  • 1. Data: 2009-09-04 07:19:56
    Temat: Zamkniecie rachunku firmowego zajetego przez komornika
    Od: "KS" <c...@p...onet.pl>

    Witam,

    posiadam rachunek firmowy w mBanku zajety przez komornika.

    Bank odmawia zamkniecia tego rachunku jako powod podajac zajecie komornicze.

    Jednoczesnie wysyla do mnie regularnie wezwania do zaplaty z tytulu
    spowodowania zadluzenia przeterminowanego (oplaty za prowadzenie), w
    wezwaniach grozi rozwiazaniem umowy o prowadzenie rachunku, daje 7 dni na
    splate zadluzenia i znowu wysyla kolejne wezwanie, aktualnie juz szoste.

    Czy bank ma prawo odmowic wypowiedzenia umowy o prowadzenie rachunku ?

    Z gory dziekuje za wszystkie uwagi.

    Pozdrawiam

    K.

  • 2. Data: 2009-09-04 07:35:16
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    "KS" <c...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > splate zadluzenia i znowu wysyla kolejne wezwanie, aktualnie juz szoste.

    W mBanku nie istnieje opłata za prowadzenie rachunku firmowego. Masz może na
    myśli opłatę za kartę debetową VB? Kartę naturalnie zastrzegłeś?

    > Czy bank ma prawo odmowic wypowiedzenia umowy o prowadzenie rachunku ?

    Uważam, że nie ma takiego prawa. Niemniej jednak to co sobie bank robi nie
    powinno Cię nadmiernie obchodzić. Myślę, że powinieneś:
    1. Wypowiedzieć bankowi umowę rachunku na piśmie (wysłać listem poleconym
    albo złożyć w mKiosku albo CUF z potwierdzeniem wpłynięcia na kopii).
    2. Poprosić o podanie numeru rachunku technicznego do spłaty należnych
    bankowi opłat za kartę o ile takie są bankowi należne oraz zadeklarować, że
    po podaniu takiego numeru rachunku spłacisz te należności.
    3. Jak bank poda nr rachunku technicznego to dokonać spłaty.
    4. Resztę mieć w dupie.

  • 3. Data: 2009-09-04 08:21:05
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MarekZ" <b...@a...pl> writes:

    > "KS" <c...@p...onet.pl> wrote in message

    > W mBanku nie istnieje opłata za prowadzenie rachunku firmowego. Masz
    > może na myśli opłatę za kartę debetową VB? Kartę naturalnie
    > zastrzegłeś?

    Raczej z opłatę za każde przelanie pieniędzy do komornika (30 PLN za
    zdarzenie chyba)

    KJ

    --
    Uwolnić słonia !!!

  • 4. Data: 2009-09-04 08:50:46
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Raczej z opłatę za każde przelanie pieniędzy do komornika (30 PLN za
    > zdarzenie chyba)

    Taka opłata nie może chyba zdebetować rachunku (?), nawet zakładając, że
    autor wątku dopuścił do tego aby cokolwiek zostało przelane komornikowi
    czyli nie wyzerował w porę salda.

    W sumie ciekawe jak to jest, bo jeśli może, to wyobraźmy sobie co by
    spowodowało złośliwe przelewanie na jakiś zajęty rachunek, którego bank nie
    chce zamknąć codziennie po 1 groszu... :)

  • 5. Data: 2009-09-04 08:55:05
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 4 Wrz, 10:50, "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:

    > W sumie ciekawe jak to jest, bo jeśli może, to wyobraźmy sobie co by
    > spowodowało złośliwe przelewanie na jakiś zajęty rachunek, którego bank nie
    > chce zamknąć codziennie po 1 groszu... :)

    Najlepiej, żeby to "bank" ten 1 grosz przelewał a potem bank (już bez
    cudzysłowu) pobierał sobie opłatę;)

  • 6. Data: 2009-09-04 09:02:43
    Od: Paul <e...@e...com>

    Krzysiek pisze:
    > cudzysłowu

    a co to?

  • 7. Data: 2009-09-04 21:08:30
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Taka opłata nie może chyba zdebetować rachunku (?),
    Każda wpłata na rachunek, nie większa od zajęcia, należy się komornikowi i
    bank nie może sobie uszczknąć choćby jednego grosza, więc ewentualne
    opłaty i prowizje będą tworzyć debet. Komornika nie obchodzą cenniki i
    ewentualne zadłużenia posiadacza wobec banku. Bank może uruchomić własne
    procedury windykacyjne, ale będzie w kolejce za komornikiem.
    Zamknąć rachunku też nie można, gdyż na czas zajęcia dysponentem rachunku
    jest komornik, a posiadacz ma bardzo ograniczone prawa.

  • 8. Data: 2009-09-04 21:38:24
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    "K.K." <z...@h...oraz.pl> wrote in message

    > Zamknąć rachunku też nie można, gdyż na czas zajęcia dysponentem rachunku
    > jest komornik, a posiadacz ma bardzo ograniczone prawa.

    Wielokrotnie zamykałem zajęte rachunki, choć akurat nie w mBanku. Nigdy
    natomiast nie dopuściłem aby egzekucja była choćby częściowo skuteczna,
    dlatego nie wiem jaka jest praktyka z tym debetowaniem przez opłaty (co do
    teorii nie wypowiadam się). Natomiast logika nakazywałaby, że raczej nie
    powinno się dać w ten sposób zdebetować i powinien istnieć jakiś mechanizm
    stosowany przez bank, zapobiegający temu.