  • 1. Data: 2009-04-06 20:05:29
    Temat: Który bank wydaje kartę tylko z chipem?
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    Czołem grupo!

    Dawno mnie tutaj nie było, więc wypadłem trochę ze świata bankowych
    nowinek. Czy może mi ktoś napisać czy są w Poldce banki, które mają w
    swojej ofercie karty płatnicze (obojętnie: kredytowe czy debetowe)
    tylko z chipem (bez paska)?

    Pozdrawiam,

    Krystian

  • 2. Data: 2009-04-06 20:10:18
    Temat: Re: Który bank wydaje kartę tylko z chipem?
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Krystek" <s...@k...eu.org> napisał w wiadomości

    Jeszcze nie ma. Pasek musisz rozmagnesować sobie samodzielnie.

  • 3. Data: 2009-04-06 20:15:30
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    MarekZ napisał:
    > Jeszcze nie ma. Pasek musisz rozmagnesować sobie samodzielnie.

    Dzięki za odpowiedź. A już myślałem, że jakiś bank wyszedzł przed
    szereg i wydaje karty tylko z chipem (bez paska). Pasek się
    rozmagnesuje (jak już będzie ta karta) - najważniejsze i tak są limity
    ;)

    Pozdrawiam,

    K.

  • 4. Data: 2009-04-06 21:23:07
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    > Jeszcze nie ma. Pasek musisz rozmagnesować sobie samodzielnie.

    A od kiedy banki powinny zaczac wydawac karty chip only? Sa jakies zalecenia
    visy albo mastercarda?

  • 5. Data: 2009-04-06 22:31:11
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    http://www.vpay.com/banks.html

    > Sa jakies zalecenia
    > visy albo mastercarda?

    Na razie:

    http://www.vpay.com/brochures/v_pay_today_autumn_08_
    en.pdf

    As of July 2009, all
    Visa Europe ATM acquirers must be able to process V PAY
    transactions, and from this time, any newly placed ATMs must
    also display the V PAY logo. And, by the end of 2010, every
    EMV chip ATM in the entire region should display the logo.

    http://www.vpay.com/media/english.wvx

    (Polecam zwlaszcza "naturalne" dialogi aktorow. :) )

  • 6. Data: 2009-04-06 23:39:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "eg" <e...@w...pl> writes:

    > A od kiedy banki powinny zaczac wydawac karty chip only? Sa jakies zalecenia
    > visy albo mastercarda?

    Chwilowo to "nigdy" :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2009-04-07 07:05:58
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MarekZ" news:grdn4r$t7$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Jeszcze nie ma. Pasek musisz rozmagnesować sobie samodzielnie.

    Tylko po takiej akcji kolega może mieć problem np. z zapłatą kartą w sklepie
    gdzie transakcja jest realizowana przez terminal Pekao... a i niektóre
    Polcardy będą problemowe.

  • 8. Data: 2009-04-07 07:08:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 06 Apr 2009 22:10:18 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Jeszcze nie ma. Pasek musisz rozmagnesować sobie samodzielnie.

    Ktoś jednak wydaje. Na zestawieniach dot. użycia kart niedawno było
    wskazanych 18 tys. takich kart.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 9. Data: 2009-04-07 07:21:53
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ktoś jednak wydaje. Na zestawieniach dot. użycia kart niedawno było
    > wskazanych 18 tys. takich kart.

    dokładnie, gdzieś ktoś takie karty wydaje, na koniec 4Q2008 było ich
    15.397 szt.

    wystarczy spojrzeć do raportu NBP
    http://www.nbp.pl/systemplatniczy/karty/Q_04_2008.pd

    jakieś pomysły?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2009-04-07 07:38:13
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > wystarczy spojrzeć do raportu NBP
    > http://www.nbp.pl/systemplatniczy/karty/Q_04_2008.pd
    >
    > jakieś pomysły?

    W zasadzie to jestem w 99% pewien, że nie istnieje w pl taka karta kredytowa
    albo obciążeniowa. Pozostaje zatem szukać przede wszystkim wśród debetowych
    ale tu nie mam żadnego pomysłu.

    Może to jakiś dziwny wynalazek typu karta identyfikacyjna?