  • 21. Data: 2016-12-04 20:32:02
    Temat: Re: Wreszcie 3D secure w mB
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil "Jońca"" 8...@a...kjonca

    > Może trzeba poczytać? 3DS jest do zakupów zdalnych.

    Których będzie przybywało. :)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. http://danutac.net.pl ..;\|/......

  • 22. Data: 2016-12-05 11:06:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w
    "J.F." 1stul2inuxswq$.u8shykup9oms$....@4...net

    >Nie każdy ma telefon z NFC -- ja nie mam.

    To sobie kup i nie narzekaj !
    W T-mobile za zlotowke, i to razem z kontem :-P

    Na szczescie nikt jeszcze nie zabrania uzywac portfela z pieniedzmi
    ... choc patrzac na PIS, to za 4 lata nie dalbym glowy :-)

    J.

  • 23. Data: 2016-12-05 14:49:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 58453c2b$0$5163$6...@n...neostrada.pl

    > To sobie kup i nie narzekaj !

    Mam inne plany.

    > W T-mobile za zlotowke, i to razem z kontem :-P

    Resztę refundujesz?

    > Na szczescie nikt jeszcze nie zabrania uzywac portfela
    > z pieniedzmi ... choc patrzac na PIS, to za 4 lata nie
    > dalbym glowy :-)

    Za 4 lata nie dałbyś głowy za telefon z NFC?
    Ja bym dał -- oby nie moją, ;) choć to IMO wysoka cena.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. http://danutac.net.pl ..;\|/......

  • 24. Data: 2016-12-05 14:53:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 58453c2b$0$5163$6...@n...neostrada.pl

    >Za 4 lata nie dałbyś głowy za telefon z NFC?

    Za uzywanie portfela z gotowka :)

    J.

  • 25. Data: 2016-12-05 15:05:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 58457153$0$5150$6...@n...neostrada.pl

    > Za uzywanie portfela z gotowka :)

    Mnie to nie martwi -- mogę nosić gotówkę w sakiewce.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. http://danutac.net.pl ..;\|/......

  • 26. Data: 2016-12-05 15:44:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 58457153$0$5150$6...@n...neostrada.pl

    >Mnie to nie martwi -- mogę nosić gotówkę w sakiewce.

    I dlatego zabronia uzywania gotowki - bo sie gniecie :-)

    J.

  • 27. Data: 2016-12-05 21:45:27
    Od: Wojtek <k...@g...pl>

    El sábado, 3 de diciembre de 2016, 19:01:50 (UTC-3), MarcinF escribió:

    > To utrudnienie dla klienta jest zabezpieczeniem banku,
    > a jak ktoś zrobi kuku to klient będzie na przegranej pozycji.

    Hm, mogę się szarpać z bankiem i udowadniać, że to nie ja (w przypadku braku 3ds)
    albo jednak dołożyć kolejny etap autoryzacji

    > Banki i organizacje płatnicze nie nadążają za rozwojem technologii
    > i ewolucją zagrożeń, tego typu zabezpieczenie było dobre 10 lat temu.
    >
    > Ty masz telefon obok klawiatury, tymczasem klawiatury stają
    > się zabytkami bo coraz więcej transakcji dokonuje się ze smartfonów,
    > dlatego sms nie jest już dodatkowym kanałem zabezpieczającym.

    Chwila - ale mimo wszystko w tym smartfonie wciaż musisz mieć odpowiednią kartę sim z
    numerem przypisanym do konta...

    Możesz jakoś w krokach opisać dlaczego wg Ciebie to nie jest dobre zabazpieczenie na
    smartfonie?

    Chyba, że zakładasz, że ktoś nam zajuma karte + smartfona, ale wtedy to nic nie
    pomoże, ale znowuż - zabezpieczanie urządzenia i brak wyświetlania powiadomień bez
    odblokowania?

    Wyglada, że wszystko sprowadza się do tego, że krzywdę można zrobić sobie na wiele
    sposobów...

  • 28. Data: 2016-12-05 22:09:44
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2016-12-05 o 21:45, Wojtek pisze:

    > Możesz jakoś w krokach opisać dlaczego wg Ciebie to nie jest dobre zabazpieczenie
    na smartfonie?

    1. Infekcja smartfona złośliwym oprogramowaniem
    2. Pozyskanie numerów kart, kodów cvv, loginów, haseł
    3. Kradzież pieniędzy z karty lub/i konta z użyciem kodów sms

  • 29. Data: 2016-12-05 22:58:32
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-11-30 o 22:28, MarcinF pisze:

    > Konieczność sięgania po telefon i czekania na sms wkurza tym bardziej
    > im częściej się korzysta z karty. Jak ktoś płaci kartą od święta
    > i wyjmuje specjalnie kartę z portfela po to by przepisywać z niej
    > numerki, to raczej nie odczuje wielkiej różnicy.

    To ile razy dziennie trzeba płacić żeby to miało znaczenie? Bo czasami
    płacę kilka razy w ciągu dnia i nie zauważyłem żeby był to jakiś problem.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 30. Data: 2016-12-05 23:04:23
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-12-01 o 10:51, Kamil Jońca pisze:
> [...]
    et...

    > Raczeniej nie było (tj tylko 5 darmowych) tyle, że jak wdrożyli 3DS to
    > nagle tych SMS-ów potrzeba więcej.

    Trzeba zmienić bank.
    Trochę to dziwna polityka, że bank zarabia gdy klienci płacą kartą
    kredytową, zachęca ludzi do wyrabiania sobie KK - daje jakieś bonusy. A
    jednocześnie chce od klienta pieniądze za wykonanie transakcji (znaczy
    za SMS z kodem jednorazowym) zniechęcając go do używania karty... Z
    drugiej strony skoro klienci za to płacą i bank na tym zarabia dodatkowo
    to trudno żeby z tego rezygnował dobrowolnie:)

    Pozdrawiam,
    Marcin