  • 1. Data: 2010-01-04 19:40:28
    Temat: XTB-Trader 4 + skrypt w mq4
    Od: " sf" <s...@g...pl>

    Witam,

    Potrzebuje napisać skrypt w mq4, który będzie przechwytywał każdą akcję
    sprzedaży oraz kupna dokonywaną przy użyciu programu XTB-Trader 4 i wysyłał ją
    przez HTTP na wskazany serwer. Napisałem sobie skrypt, który wysyła na serwer
    jakieś przykładowe dane, ale tylko i wyłącznie gdy uruchomię ręcznie skrypt ze
    wskazaniem wykresu. Moje pytanie brzmi w jaki sposób dodać do programu
    XTB-Trader 4 skrypt, który będzie czekał na zdarzenie i jeśli będzie ono
    sprzedażą lub kupnem to wyśle dane na serwer.

  • 2. Data: 2010-01-05 00:28:41
    Temat: Re: XTB-Trader 4 + skrypt w mq4
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    sf pisze:
> [...]
    > XTB-Trader 4 skrypt, który będzie czekał na zdarzenie i jeśli będzie ono
    > sprzedażą lub kupnem to wyśle dane na serwer.

    Zdarzenia dotyczące zmian cen jednego instrumentu możesz przechwytywać
    przy pomocy Expert Advisora, ale pewnie to wiesz i pewnie to wykorzystujesz.

    Zdarzenia dotyczące zdarzenia zlecenia kupna/sprzedaży nie umiem
    przechwycić, być może nie ma w ogóle takiej możliwości. Jeśli znajdziesz
    taką możliwość, to wrzuć na forum, chętnie ją poznam.

    Ale obejście tego problemu można zastosować następująco:

    Sposób 1 - zaimplementować EA tak, żeby podczas składania zleceń
    wykonywał jakąś twoją funkcję i żadne przechwytywanie zdarzeń nie byłoby
    konieczne. Pewnie cię to nie satysfakcjonuje, bo pewnie już byś to stosował.

    Sposób 2 - Który być może cię zadowoli, to uruchomienie skryptu w którym
    będzie pętla, a pętla będzie mniej więcej wyglądała następująco:
    1) sprawdzenie aktualnie otwartych zleceń
    2) sprawdzenie czy aktualnie otwarte zlecenia są takie same, jak
    podczas sprawdzania w poprzedniej iteracji pętli. Jeśli coś się
    zmieniło, to obsługujesz taką sytuację;
    3) wykonanie sleepa na kilkadziesiąt [ms]
    4) goto 1

    Ja czasem sposób drugi stosuję i on mnie satysfakcjonuje.
    Stosuję takie podejście z pętlą w sytuacji reakcji na nowe zlecenia w
    terminalu, oraz dlatego, bo nie znalazłem w MQL4 możliwości
    przechwycenia zdarzenia zmiany cen z kilku instrumentów przez JEDEN
    skrypt (z jednego instrumentu wiadomo jak przechwycić zmianę ceny, a z
    wielu instrumentów prawdopodobnie się nie da).

    J.

  • 3. Data: 2010-01-05 10:08:00
    Od: " sf" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Joachim <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > podczas sprawdzania w poprzedniej iteracji pętli. Jeśli coś się
    > zmieniło, to obsługujesz taką sytuację;
    > 3) wykonanie sleepa na kilkadziesiąt [ms]

    Dziękuję za odpowiedź. Moja wiedza na temat zagadnienia jest zdecydowanie
    niższa niż sądzisz bo dopiero wczoraj uruchomiłem pierwszy raz ten program.
    Dostałem zlecenie wykonania strony, na której umieszczone byłyby informacje o
    tym jak dana osoba gra.

    Udało mi się dojść do tego sposobu drugiego tak jak to opisałeś. Czyli jestem
    w stanie w pętli pobierać listę zleceń wyświetlającą się w terminalu.
    Wystarczy sprawdzać czy pojawiło się nowe zlecenie i jeśli tak to wysłać za
    pomocą POST dane na serwer.

    Przykładowy kod o zdarzeniach znalazłem na stronie: http://articles.mql4.com/350
    Wysyłkę na serwer: http://codebase.mql4.com/4428

    Mam tylko nadzieję, że te zlecenia z terminalu pojawiają się w ułamkach sekund
    od złożenia zlecenia.