    From: Joachim <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: XTB-Trader 4 + skrypt w mq4
    Date: Tue, 05 Jan 2010 01:28:41 +0100

    sf pisze:
    > Witam,
    >
    > Potrzebuje napisać skrypt w mq4, który będzie przechwytywał każdą akcję
    > sprzedaży oraz kupna dokonywaną przy użyciu programu XTB-Trader 4 i wysyłał ją
    > przez HTTP na wskazany serwer. Napisałem sobie skrypt, który wysyła na serwer
    > jakieś przykładowe dane, ale tylko i wyłącznie gdy uruchomię ręcznie skrypt ze
    > wskazaniem wykresu. Moje pytanie brzmi w jaki sposób dodać do programu
    > XTB-Trader 4 skrypt, który będzie czekał na zdarzenie i jeśli będzie ono
    > sprzedażą lub kupnem to wyśle dane na serwer.

    Zdarzenia dotyczące zmian cen jednego instrumentu możesz przechwytywać
    przy pomocy Expert Advisora, ale pewnie to wiesz i pewnie to wykorzystujesz.

    Zdarzenia dotyczące zdarzenia zlecenia kupna/sprzedaży nie umiem
    przechwycić, być może nie ma w ogóle takiej możliwości. Jeśli znajdziesz
    taką możliwość, to wrzuć na forum, chętnie ją poznam.

    Ale obejście tego problemu można zastosować następująco:

    Sposób 1 - zaimplementować EA tak, żeby podczas składania zleceń
    wykonywał jakąś twoją funkcję i żadne przechwytywanie zdarzeń nie byłoby
    konieczne. Pewnie cię to nie satysfakcjonuje, bo pewnie już byś to stosował.

    Sposób 2 - Który być może cię zadowoli, to uruchomienie skryptu w którym
    będzie pętla, a pętla będzie mniej więcej wyglądała następująco:
    1) sprawdzenie aktualnie otwartych zleceń
    2) sprawdzenie czy aktualnie otwarte zlecenia są takie same, jak
    podczas sprawdzania w poprzedniej iteracji pętli. Jeśli coś się
    zmieniło, to obsługujesz taką sytuację;
    3) wykonanie sleepa na kilkadziesiąt [ms]
    4) goto 1

    Ja czasem sposób drugi stosuję i on mnie satysfakcjonuje.
    Stosuję takie podejście z pętlą w sytuacji reakcji na nowe zlecenia w
    terminalu, oraz dlatego, bo nie znalazłem w MQL4 możliwości
    przechwycenia zdarzenia zmiany cen z kilku instrumentów przez JEDEN
    skrypt (z jednego instrumentu wiadomo jak przechwycić zmianę ceny, a z
    wielu instrumentów prawdopodobnie się nie da).

    J.