  • 1. Data: 2022-10-27 02:38:45
    Temat: Zasięg skorupiaków Krabami zwanych...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Oto siężność Kraba:
    https://youtu.be/cdOYjn4GwU4?t=86
    NA szczęście [Rosjan] rezygnujemy z Krabów na rzecz Ka9...

    BTW tyle gadają o Piorunach -- ale pornole pokazują tylko
    zestrzały Stingeró...

    https://tech.wp.pl/rosja-stracila-juz-przynajmniej-2
    5-ka-52-sa-to-setki-mln-dolarow,6826841024363424a

    https://www.youtube.com/watch?v=AG5Vymv5q5Q <-- rydwany ognia ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.k

  • 2. Data: 2022-10-27 13:34:22
    Temat: Re: Zasięg skorupiaków Krabami zwanych...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Oct 2022 02:38:45 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Oto siężność Kraba:
    > https://youtu.be/cdOYjn4GwU4?t=86

    Ile w tym prawdy, to ciekaw jestem.
    Fakt, ze w standardzi NATO 155mm USA maja pociski Excalibur, o
    powiekszonym zasiegu (szybujace) i dokladnosci, ale drogie one są.
    Ale pisze sie o 40km

    Wieza w Krabie brytyjskiej konstrukcji, lufa niemiecka,
    lepszego prochu nie potrafimy w Polsce zrobic,
    wiec czemu mialby to byc zasieg wiekszy niz "innych krajow" ?

    > NA szczęście [Rosjan] rezygnujemy z Krabów na rzecz Ka9...

    Ten sam standard, wiec nie powinny byc gorsze.
    Podwozie w Krabie juz i tak z Ka9.

    Ale zakup ciekawy. Koreanska tansza, czy lepsza ?

    J.

  • 3. Data: 2022-10-28 02:22:24
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 27 paź 2022 o 13:34, J.F pisze:

    > Ile w tym prawdy, to ciekaw jestem.

    Prawda podczas wojny?...

    > Fakt, ze w standardzi NATO 155mm USA maja pociski Excalibur,
    > o powiekszonym zasiegu (szybujace) i dokladnosci, ale drogie
    > one są. Ale pisze sie o 40km

    Będąc silnym -- udawaj słabego; będąc słabym -- udawaj silnego.

> [...]
    > wiec czemu mialby to byc zasieg wiekszy niz "innych krajow" ?

    > Ten sam standard, wiec nie powinny byc gorsze.

    Owszem. :)

    > Ale zakup ciekawy.

    Bardzo ciekawy!

    > Koreanska tansza, czy lepsza ?

    Lepsza, znacznie lepsza. :)
    [na mój gust -- z punktu widzenia kieszeni MBłaszczaka]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.m

  • 4. Data: 2022-10-28 12:09:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Oct 2022 02:22:24 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Prawda podczas wojny?...

    Ale nie tylko wojenne informacje.

    > Będąc silnym -- udawaj słabego; będąc słabym -- udawaj silnego.

    Ale tu nie ma co udawac - wiadomo, ze to bedzie dzialalo,
    wiadomo, ze to bedzie drogie, wiadomo, ze USA takie pociski mają,
    nie wiadomo moze jakie sa rzeczywiste koszta produkcji takiego
    pocisku, jakby trzeba Ukrainie dostarczyc np 10 tys sztuk.

    > Owszem. :)

    > Bardzo ciekawy!

    > Lepsza, znacznie lepsza. :)
    > [na mój gust -- z punktu widzenia kieszeni MBłaszczaka]

    Byc moze Koreanczycy chca mniej niz HSW.
    A moze jednak ich haubica ciut lepsza.

    A moze to projekt rozwojowy, bo HSW bedzie to robic na licencji.

    A projekt Kraba/AS90 moze byc po prostu przestarzaly, i dzis problem
    z elementami elektronicznymi ...

    J.

  • 5. Data: 2022-10-29 17:36:02
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 28 paź 2022 o 12:09, J.F pisze:

    > Ale tu nie ma co udawac - wiadomo, ze to bedzie dzialalo,

    Zagadką jest donośność.

    > wiadomo, ze to bedzie drogie, wiadomo, ze USA takie pociski mają,
    > nie wiadomo moze jakie sa rzeczywiste koszta produkcji takiego
    > pocisku, jakby trzeba Ukrainie dostarczyc np 10 tys sztuk.

    Ponoć Ukraina potrzebuje 5 mld USD miesięcznie.
    (mniej niż 1 USD na jednego człowieka żyjącego na świecie)

    > Byc moze Koreanczycy chca mniej niz HSW.

    Być może ;) zostaną użyte podczas wojny Zachodu przeciwko
    Korei Północnej?... Obecnie największe zagrożenie stwarza
    światu Korea Północna -- nie Rosja czy Chiny...

> [...]

    > A moze to projekt rozwojowy, bo HSW bedzie to robic na licencji.

    > A projekt Kraba/AS90 moze byc po prostu przestarzaly, i dzis problem

    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...