  • 1. Data: 2008-11-06 21:35:41
    Temat: citibank handlowy - drzewo w zamian za przejście na wyciąg online :)
    Od: t...@o...pl

    "Citi Handlowy posadzi drzewo w imieniu każdego Klienta, który
    zdecyduje się na Wyciąg Online."

    Kilka słów refleksji na temat tej akcji citibanku.
    Zdecydowałem się zrezygnować z wyciągów papierowych ze swojego konta
    direct pi razy oko rok temu. Z perspektywy czasu uważam takie
    reklamowanie przez bank tej usługi jako hipokryzję.

    Na ten moment jeśli komuś zależy na potwierdzeniu wykonania operacji
    (a jest to konieczność przy opłacie rachunków), to w momencie zlecania
    przelewu musi zaznaczyć chęć otrzymania papierowego potwierdzenia
    operacji. Wiąże się to w rezultacie z przesłaniem przez bank listu z
    zamówionym potwierdzeniem - ja takich potwierdzeń otrzymuję średnio 5
    w miesiącu. 5 listów miesięcznie których można by uniknąć przy
    odrobinie dobrej woli banku!
    Z kolei jeśli nie zdecyduję się na potwierdzenie w momencie składania
    przelewu to później bank żąda opłat za sporządzenie potwierdzenia
    operacji (!).

    Jeśli bankowi rzeczywiście zależy na ekologii (zmniejszeniu ilości
    generowanych papierów), obniżeniu kosztów logistycznych (przesyłki,
    papier etc.) to niech udostępni funkcjonalność samodzielnego,
    bezpłatnego wydruku potwierdzenia z dowolnej operacji wykonanej przez
    klienta. Bez ograniczania się w historii operacji do kilku ostatnich
    miesięcy.
    Zdecydowanie lepiej to wpłynie na ochronę środowiska - nie trzeba
    będzie sadzić nowych drzew bo nie będzie potrzeby ścinania obecnie
    rosnących :)
    Albo skończcie z tymi irytującymi news-ami/reklamami jaka to niby
    fajna akcja a tak naprawdę chodzi o naciągnięcie naiwnych klientów na
    opłatę za ekstra zamówiony wyciąg.

  • 2. Data: 2008-11-06 22:02:19
    Od: Gniewko <s...@s...pl>

    W dniu 2008-11-06 22:35, *t...@o...pl* napisał(a) co następuje:

> [...]
    > bezpłatnego wydruku potwierdzenia z dowolnej operacji wykonanej przez
    > klienta. Bez ograniczania się w historii operacji do kilku ostatnich

    W KB24 mam możliwość nie tylko wydrukować sobie potwierdzenie operacji z
    ostatnich 6 miesięcy ale także zapisać je sobie w pdf'ie na dysku twardym.
    Robie więc sobie takie pdf'y na wszelki wypadek. Jeśli zajdzie taka
    konieczność wydrukuję je sobie.

    --
    *Gniewomir*
    Rzekła lilia do motyla: - nikt nie patrzy, niech pan zapyla!

  • 3. Data: 2008-11-07 00:25:12
    Od: "Wojciech Kulesza" <w...@n...org>

> [...]
    ostatnich 6 miesięcy ale także zapisać je sobie w pdf'ie na dysku twardym.
    Robie więc sobie takie pdf'y na wszelki wypadek. Jeśli zajdzie taka

    A w mBanku mogę to samo zrobić dla operacji od 2004 roku (tak jak mam konto
    u nich) i komplenie z tego nic nie wynika przedpiścy. Chłop ma rację co do
    Citi. Ich funkcjonalność CitiOn-Line jest porażająca.

    W.

  • 4. Data: 2008-11-07 08:18:00
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 7 Nov 2008 01:25:12 +0100, Wojciech Kulesza napisał(a):
    > A w mBanku mogę to samo zrobić dla operacji od 2004 roku (tak jak mam konto
    > u nich) i komplenie z tego nic nie wynika przedpiścy. Chłop ma rację co do
    > Citi. Ich funkcjonalność CitiOn-Line jest porażająca.

    Zwłaszcza że ten ich e-wyciąg nie działa, tzn. nie wysyła powiadomień na
    maila :( Mają zdefiniowane dwa moje maile na które mają wysyłać
    powiadomienia - i d*pa, nie ma maili i co nam pan zrobi :-/

    Już nie mówiąc o tym, że co chwila są jakieś problemy z dostępnością wyciągu
    na stronie WWW - w informacjach o karcie jest już podana kwota z wyciągu,
    zaś samego wyciągu ani śladu. I tak przez np. tydzień...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 5. Data: 2008-11-07 19:23:22
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    <t...@o...pl> wrote in message
    f.googlegroups.com...
    /.../
> [...]
    > bezpłatnego wydruku potwierdzenia z dowolnej operacji wykonanej przez
    > klienta. Bez ograniczania się w historii operacji do kilku ostatnich
    /.../

    A nie możesz raz na kilka miesięcy ściągać sobie wyciąg PDF? Albo, jeszcze
    lepiej, otrzymywać go co miesiąc na emaila (usługa bezpłatna)? Po co wtedy
    wydruk, skoro masz całą historię operacji?

    k.

  • 6. Data: 2008-11-08 17:41:36
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    t...@o...pl wrote:

> [...]
    > direct pi razy oko rok temu. Z perspektywy czasu uważam takie
    > reklamowanie przez bank tej usługi jako hipokryzję.

    No to żeś Amerykę odkrył.

    Przecież już od dawna ekologia służy jako wygodny wytrych do obniżania
    kosztów bez obniżania ceny :).

    Na przykład: kiedyś materiał meblowy najgorszego gatunku nazywał się płytą
    wiórową względnie płytą paździerzową. Producent się tym nie chwalił
    szczególnie, bo nie ma czym, starał się ten fakt w miarę możliwości ukryć
    (przesunąć jego odkrycie na po zakupie mebla).

    Dzisiaj cię radośnie informuje o tym że mebel jest z płyty ekologicznej.

    Hotel: hotel dla oszczędzenia na praniu, prosi cię o to żebyś ręczniki
    których możesz jeszcze użyć, odwiesił na wieszak, wtedy go nie wymienią.
    Ale głupio tak powiedzieć klientowi że szukają oszczędności - zaś "troska o
    nasze wspólne środowisko" nadaje się wyśmienicie.

    Gdzieś chyba widziałem kiełbasę ekologiczną ...... :)

    p. m.

  • 7. Data: 2008-11-09 13:58:17
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sat, 08 Nov 2008 18:41:36 +0100, mvoicem <m...@g...com> wklepał(-a):

> [...]
    >(przesunąć jego odkrycie na po zakupie mebla).
    >
    >Dzisiaj cię radośnie informuje o tym że mebel jest z płyty ekologicznej.
    (...)

    >Gdzieś chyba widziałem kiełbasę ekologiczną ...... :)

    Składała się z tego samego co płyta ekologiczna?

    --
    Sławomir Szyszło

  • 8. Data: 2008-11-10 20:24:34
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Sławomir Szyszło wrote:

    > Dnia Sat, 08 Nov 2008 18:41:36 +0100, mvoicem <m...@g...com>
    > wklepał(-a):

    > (...)

    > Składała się z tego samego co płyta ekologiczna?

    Myślę że w dużej części tak - tj. na pewno było dużo czegoś w rodzaju
    kleju - pewnie nazywało się to polepszacz smaku, wypełniacz lub
    zagęstnik :).

    p. m.

  • 9. Data: 2008-11-11 20:01:25
    Od: t...@o...pl

    On 7 Lis, 20:23, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:
    > A nie możesz raz na kilka miesięcy ściągać sobie wyciąg PDF? Albo, jeszcze
    > lepiej, otrzymywać go co miesiąc na emaila (usługa bezpłatna)? Po co wtedy
    > wydruk, skoro masz całą historię operacji?

    problem nie jest w historii operacji - tą sobie pobieram.
    problem jest w potwierdzeniach konkretnych operacji np. potwierdzenie
    przelewu do spółdzielni mieszkaniowej - na potwierdzeniu jest więcej
    szczegółów operacji niż na historii operacji.
    to są dwie różne sprawy.

  • 10. Data: 2008-11-11 20:33:53
    Od: t...@o...pl

    On 8 Lis, 18:41, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > Na przykład: ...

    zgadza się. przykłady można mnożyć.
    dla mnie najbardziej irytująca akcja była przyprowadzona ostatnio
    przez sieci marketów - wycofano bezpłatne torebki foliowe i w ich
    miejsce wprowadzono... takie same torebki tylko płatne (i jeszcze
    media to nagłośniły i przedstawiły akcję w pozytywnym świetle -
    żałość)

    > Przecież już od dawna ekologia służy jako wygodny wytrych do obniżania
    > kosztów bez obniżania ceny :).

    nie mam problemu z tym, żeby bank oszczędzał dzięki byciu pro-eko.
    niech nawet zarabia jeśli znajdzie się chętny aby za to płacić.
    tylko niech będzie ta oferta spójna - niech będą potwierdzenia
    operacji na żądanie w formie elektronicznej do dowolnej operacji a nie
    tak jak teraz jedynie przy składaniu dyspozycji przelewu można
    zadeklarować, że chce się potwierdzenie i tylko wtedy jest ono
    bezpłatne i przychodzi w formie papierowej, pocztą. później się płaci
    i to całkiem słono.