  • 1. Data: 2005-01-11 20:07:02
    Temat: Zakres odpowiedzialności banku dla KK?
    Od: "deepblue" <d...@u...w.pl>

    Wziąłem sobie z Millenium KK Visa Economic wypukłą, głównie do płatności w
    sklepach internetowych, polskich i zagranicznych.
    Czytam sobie teraz umowę(w oddziale raczej trudno to zrobić, mając kolejkę
    ludzi na karku i 10 stron drobnym maczkiem do przeczytania) i zaskoczył mnie
    ostatni podpunkt w części "Zakres odpowiedzialności banku"
    1.Bank nie odpowiada za straty spowodowane okolicznościami niezależnymi od
    Banku, w szczególności za:
    1)...
    7) dokonanie transakcji bez fizycznego przedstawienia karty kredytowej

    Wynika z tego że bank nie odpowiada za żadne straty powstałe w wyniku zakupu
    w sklepach internetowych.?!!
    Jak ten zapis ma się do Ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych,
    czy jest z nim w zgodzie?

    --
    deepblue

  • 2. Data: 2005-01-11 20:16:46
    Temat: Re: Zakres odpowiedzialności banku dla KK?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    deepblue wrote:
    > 1.Bank nie odpowiada za straty spowodowane okolicznościami niezależnymi
    > od Banku, w szczególności za:
    > 1)...
    > 7) dokonanie transakcji bez fizycznego przedstawienia karty kredytowej

    czyli jak ci ktoś podejrzy nr karty i potem go gdzieś użyje, to bank za
    to nieodpowiada. Fajne.
    Ja bym na twoim miejscu poszukał innej karty.
    A przy okazji co na to Urząd Ochrony Konsumenta.

  • 3. Data: 2005-01-11 20:29:07
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    deepblue wrote:
> [...]
    > niezależnymi od Banku, w szczególności za:
    > 1)...
    > 7) dokonanie transakcji bez fizycznego przedstawienia karty

    Wez sobie i oddaj ta karte.

    pzdr
    wkg

  • 4. Data: 2005-01-11 20:54:57
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > zakupu w sklepach internetowych.?!!
    > Jak ten zapis ma się do Ustawy o elektronicznych instrumentach

    Niemal w tym samym brzmieniu mamy Art. 28 ust. 6. Różnica jedynie w tym że w
    ustawie za odpowiedzialnego wskazano konkretnie posiadacza karty.
    Dopuszczono inny zapis w umowie.

  • 5. Data: 2005-01-11 21:15:07
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    K. K. napisał(a):
    > Niemal w tym samym brzmieniu mamy Art. 28 ust. 6. Różnica jedynie w tym
    > że w ustawie za odpowiedzialnego wskazano konkretnie posiadacza karty.
    > Dopuszczono inny zapis w umowie.

    Tyle że chodzi w nim o co innego. Bo zdaje się, że postanowienie
    regulaminu w ogóle wyłącza odpowiedzialność banku, a przecież nie o to
    chodzi w ustawie.

    KG

  • 6. Data: 2005-01-11 21:26:38
    Od: "deepblue" <d...@u...w.pl>

    W wiadomości: news:41e43d2c$1@news.home.net.pl,
    K. K. naskrobał(a):

    > Niemal w tym samym brzmieniu mamy Art. 28 ust. 6. Różnica jedynie w
    > tym że w ustawie za odpowiedzialnego wskazano konkretnie posiadacza
    > karty. Dopuszczono inny zapis w umowie.

    Fakt :( Tylko to kompletna bzdura z punktu widzenia posiadacza karty. Wynika
    z tego, że ktokolwiek, kto obejrzy kartę(pracownik banku, kelner,
    sprzedawczyni) może sobie zrobić zakupy na tą kartę np w sklepie
    internetowym w USA, a posiadacz zapłaci za zakupy - nawet kilka tysięcy zł
    minus kwota ubezpieczenia nieuprawnionego użycia 150 euro.
    Kolejna furtka dla banku na zrzucenie odpowiedzialności na posiadacza...

    BTW Część umowy "Zakres odpowiedzialności banku" zawiera dwa główne punkty(i
    podpunkty), z których każdy zaczyna się od:
    "Bank nie odpowiada" - żenada.

    --
    deepblue

  • 7. Data: 2005-01-11 21:34:31
    Od: "deepblue" <d...@u...w.pl>

    W wiadomości: news:cs1ffi$gha$1@news.onet.pl,
    kam naskrobał(a):

    > Tyle że chodzi w nim o co innego. Bo zdaje się, że postanowienie
    > regulaminu w ogóle wyłącza odpowiedzialność banku, a przecież nie o to
    > chodzi w ustawie.

    Z umowy:
    "Bank nie odpowiada za straty spowodowane okolicznościami niezależnymi od
    Banku, w szczególności za:
    1)...
    7) dokonanie transakcji bez fizycznego przedstawienia karty kredytowej"

    I z Ustawy:

    "6. O ile umowa o kartę płatniczą przewiduje taką możliwość, posiadacza
    obciążają operacje dokonane na odległość, mimo iż karta płatnicza została
    wykorzystana bez fizycznego przedstawienia."

    IMO wynika z tego, że umowa o KK przewiduje taką możliwość i "posiadacza
    obciążają operacje dokonane na odległość, mimo iż karta płatnicza została
    wykorzystana bez fizycznego przedstawienia."
    Pytanie tylko czy w pełnej kwocie czy może do wys. 150 euro.

    Chyba, że jest inna interpretacja?
    --
    deepblue

  • 8. Data: 2005-01-11 21:58:07
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    deepblue wrote:

> [...]
    > wykorzystana bez fizycznego przedstawienia."
    > Pytanie tylko czy w pełnej kwocie czy może do wys. 150 euro.

    Ale ustawa mówi o czymś kompletnie innym. O tym, że posiadacza obciążą
    operację przeprowadzone bez fizycznej obecności karty poprzez podanie
    jej numeru.
    Gdyby tego punktu nie było, wówczas zgodnie z ustawą nie można by było
    używać karty przez telefon, czy internet i banki musiałyby taką
    możliwość zablokować, co byłoby cofnięciem się do średniowiecza.
    Tylko, że tu chodzi o obciążenie posiadacza transakcjami
    przeprowadzonymi za jego zgodą, a punkt w umowie o kartę mówi o
    wymiganiu się od odpowiedzialności banku w przypadku transakcji
    przeprowadzonej bez zgody jej posiadacza.

    Kwota 150 uero to kwota odpowiedzalności posiadacza karty gdy transakcje
    zostały wykonane bez jego zgody. To zupełnie inna para kaloszy.

  • 9. Data: 2005-01-11 22:04:18
    Od: Ralf <r...@i...bezspamu.pl>

    deepblue wrote:

    > posiadacz zapłaci za zakupy - nawet kilka tysięcy
    > zł minus kwota ubezpieczenia nieuprawnionego użycia 150 euro.

    _Do_ kwoty 150 euro jest odpowiedzialność posiadacza
    za nieuprawnione transakcje przed zastrzezeniem karty.

    pozdrawiam
    Ralf

  • 10. Data: 2005-01-11 22:37:24
    Od: "deepblue" <d...@u...w.pl>

    W wiadomości: news:cs1i6o$5e8$1@inews.gazeta.pl,
    witek naskrobał(a):

> [...]
    > wymiganiu się od odpowiedzialności banku w przypadku transakcji
    > przeprowadzonej bez zgody jej posiadacza.

    Teraz rozumiem sens pkt 5 i 6 art 28 :). Pytanie tylko, czy ten zapis w
    umowie jest zgodny z prawem. Jeśli tak, to wszyskie karty kredytowe
    Millenium można wrzucić do kosza(po uprzednim zastrzeżeniu ;)

    --
    deepblue