    From: "W.L." <W...@c...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Wycena portfela-prosze o pomoc
    Date: Fri, 14 Nov 2003 10:20:24 GMT

    Bardzo prosze o wyjasnienie o co chodzi przy kupnie wartosciowych papierow
    dluznych jesli mam rubryke wartosc zakupu, wartosc nominalna i wartosc
    rynkowa?
    Dla przykladu. Kupuje papiery za 50 tys zl. Ich wartosc zakupu wynosi wiec
    50 tys zl, wartosc nominalna rowniez 50 tys zl ale dlaczego wartosc rynkowa
    jest np. juz w momencie zakupu 48 tys zl? O co w tym chodzi? Czy to znaczy,
    ze juz w dniu zakupu stracilem 2 tys zlotych na dzien dobry? Czy to jest po
    prostu jakas moja strata gdybym wycofal te papiery przed uplywem jakiegos
    terminu.
    Papiery byly zakupione 3 miesiace temu w sumie dlugo-terminowo, nawet na 5
    lat i stopa zysku jaka byla wyliczona miala wynosic w granicach 5% rocznie.
    Tymczasem oni mi co miesiac przysylaja taka wycene z wartoscia na koniec
    miesiaca z cena rynkowa i ona sie pomniejsza. O co w tym chodzi?