  • 1. Data: 2010-01-04 17:59:14
    Temat: 100 mld ....
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    Legendy życie po życiu

    "[...] Weźmy na przykład rząd premiera Tuska, który w dwa lata powiększył
    dług publiczny o około 150 miliardów złotych. [...]".

    Pochylmy się panowie nad sprawozdaniami budżetowymi dotyczącym długu
    publicznego i zanalizujmy skąd się wzięło 150 mld w ciągu dwóch lat.
    Ja rozpoczynam - 2*30mld rocznie deficytu.

    Kto następny ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 2. Data: 2010-01-04 18:38:55
    Temat: Re: 100 mld ....
    Od: sorden <s...@u...pl>

    Endriu wrote:

> [...]
    > publicznego i zanalizujmy skąd się wzięło 150 mld w ciągu dwóch lat.
    > Ja rozpoczynam - 2*30mld rocznie deficytu.

    Czy dlug publiczny jest przeliczany z USD ?

    --
    in

  • 3. Data: 2010-01-04 20:39:36
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > publicznego i zanalizujmy skąd się wzięło 150 mld w ciągu dwóch lat.
    > Ja rozpoczynam - 2*30mld rocznie deficytu.

    Część ustawowego deficytu rządu PiS za listopad-grudzień 2007 - 12 mld PLN

    deficyt 2008 - 24 mld PLN
    deficyt 2009 - 27 mld PLN

    deficyty samorządów 2008 - 1,6 mld PLN
    deficyty samorządów 2009 - ok. 10 mld PLN

    pożyczka bankowa ZUS 2009 - ok. 6 mld PLN

    sfinansowanie transferów ZUS do OFE 2008 z obligacji SP - 19 mld PLN
    sfinansowanie transferów ZUS do OFE 2009 z obligacji SP - 22 mld PLN

    dług Krajowego Funduszu Drogowego - ok. 14 mld PLN

    ujemne różnice kursowe w wycenie długu w walutach wymienialnych - ok. 15 mld
    PLN

    Anatol

  • 4. Data: 2010-01-04 20:50:04
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    Czyli to wszystko....

    "[...]
[...]

    [...]"

    Czyli mam rozumieć że powyższa część wydatków nie przechodzi przez szeroko
    rozumiany "budżet państwa" i jest księgowana niejako "na lewo" ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 5. Data: 2010-01-04 21:23:51
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

> [...]
    >
    > Czyli mam rozumieć że powyższa część wydatków nie przechodzi przez szeroko
    > rozumiany "budżet państwa" i jest księgowana niejako "na lewo" ?.

    Deficyt finansów publicznych jest szerszą kategorią w stosunku do deficytu
    budżetowego. Np. budżety samorządów są niezależne od budżetu państwa i
    ustalane przez władze samorządowe. Samorządy emituja własne obligacje na
    sfinansowanie deficytów, a jedynym ograniczeniem jest poziom zadlużenia
    max. = 60% rocznych wpływów. Wydatki na budowę autostrad i dróg ekspresowych
    zostaly w 2009 w calości przerzucone do budżetu funduszu drogowego, który
    pożycza kasę z EBI oraz własnych obligacji.

    Jak sprawdziłem, finansowanie transferów do OFE na które ZUS chyba zawsze
    było ewidencjonowane poza wydatkami budżetu (a ZUS kasę należną dla OFE
    ewidencjonuje jako swój przychód pozaskładkowy)

    Wycena długu dewizowego jest czysto księgowa (są to niezrealizowane
    zyski/straty kursowe) i zmienia się cały czas w zależnosci od kursu PLN -
    analogicznie do wyceny np. posiad\nego portfela akcji. Gdy PLN się umacniał
    ta wycena spadała, a od końca 2008 gwałtownie wzrosła.

    Dodam jeszcze, że do budżetów 2008-2009 NBP nie przekazał ani złotowki zysku
    podczas gdy Balcerowicz przekazał w sumie ze 20-30 mld PLN.

    Anatol

  • 6. Data: 2010-01-06 17:17:50
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > dług Krajowego Funduszu Drogowego - ok. 14 mld PLN

    Czy ktos się nie orientuje czasami ile kosztuje wybudowanie 1 km autostrady
    ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 7. Data: 2010-01-06 21:26:57
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    > Czy ktos się nie orientuje czasami ile kosztuje wybudowanie 1 km
    > autostrady ?.

    2-3 lata temu najniższe oferty na budowę 48 km A1 Sośnica-Gorzyczki wynosiły
    średnio 16 mln EUR za 1 km + 850 mln PLN za skrzyżowanie autostradowe w
    Sośnicy :

    http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=2122406
    7&postcount=1028

    Anatol