  • 1. Data: 2003-11-14 10:20:24
    Temat: Wycena portfela-prosze o pomoc
    Od: "W.L." <W...@c...net>

    Bardzo prosze o wyjasnienie o co chodzi przy kupnie wartosciowych papierow
    dluznych jesli mam rubryke wartosc zakupu, wartosc nominalna i wartosc
    rynkowa?
    Dla przykladu. Kupuje papiery za 50 tys zl. Ich wartosc zakupu wynosi wiec
    50 tys zl, wartosc nominalna rowniez 50 tys zl ale dlaczego wartosc rynkowa
    jest np. juz w momencie zakupu 48 tys zl? O co w tym chodzi? Czy to znaczy,
    ze juz w dniu zakupu stracilem 2 tys zlotych na dzien dobry? Czy to jest po
    prostu jakas moja strata gdybym wycofal te papiery przed uplywem jakiegos
    terminu.
    Papiery byly zakupione 3 miesiace temu w sumie dlugo-terminowo, nawet na 5
    lat i stopa zysku jaka byla wyliczona miala wynosic w granicach 5% rocznie.
    Tymczasem oni mi co miesiac przysylaja taka wycene z wartoscia na koniec
    miesiaca z cena rynkowa i ona sie pomniejsza. O co w tym chodzi?

  • 2. Data: 2003-11-14 10:42:02
    Temat: Re: Wycena portfela-prosze o pomoc
    Od: f...@w...pl

    Mogą być 2 przyczyny:
    1. pobierają co miesiąc opłatę za zarządzanie portfelem
    2. ponieważ spadły ceny obligacji na rynku to i spadła również wartość twojego
    portfela

  • 3. Data: 2003-11-14 10:45:53
    Od: "Agnieszka Nawiązka" <o...@N...gazeta.pl>

    W.L. <W...@c...net> napisał(a):

> [...]
    > Tymczasem oni mi co miesiac przysylaja taka wycene z wartoscia na koniec
    > miesiaca z cena rynkowa i ona sie pomniejsza. O co w tym chodzi?

    Ale o co chodzi - o jakie papiery wartosciowe: akcje, obligacje, certyfikaty
    inwestycyjne?
    Kto wyliczył stopę zysku?
    Kto przysyła wycenę?
    Pozdrawiam-AN

  • 4. Data: 2003-11-14 11:35:43
    Od: "W.L." <W...@c...net>

    "Agnieszka Nawiązka" <o...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > W.L. <W...@c...net> napisał(a):

    > Ale o co chodzi - o jakie papiery wartosciowe: akcje, obligacje,
    certyfikaty
    > inwestycyjne?
    > Kto wyliczył stopę zysku?
    > Kto przysyła wycenę?
    > Pozdrawiam-AN

    Chodzi o dluzne papiery wartosciowe CB LLOYDS TSB Bank
    Stopa zysku zostala wyliczona i przedstawiona przez Citibank.
    Wycene wartosci rynkowej rowniez dostaje z Citibank. Ale najdziwniejsze
    jest, ze mam rubryke w dniu zakupu , warosc zakupu 50tys, wartosc nominalna
    50tys, a wartosc rynkowa 49 tys. Nie bylo mowy o zadnej prowizji jak tez za
    prowadzenie.

  • 5. Data: 2003-11-14 11:59:02
    Od: f...@W...pl

> [...]
    > 50tys, a wartosc rynkowa 49 tys. Nie bylo mowy o zadnej prowizji jak tez za

    No to jest to w końcu portfel zarządzany (wtedy na pewno pobierają jakąś opłatę
    za zarządzanie) czy też po prostu zakupiłeś jakieś tam papiery dłużne (wtedy
    ich wartość rynkowa może być niższa od wartości nominalnej bo przecież cena
    kształtowana jest na rynku)?

  • 6. Data: 2003-11-14 13:15:39
    Od: "W.L." <W...@c...net>

    <f...@W...pl> wrote in message

> [...]
    (wtedy
    > ich wartość rynkowa może być niższa od wartości nominalnej bo przecież

    No wlasnie o to mi chodzi. To sa papiery dluzne. Z tego co wiem emitent moze
    lecz nie musi je zawsze wykupic na koniec roku.
    A oprocentowane za na 5,2% w skali roku. Stad moje zdziwienie co do tej ceny
    rynkowej.