  • 1. Data: 2007-04-09 08:18:17
    Temat: Wyplata procentu co miesiac
    Od: "Arek" <a...@w...pl>

    Ok kilku lat wynajmuje moje mieszkanie lokatorom i mam z tego ok 1000 zl
    miesiecznie.
    Jest to jednak zbyt klopotliwe i chce sprzedac to mieszkanie a pieniadze (ok
    300 000 zł) w calosci polozyc na wieloletnia lokate pod jednym warunkiem aby
    wyplacano mi co miesiac nalezne odsetki.
    Czy i gdzie jest to mozliwe i na jaki procent moge liczyc w powaznej
    instytucji.
    --
    Arek

  • 2. Data: 2007-04-09 08:28:49
    Temat: Re: Wyplata procentu co miesiac
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Czy i gdzie jest to mozliwe i na jaki procent moge liczyc w powaznej
    > instytucji.

    Nie składaj na lokatę tylko daj na fundusz zrownowazony ... na lokatę to
    co najwyzej część tej kwoty jako skarpetę ...

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 3. Data: 2007-04-09 08:47:23
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Arek wrote:
> [...]
    > jednym warunkiem aby wyplacano mi co miesiac nalezne odsetki.
    > Czy i gdzie jest to mozliwe i na jaki procent moge liczyc w powaznej

    Przy 4% rocznie, z miesięczną kapitalizacją da ci to po opodatkowaniu mniej
    więcej 810 zł/miesiąc.
    Zastanów się czy ci lokatorzy są aż tak uciążliwi.

  • 4. Data: 2007-04-09 09:53:18
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.04.2007 Bogdan B. <b...@w...pl> napisał/a:

    > Przy 4% rocznie, z miesięczną kapitalizacją da ci to po opodatkowaniu mniej
    > więcej 810 zł/miesiąc.
    > Zastanów się czy ci lokatorzy są aż tak uciążliwi.

    Hmmmmmm, wynajmowałeś kiedyś mieszkanie? :) Znam ludzi, którzy wynajmują, i
    za te 19% to spokojnie by zamienili lokatorów na odsetki. :) Poza tym
    pamiętaj, że mieszkanie to też inne koszta - co jakiś czas trzeba
    wyremontować, a jak się zdarzy lokator, który mieszkanie okradnie i
    zdemoluje (znam taki przypadek), to będziesz głęboko żałował, że nie
    zdecydowałeś się na te 19% mniej :)

    Swoją drogą to można zainwestować część kasy z mieszkania nieco lepiej niż
    na lokatę 4% i w dłuższym okresie czasu wyciągnąć z tego więcej niż 1000 od
    lokatorów.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 5. Data: 2007-04-09 11:11:42
    Od: "Slavekk " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Bogdan B. <b...@w...pl> napisał(a):

    > Przy 4% rocznie, z miesięczną kapitalizacją da ci to po opodatkowaniu
    mniej
    > więcej 810 zł/miesiąc.

    Hmmm
    200 lokat 16-dniowych po 1500zl w Millenet daje 200x2,30=460zl co 16 dni
    (3,5% bez opodatkowania czyli odpowiednik 4,32% z podatkiem)
    Analogiczna kombinacja (o ile jest możliwa) w Getinbanku da jeszcze więcej
    (468zl co 15 dni) bo tam jest ponoć 3,8% na lokacie 15-dniowej.

    Slawek

  • 6. Data: 2007-04-09 11:13:56
    Od: "Slavekk " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a):

    > Swoją drogą to można zainwestować część kasy z mieszkania nieco lepiej niż
    > na lokatę 4% i w dłuższym okresie czasu wyciągnąć z tego więcej niż 1000 od
    > lokatorów.

    Z tą różnicą że na lokacie bankowej odsetki się MA a przy tych "lepszych
    inwestycjach" MOŻE SIĘ MIEĆ albo odsetki albo stratę na kapitale...;-)

    Slawek

  • 7. Data: 2007-04-09 11:29:10
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Slavekk napisał(a):
> [...]
    > Analogiczna kombinacja (o ile jest możliwa) w Getinbanku da jeszcze więcej
    > (468zl co 15 dni) bo tam jest ponoć 3,8% na lokacie 15-dniowej.

    Szkoda, ze nie 300 000 lokat, 15 minutowych...

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2007-04-09 13:27:12
    Od: "Slavekk " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mithos <f...@a...pl> napisał(a):

    > Szkoda, ze nie 300 000 lokat, 15 minutowych...

    Ja też ci współczuję...
    Chciałeś dowalić i nie wiedziałeś jak.
    Chcesz o tym porozmawiać?

    ;-)

    Slawek

  • 9. Data: 2007-04-09 13:32:22
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Samotnik wrote:

    > Hmmmmmm, wynajmowałeś kiedyś mieszkanie? :) Znam ludzi, którzy
    > wynajmują, i za te 19% to spokojnie by zamienili lokatorów na
    > odsetki. :)

    To zalezy od lokatorów, wiem ze sa tacy co zabieraja krany na odchodnym.

    > Swoją drogą to można zainwestować część kasy z mieszkania nieco
    > lepiej niż na lokatę 4% i w dłuższym okresie czasu wyciągnąć z tego
    > więcej niż 1000 od lokatorów.

    AFAIR to autor watku chcial dochodu co miesiac.
    Spodziewam sie jeszcze kilku postów: "wrzuc na fundusze akcyjne, za 10-15
    lat to ho, ho!" ;-)

  • 10. Data: 2007-04-09 13:50:55
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Slavekk napisał(a):
    > Chcesz o tym porozmawiać?

    Chcialem tylko zaznaczyc, ze nie kazdemu sie chce zakladac 400 lokat na
    miesiac.

    --
    pozdrawiam
    Mithos