  • 1. Data: 2005-06-01 22:11:11
    Temat: kruczki w umowie kredytowej cd
    Od: "tarpan" <t...@i...pl>

    Witam,
    Wylapalem takie kolejne ciekawostki - prosze o Wasze opinie nt zapisow z
    mojej umowy kredytowej (czy sa grozne, jakie mieliscie doswiadczenia,
    praktyczne interpretacje itp)

    1. Ktora opcja jest korzystniejsza dla mnie, a ktora dla banku?
    Rok ma 365 dni, a miesiac rzeczywista liczbe dni.
    Rok ma 360 dni, a miesiac 30 dni.

    2.
    "Na wniosek Kredytobiorcy Bank moze wyrazic zgode na dokonanie wczesniejszej
    splaty czesci kredytu",
    "Na wniosek Kredytobiorcy Bank moze wyrazic zgode na dokonanie
    przedterminowej splaty calosci kredytu".

    Dla mnie "moze" oznacza prawdopodobienstwo ale nie pewnosc ... Biore kredyt
    w PLN i zalezy mi na jak najszybszym pozbyciu sie kredytu.

    3.
    "Kredytobiorca zobowiazuje sie do dostarczania do Banku co 12 miesiecy, oraz
    na zadanie Banku w innych terminach, wymaganych przez Bank dokumentow
    niezbednych do dokonania oceny ryzyka kredytowego.

    4.
    "Kredytobiorca zobowiazuje sie ze w okresie do pelnej splaty kredytu nie
    bedzie bez uprzedniej zgody Banku zaciagac kredytow i pozyczek, udzielac
    poreczen."

    A co z linia kredytowa???

    5.
    "Kredytobiorca udziela Bankowi upowaznienia do badania zdolnosci kredytowej
    Kredytobiorcy przez caly okres obowiazywania umowy, a w szczegolnosci do
    zasiegania informacji dotyczacych Kredytobiorcy u pracodawcy Kredytobiorcy"

    6.
    "Kredytobiorca oswiadcza ze zapoznal sie z Regulaminem 'Mieszkaniowy kredyt
    budowlano-hipoteczny dla osob fizycznych' ktory otrzymal przed zawarciem
    umowy i uznaje jego wiazacy charakter"

    O istnieniu regulaminu dowiedzialem sie ze wzoru umowy - handlowiec sie
    nawet nie zajaknal na ten temat ...

    Podpisalibyscie to? Bac sie tego? Po lekturze czuje sie jak potencjalny
    przestepca. Zabezpieczenia sa maksymalne i tylko w jedna strone...
    Dzieki za komentarze,
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-06-01 22:33:55
    Temat: Re: kruczki w umowie kredytowej cd
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Jun 2005 00:11:11 +0200,
    osoba podpisana: tarpan <t...@i...pl>
    napisała:
> [...]
    > splaty czesci kredytu",
    > "Na wniosek Kredytobiorcy Bank moze wyrazic zgode na dokonanie
    > przedterminowej splaty calosci kredytu".
    Dziwny zapis. Nie jest to jakiś promocyjny kredyt, przy którym bank chce
    się zabezpieczyć przed zbyt szybką spłatą? Ale wtedy powinno być jasno
    "W ciągu pierwszych 2 lat nie ma nadpłat"

    > Dla mnie "moze" oznacza prawdopodobienstwo ale nie pewnosc ... Biore kredyt
    > w PLN i zalezy mi na jak najszybszym pozbyciu sie kredytu.
    Słusznie.

> [...]
    > na zadanie Banku w innych terminach, wymaganych przez Bank dokumentow
    > niezbednych do dokonania oceny ryzyka kredytowego.

    Hmm, a nie masz oprócz tego wymogu informowania o istotynych czynnikach
    wpływających na Twoją zdolność finansową?

> [...]
    > "Kredytobiorca zobowiazuje sie ze w okresie do pelnej splaty kredytu nie
    > bedzie bez uprzedniej zgody Banku zaciagac kredytow i pozyczek, udzielac

    Noo, też nie możesz wziąć bez zgody banku, wygląda na to, że coraz
    więcej banków sobie to wpiuje.
    Inna sprawa, ze bardziej bym się tego punktu bał w kontekście ew. kart
    kredytowych.

> [...]
    > umowy i uznaje jego wiazacy charakter"
    >
    > O istnieniu regulaminu dowiedzialem sie ze wzoru umowy - handlowiec sie

    A dostałeś chociaż ten regulamin ?

    > Podpisalibyscie to? Bac sie tego? Po lekturze czuje sie jak potencjalny
    > przestepca. Zabezpieczenia sa maksymalne i tylko w jedna strone...
    To niestety wszędzie tak jest :-(
    A czy podpisać.. a masz wybór ?

    > Dzieki za komentarze,
    > pozdrawiam
    KJ

    --
    Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    poisoned coffee, n.:

  • 3. Data: 2005-06-01 22:34:30
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    tarpan wrote:

    > 1. Ktora opcja jest korzystniejsza dla mnie, a ktora dla banku?
    > Rok ma 365 dni, a miesiac rzeczywista liczbe dni.
    > Rok ma 360 dni, a miesiac 30 dni.

    na jedno wychodzi, chyba że haczyk tkwi w roku przestępnym - wtedy co 4 lata
    w wariancie Nr 1 zapłacisz za 1 dzien odsetki extra :-)))

> [...]
    >
    > Dla mnie "moze" oznacza prawdopodobienstwo ale nie pewnosc ... Biore
    > kredyt w PLN i zalezy mi na jak najszybszym pozbyciu sie kredytu.

    rzeczywiscie niejasne - należałoby chyba ustalić warunki przy jakich bank
    może nie wyrazić zgody

> [...]
    > oraz na zadanie Banku w innych terminach, wymaganych przez Bank dokumentow
    > niezbednych do dokonania oceny ryzyka kredytowego.

    ja to mam (BPH) ale to jest martwe między nami mówiąc

> [...]
    > "Kredytobiorca zobowiazuje sie ze w okresie do pelnej splaty kredytu nie
    > bedzie bez uprzedniej zgody Banku zaciagac kredytow i pozyczek, udzielac

    tak samo martwe - nikt mnie nie ściga za karty kredytowe i zakupy ratalne

> [...]
    > kredytowej Kredytobiorcy przez caly okres obowiazywania umowy, a w
    > szczegolnosci do zasiegania informacji dotyczacych Kredytobiorcy u

    to samo - dopóki spłacasz to nikt tam się nie interesuje czy zmieniasz
    pracę, kupiłeś sobie pralkę itd. - ale zastanów się na miejscu banku też byś
    wprowadzał takie zabezpieczenia, żeby jak klient zacznie zwlekać z wpłatami
    to szybko go spacyfikować

> [...]
    > zawarciem umowy i uznaje jego wiazacy charakter"
    >
    > O istnieniu regulaminu dowiedzialem sie ze wzoru umowy - handlowiec sie

    no to wez regulamin do domu i poczytaj

    > Podpisalibyscie to? Bac sie tego? Po lekturze czuje sie jak potencjalny
    > przestepca. Zabezpieczenia sa maksymalne i tylko w jedna strone...

    a który to bank?

    pozdro
    trainer

  • 4. Data: 2005-06-01 22:57:29
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    tarpan wrote:

> [...]
    >
    > Dla mnie "moze" oznacza prawdopodobienstwo ale nie pewnosc ... Biore kredyt
    > w PLN i zalezy mi na jak najszybszym pozbyciu sie kredytu.

    Tak jak piszesz, jak bank może to znaczy, że wcale nie musi.
    Ja bym to sformułował, Kredytobiorca może dokonać spłaty całości kredytu
    przedterminowo. (wersja 2).

    pierwsza wersja w takiej formie nie przejdzie, bo to by oznaczało, że
    możesz spłacać jak chcesz.
    ja bym zostawił obie wersje
    Pierwsza, że bank wyraża zgodę ns spłatę części kredytu (wówczas to bank
    decyduje, czy wyrazi zgodę na większą spłatę kredytu pozbywając się w
    ten sposób części odsetek, a potem dalej spłacasz regularnie).
    Druga, że kredytobiorca może spłacić całość przed terminem. Wówczas
    zgoda banku nie jest wymagana, po prostu spłacasz i już.
    Jak tego nie będzie, a wpłacisz całość to bank po prostu wsadzi ją jako
    nieoprocentowany depozyt i z niego będzie dalej pobierał miesięczne raty
    i odsetki.
    Ale zdaje się, że to już było wpisane jako klauzule niedozowolone, że
    klienta pozbawia się możliwości spłaty całości kredytu przedterminowo.
    Tylko, że sformułowanie "może" oznacza, że w teorii się go tego prawa
    nie pozbywa, a w praktyce nie ma szans go spłacić wcześniej, jak bank
    nie wyrazi zgody.
    I niech jeszcze dopiszą w jakim terminie zgoda ma być wyrażoną i że w
    przypadku braku odpowiedzi na wniosek uznaje się, że zgoda została
    udzielona.
    Bo inaczej bank będzie pół roku rozpatrywał twój wniosek o zgodę, a ty
    dalej będziesz płacił.

  • 5. Data: 2005-06-02 17:40:41
    Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl>

    Dnia Thu, 2 Jun 2005 00:34:30 +0200, trainer napisał(a):

    > na jedno wychodzi, chyba że haczyk tkwi w roku przestępnym - wtedy co 4 lata
    > w wariancie Nr 1 zapłacisz za 1 dzien odsetki extra :-)))

    Nie na jedno.
    Jesli masz np kredyt na 9% a rok ma 360 dni
    to tak naprawdę masz 9,125% rocznie.
    A to już jest parę zł co miesiąc. Zwłaszcza przy
    dużym kredycie.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 6. Data: 2005-06-02 18:34:30
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Miroo wrote:

    >>> 1. Ktora opcja jest korzystniejsza dla mnie, a ktora dla banku?

    > Nie na jedno.
    > Jesli masz np kredyt na 9% a rok ma 360 dni
    > to tak naprawdę masz 9,125% rocznie.

    ale przy 360-dn roku masz 30-dn miesiąc [p. tekst źródłowy] a więc spłacasz
    przez 360 dni w roku taki kredyt :-)))
    co daje 9%

    pozdro
    trainer