja mam problem, bo najpierw splata a ewentualne korowody
    sadowe pozniej.

  • 5. Data: 2005-06-01 22:58:38
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    tarpan wrote:
> [...]
    > zgodnie z umowa ... Ja mam problem, bo najpierw splata a ewentualne korowody

    dobrze widzisz.

  • 6. Data: 2005-06-01 23:32:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:d7l1rt$lif$2@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > wysłał. chyba, że zastrzeżesz jakiego typu przesyłki mogą być wysyłane
    > listami zywkłymi, albo jakie przesyłki musza być wysłane listem

    Zgodnie z art. 6 kc to bank jakby co będzie musiał dowieść, że pismo
    wysłał. Jak wyśle zwykłym listem, to nie wiem, jak tego zamierza
    dokonać. Tak wiec i tak nic ważnego tak nie będą wysyłali. Z tego powodu
    bym nie protestował za bardzo. Jakby co, powie, że w ogóle nie dostał i
    wówczas to, czy oni uznają to za doręczone po 3 czy 5 dniach nie ma
    znaczenia.

  • 7. Data: 2005-06-01 23:48:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Zgodnie z art. 6 kc to bank jakby co będzie musiał dowieść, że pismo
    > wysłał. Jak wyśle zwykłym listem, to nie wiem, jak tego zamierza
    > dokonać.

    Wystarczy, że nadadzą mu numer i wpiszą w książkę, że list został
    wysłany, a list pójdzie do kosza, albo wręcz w ogóle nie będzie istniał.
    To nie takie trudne.

    Od czasu kiedy w pewnym banku zobaczyłem jak się traktuje korespondencję
    nie posługuję się innymi listami jak poleconymi.
    Listy dzieli się na dwie grupy: polecone i zwykłe. Polecone idą na
    rozdzielnię i są roznoszone do poszczególnych osób, zwykłe od razu
    lądują w niszczarce. Po prostu osoby tam pracujące nie wyrabiają się z
    odpowiadaniem na pisma.

  • 8. Data: 2005-06-02 07:08:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:d7lhh3$e1$1@inews.gazeta.pl...

    > Wystarczy, że nadadzą mu numer i wpiszą w książkę, że list został
    > wysłany, a list pójdzie do kosza, albo wręcz w ogóle nie będzie
    istniał.
    > To nie takie trudne.

    Ale przed sądem trzeba dowieść wysłania, a nie wpisania do książki.

  • 9. Data: 2005-06-02 07:26:00
    Od: Peet <j...@t...pbz>

    On 2005-06-02 09:08, Robert Tomasik wrote:

    > Ale przed sądem trzeba dowieść wysłania, a nie wpisania do książki.

    Temat był już przerabiany przy okazji 5pln w VW Bank.

    --
    Peet
    j...@t...pbz

  • 10. Data: 2005-06-02 07:30:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Peet" <j...@t...pbz> napisał w wiadomości

    > Temat był już przerabiany przy okazji 5pln w VW Bank.

    Jak sąd do tego podszedł? Uznał wpisanie do zeszytu za dowód wysłania?