    From: "MarekZ" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zajęcie komornicze a KK
    Date: Wed, 8 Apr 2009 01:10:57 +0200

    news:grgck7$1fe4$1@opal.icpnet.pl...

    > Czy ja wiem, generalnie próbowałem i mLinka zdecydowanie nie chciała
    > takiej dyspozycji przyjąć. Stwierdziła, że to księgowość decyduje...a
    > klient z księgowością nie pogada.

    mLinka nie ma tu żadnego wyboru. Jeżeli nie chciała przyjąć dyspozycji czy
    próbowałeś nadać temu status reklamacji?

    > To była informacja z samej księgowości, nawet otrzymałem ją w emailu...
    > wiem, że teoretycznie powinno być inaczej, ale piszę o tym jak ja miałem.

    Tragedia, poziomem tego banku można się momentami kompletnie załamać. Miejmy
    nadzieję, że ta osoba już się doszkoliła.

    > Bo jeżeli ma zamiar "walczyć" z US i uchylać się od zapłaty to jeżeli bank
    > konta nie odblokuje to będzie problem ze spłatą tej karty...

    G+J to są niskie limity, standardowo 5k, max 10k. Tytuły wykonawcze US czy
    tam ZUS wycofa przeciętnie rzecz biorąc po półtora roku nieskutecznej
    egzekucji. Kwota wolna to ponad 9k, imo karty może sobie spokojnie używać,
    byle nie nadmiernie inttensywnie, jeśli eKonto potraktuje tylko jako
    mechanizm do jej spłacania a jakieś większe wpływy zostaną przekierowane do
    innych banków lub na rachunki innych podmiotów/osób (aby nie zużywała się
    kwota wolna).

    > Nie próbowałem więc nie będę się wypowiadał. W każdym razie przez telefon
    > nie udało mi się tej sprawy załatwić ;-(

    Bank odmówił zrealizowania Twojego uprawnienia do kwoty wolnej? Kurde, w
    zasadzie to ma cechy przestępstwa. :)

    > Jednak tego nie zrobiłem i niestety, ale bank wykazał się dużą
    > bezwładnością.

    Miejmy nadzieję, że była to sytuacja wyjątkowa.