  • 1. Data: 2008-11-06 22:05:42
    Temat: Konto dla cudzoziemca w Polsce.
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Czy polskie banki wymagają od cudzoziemców karty stałego, czasowego pobytu
    lub wizy pobytowej (jeśli paszport jest z kraju gdzie obowiązek wizowy z PL
    dotyczy) ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/

  • 2. Data: 2008-11-07 00:07:51
    Temat: Re: Konto dla cudzoziemca w Polsce.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
    > Czy polskie banki wymagają od cudzoziemców karty stałego, czasowego pobytu
    > lub wizy pobytowej (jeśli paszport jest z kraju gdzie obowiązek wizowy z PL
    > dotyczy) ?

    te której zakłdają konta dla nierezydentów nie wymagają.
    Konto "normalne" dla rezydenta można założyć po okazaniu, że się jest
    rezydentem.

  • 3. Data: 2008-11-07 19:28:10
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> wrote in message
> [...]
    > lub wizy pobytowej (jeśli paszport jest z kraju gdzie obowiązek wizowy z

    Zależy. Pół roku temu znajomy Rumun, zatrudniony w Polsce na umowę o pracę
    za spoko kasę (ok. 4k brutto) i mówiący płynnie po polsku, poszedł do Citi
    otworzyć konto. A tam usłyszał, że ma przedstawić kartę pobytu. On im
    tłumaczy, że Rumunia to UE i obywatele rumuńscy mogą w Polsce przebywać bez
    ograniczeń. Ale oni swoje: karta i karta. Wkurzył się na koniec, poszedł do
    Raiffeisen obok i dostał konto od ręki.

    Ot, banki.
    k.

  • 4. Data: 2008-11-07 19:48:00
    Od: "Grażyna.Ł" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > bez ograniczeń. Ale oni swoje: karta i karta. Wkurzył się na koniec,
    > poszedł do Raiffeisen obok i dostał konto od ręki.

    Moja mama zameldowana i zamieszkała od kwietnia w Niemczech,bez problemu
    założyła konto w VW Bank Polska przez internet.Spróbuj może w tym właśnie
    banku.

    Pozdrawiam
    Grażyna

  • 5. Data: 2008-11-09 09:17:52
    Od: " fotech" <e...@W...gazeta.pl>

> [...]
    bez
    > ograniczeń. Ale oni swoje: karta i karta. Wkurzył się na koniec, poszedł

    A Twoj Kolega narusza polskie prawo, przebywajac w Polsce ponad 3 miesiace
    ma obowiązek otrzymać karte rezydenta
    http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopol
    sce/root_UW/przedmiotowe/
    Cudzoziemcy/Gdzie+i+jak+zalatwic+sprawy/Legalizacja+
    pobytu+obywateli+Unii+Eur
    opejskiej+w+Polsce.htm
    I jak widać, w myśl prawa istnieja pewne ograniczenia.

    Nierezydentom zakładają bez problemów rachunki w Fortisie również.

  • 6. Data: 2008-11-09 18:34:00
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    " fotech" <e...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > I jak widać, w myśl prawa istnieja pewne ograniczenia.
    >
    > Nierezydentom zakładają bez problemów rachunki w Fortisie również.

    Mój kolega był zatrudniony w Polsce, ale pracę wykonywał w oddziale firmy w
    Azji Płd. Z tym pobytem w Polsce sprawa nie tak prosta, panie urzędniku. Ale
    dzięki za radę.

    Pzdr.
    k.

    P.S. Nie ma obowiązku *otrzymania* czegoś w danym terminie. Może być co
    najwyżej obowiązek *złożenia wniosku o wydanie*.