  • 61. Data: 2005-07-06 21:20:07
    Temat: Re: Wypukła karta - który bank?
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    yayco wrote:
    > 2005-07-06 23:11- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    > Glenn, gdy pisał(a):

    > Citi też ma. Żadna nowość.

    O następny bank z "zagrywkami" ;-)

    >I dzięki za zwrócenie uwagi na sygnaturkę
    > :-)

    A bo fajnie do kontekstu pasowało :-)

    przyszłość/ Woody Allen

  • 62. Data: 2005-07-06 21:28:00
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>

    Nastał nam piękny 6 lipiec 2005 roku,
    kiedy to yayco posłał(a) w świat wiadomość

    > Wystarczy umieć czytać.
    Oczywiście codziennie do poduszki.
    Paciorek, a potem wieczorne rozważania przy tabeli opłat i prowizji, bo
    mogła dziś ulec zmianie.

    Natomiast co to znaczy "przekroczenie salda na rachunku bieżącym lub
    dopuszczalnego limitu pożyczki" wyjaśni w po wieczornej modlitwie Ojciec
    Dyrektor.

    W końcu nie wystarczy mieć maturę i kursa niektóre, by być dostatecznie
    wykształconym do otwarcia konta w Lukas Banku.

    A kursa wszelakie uzupełniać systematycznym studiowaniem FAQ i korzystaniem
    z Google.

    W końcu to bank przyjazny ludziom. Gdzieżby chciał cię orżnąć, drogi
    kliencie? Podchwytliwe sformułowanie? Zmieniające się paragrafy, punkty
    pisane drukiem drobniejszym, niż mikrodruk na banknotach? Nie, to nie u
    nas, to zła i fałszywa konkurencja. My cię kawą poczęstujemy, doradzimy,
    pomożemy, nawet w rogu sali mamy kącik z piłeczkami dla twojego dziecka, by
    się maluch nie nudził.

    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 63. Data: 2005-07-06 21:31:11
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Oczywiście codziennie do poduszki.
    > Paciorek, a potem wieczorne rozważania przy tabeli opłat i prowizji,
    > bo mogła dziś ulec zmianie.
    /ciach reszta/

    Oj to Ty nigdzie nie powinieneś mieć konta, bo toip wszędzie ulegają
    zmianie. I z innych usług też nie powinieneś korzystac, bo cenniki też
    ulegają zmianie. I w ogóle zdaje się, że masz poczucie że każdy Cię ożyna
    stosując zagrywki ;-))) IMHO - jesteś idealnym wyborcą Samoobrony czy innego
    LPR (w zależności od upodobań ideologicznych.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 64. Data: 2005-07-06 21:34:20
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>

    Nastał nam piękny 6 lipiec 2005 roku,
    kiedy to Glenn posłał(a) w świat wiadomość

    > Taką opłatę (zdaje się 50 PLN) ma VW.
    VW twierdzi, że nie [dzwoniłem].

    > Poza tym jak podpisujesz umowę, to się
    > czyta toip a nie jej wyciąg. A skoro się czyta, to się wie co w niej jest.
    A kiedy się nie wie, bo nie każdy jest bankowcem, korzysta się z rad osób,
    które wiedzą, i ostrzegają przed konkretnym bankiem.
    Przy okazji, nie wiem, jak w Citi, ale Lukas jest jedynym bankiem, który
    dowala taka karę przy wypłacie gotówki z bankomatu.

    > O "zagrywkach" można w nieskończoność.
    > W BPH jest wymóg zrobienia 4 operacji
    > bezgotówkowych kartą. Jeżeli nie zrobisz, to płacisz 2,5 PLN i jest to
    > podane w toip.
    Pracownik BPH informuje o tym, kiedy klient jest zainteresowany kartą.
    Przynajmniej mnie informował od razu, a Lukasa takie informacje musiałem
    długo i z oporami wyciągać.

    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 65. Data: 2005-07-06 21:34:33
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    yayco wrote:

    > Nie istnieje nic takiego jak "ogólna TOiP" . Na stronie do której odsyłasz
    > jest napisane >>Wyciąg z "Tabeli opłat i prowizji"<<.
    > "Wyciąg" - to znaczy, że nie wszystko, tylko trochę.
    > BTW, pdf można wydrukować, naprawdę. Zresztą oni tam w Lukasie mają takie
    > wydrukowane, słowo. To nie jest żadna tajemnica. Wystarczy umieć czytać.

    pozostaje jeszcze kwestia pewnych przyzwyczajeń, spodziewanych warunków i
    "kosztów" związanych z dokładnym studiowaniem TOiP.
    może się zdarzyć, że ktoś nie przykłada tyle wagi do głupiej karty
    kredytowej co np. ty z Glenem - i nie należy z tego powodu robić afery.
    zapoznaje się zasadniczo z podstawowymi warunkami (cena, gp, %% etc.), może
    zapyta jeszcze kogoś o ew. pułapki i umowę podpisuje zakładając, że wszystko
    będzie podobnie jak z kartami które znał i miał dotychczas.
    A dlaczego tak robi?
    - bo KK nie jest dla niego wielkim wydarzeniem i wielkim zwrotem w życiu -
    jeżeli chodzi o kredyt na mieszkanie na 20 lat, czy warunki ubezpieczenia,
    które decydują czy dostanie odszkodowanie wartości samochodu czy nie - tam
    przestudiuje każdy punkt; natomiast KK nie dla każdego jest warta wielkiego
    zachodu
    - nawet jeżeli spodziewa się, że jakiś szczwany marketoid umieścił pułapki w
    toip, to i tak ma prawo założyć, że [prawdopodobieństwo wpadki] * [jej
    wysokość] < [koszt czasu strawionego na dokładnym czytaniu wszystkich
    punktów ]

    i ma do tego prawo, a powiem więcej - jeżeli okazuje się potem, że klient
    się pomylił, bo nie doczytał, a bank złapał go i pobrał jakąś niespdziewaną
    opłatę - to klient ma prawo nazwać to zagrywką! (ale oczywiście zapłacić
    musi :)))

    czy ty np. jak kupujesz bilet tramwajowy, to czytasz każdą literkę? czy
    raczej kasujesz, chowasz do kieszeni i jedziesz? a gdyby tam było napisane
    czcionką 3pt : "bilet uprawnia do przejazdu tylko osoby w czerwonej
    bieliźnie" - i kanar by cię złapał - to jak byś skomentował takie
    zdarzenie - z twardogłowego formalnego punktu widzenia oczywiście "mogłeś
    doczytać i założyć stosowne majtki", ale zapewne nie byłbyś entuzjastą
    takiego podejścia ;-)))

    pozdro
    trainer

  • 66. Data: 2005-07-06 21:41:56
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Janusz - Vahanara" <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick wrote:
    > Nastał nam piękny 6 lipiec 2005 roku,
    > kiedy to Glenn posłał(a) w świat wiadomość

    > VW twierdzi, że nie [dzwoniłem].

    Może zamiast dzwonić zaczniesz też czytać :-) ? Tutaj:

    http://www.vwbankdirect.pl/obrazy/CC_TPiO_Indywidual
    ni.pdf

    "Opłata za spowodowanie niedozwolonego salda debetowego - 50 PLN "

    Czyżby kolejna toip której nie przeczytałeś?

    > A kiedy się nie wie, bo nie każdy jest bankowcem, korzysta się z rad
    > osób, które wiedzą, i ostrzegają przed konkretnym bankiem.

    Ostrzegać możesz - najlepiej przed dziwnym zwyczajem nie czytania toip
    banku, z którym podpisujesz umowę.

    > Przy okazji, nie wiem, jak w Citi, ale Lukas jest jedynym bankiem,
    > który dowala taka karę przy wypłacie gotówki z bankomatu.

    Toip Lukasa i VW (i Citi pewnie) też jest jasna w tym względzie. Nie ma
    znaczenia, czy to był bankomat czy co innego (np. transakcja opóźniona w
    PLN, albo walutowa po innym kursie niż była blokada). Płacisz za
    spowodowanie niedozwolonego salda debetowego. JAK je spowodowałeś - nie ma
    znaczenia.

    > Pracownik BPH informuje o tym, kiedy klient jest zainteresowany kartą.

    Mnie nikt nie informował. Z resztą nie wyobrażam sobie, żeby mi pracownik
    całą toip opowiadał. Jak się podpisuje umowę, to po prostu toip się CZYTA.

    > Przynajmniej mnie informował od razu, a Lukasa takie informacje
    > musiałem długo i z oporami wyciągać.

    A wystarczyło wejść na stronę lukasa i przeczytać co trzeba.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 67. Data: 2005-07-06 21:43:58
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>

> [...]
    > stosując zagrywki ;-))) IMHO - jesteś idealnym wyborcą Samoobrony czy innego
    > LPR (w zależności od upodobań ideologicznych.

    Widzę, że idealnymi wyborcami jest większość Polaków, która nie tylko nie
    używa kart kredytowych, ale nawet debetowe służą im do wyciągania gotówki z
    bankomatu.

    Wiesz co? Roześlij swoje radosne, przemądrzałe przemyślenia tym bankowcom,
    którzy ta się boją zwolnień w Uni Credito Bandito.

    Skoro większość rodaków, nie nadaje się do korzystania z jakiegokolwiek
    konta, to będą zwalniać więcej, niż kilka tysięcy osób.

    Zróbmy sondę, kto skojarzy "przekroczenie salda na rachunku bieżącym lub
    dopuszczalnego limitu pożyczki" na koncie bez debetu z niedozwolonym
    debetem przy wypłacie z bankomatu?
    Co, mało ankietowanych "zdało egzamin"? Ależ Szanowni Państwo, Wy się nie
    kwalifikujecie do posiadania jakiegokolwiek konta.

    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 68. Data: 2005-07-06 21:44:21
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > zdarzenie - z twardogłowego formalnego punktu widzenia oczywiście
    > "mogłeś doczytać i założyć stosowne majtki", ale zapewne nie byłbyś

    Po pierwsze sprowadzasz sprawę do absurdu. A po drugie - jeżeli ktoś jest
    świadomy CO podpisuje (np. że zapoznał się z toip) to do kogo ma mieć
    pretensje, że "nie doczytał" ? IMHO - tylko do siebie.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 69. Data: 2005-07-06 21:46:27
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>

    Nastał nam piękny 6 lipiec 2005 roku,
    kiedy to trainer posłał(a) w świat wiadomość

> [...]
    > będzie podobnie jak z kartami które znał i miał dotychczas.
    > A dlaczego tak robi?
    > - bo KK nie jest dla niego wielkim wydarzeniem

    Poprawka.
    Nie rozmawiamy o pułapkach ***karty kredytowej***.
    30 zł opłaty karnej za niedozwolony debet na karcie ***VISA Electron***.

    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 70. Data: 2005-07-06 21:46:52
    Od: Konlin <k...@g...pl>

    Wed, 6 Jul 2005 23:04:19 +0200, na pl.biznes.banki, Janusz - Vahanara
    napisał(a):

    > Tej opłaty nie ma w ogólnej TOiP
    > http://www.lukasbank.pl/oferta_konta_oplat.asp

    Nie ma tam wielu innych opłat bo to jest skrócona TOiP. Ale chyba potrafisz
    znaleźć pełną?

    > Jest co prawda wyszczególniona w PDFie, ale takim drobnym maczkiem, że na
    > 19" monitorze, przy pełnym powiększeniu strony ledwie ją widzę:

    Koniecznie idź do okulisty, u mnie na 19" monitorze przy pełnym
    powiększeniu strony (1600%) litery mają 1,4 cm wysokości (tak, zmierzyłem).
    Poza tym nie jest to napisane jak sugerujesz maczkiem na samym dole tylko
    dokładnie w taki sam sposób jak cała reszta.

    > Przekroczenie salda na rachunku bieżącym lub dopuszczalnego limitu pożyczki
    > - 3%, min. 30 PLN + odsetki karne.
    >
    > Jeżeli inne banki w takich przypadkach nie nakładają opłat karnych, a robi
    > tak jedynie(???) Lukas,

    Jedynie Lukas?

    Multi - str. 61 TOiP - "Przekroczenie dopuszczalnego salda debetowego -
    oprocentowanie nominalne dopuszczalnego salda debetowego +
    jednorazowa prowizja 3% pobierana miesięcznie od maks. kwoty
    całkowitego salda ujemnego (dopuszczalne + niedopuszczalne).

    Inteligo - punkt 62. TOiP - "Odsetki karne za nieautoryzowane ujemne saldo
    - Wysokość odsetek określona w Tabeli warunków i oprocentowania produktów
    kredytowych w ramach Kont Inteligo15
    15 Tabela warunków i oprocentowania produktów kredytowych w ramach Kont
    Inteligo dostępna na stronach www.inteligo.pl" - chyba trochę trudniej
    dowiedzieć się ile tak naprawdę zapłacisz, co?

    Dalej nie chce mi się szukać, dodatkowo przykład Citi i VW już dostałeś.

    Podsumowując, jak już zamierzasz po kimś jechać to rób to konstruktywnie.

    pzdr
    konlin