  • 1. Data: 2016-11-29 22:37:59
    Temat: FATCA - przypomnienie i ostrzeżenie
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Jeżeli ktoś nie chce by jego dane zaczęły krążyć w niekontrolowany
    sposób między różnymi "instytucjami" to 30 listopada jest ostatni
    dzień na dokonanie upadlającej procedury spowiadania się z bycia
    lub nie podatnikiem pewnego państewka za Oceanem Atlantyckim.
    Państwo to jest chyba w fazie upadku bo mimo wielu rozbudowanych
    rejestrów wszelakich nie wie, kto jest jego podatnikiem. Jednak
    ma niższe podatki i redytrybucję więc kto miałby interes uciekać
    z opodatkowaniem do Polski?
    Inną konsekwencją jest zablokowanie rachunku. To nie problem
    - można konto opróżnić i niech sobie blokują. Niestety już trochę
    za późno - po wypłacie i złożeniu wniosku o zamknięcie trzeba jeszcze
    przeczekać "okres wypowiedzenia", w którym to bank może (musi?) nas
    podkablować że nie złożyliśmy.

    O ile w ogóle bank wykazał się nadgorliwością i "poprosił"...
    Z moich tylko Idea - nie udało się wycisnąć z infolinii ani w
    oddziale na jakiej podstawie, bo od właścicieli "starych" rachunków
    banki miały żądać "jeśli zachodzą przesłanki...". Gdzieś mi się
    obiła o oczy "przesłanka" 50 tys. USD na koncie ale tyle to ja
    chciałbym mieć. Bo z USA mam tyle wspólnego, że wiem gdzie leżą.
    Czy Ideabank miał się czego bać? - interesy ma chyba raczej za
    wschodnią granicą.
    Tu ciekawostka - w Ideabanku można sobie .pdf-a wyedytować,
    podpisać (już chyba na papierze), zeskanować i wysłać mailem
    (hasło na plik by się przydało...). Jest nadzieja, że porównują
    dokładnie wzory podpisów bo jak nie to można za kogoś złożyć
    oświadczenie.

    Arek

  • 2. Data: 2016-12-02 10:25:50
    Temat: Re: FATCA - przypomnienie i ostrzeżenie
    Od: MrMrooz <z...@g...pl>

    W dniu wtorek, 29 listopada 2016 22:37:49 UTC+1 użytkownik Arek napisał:
    > Jeżeli ktoś nie chce by jego dane zaczęły krążyć w niekontrolowany
    Tylko dlaczego wszyscy zapominają, że na któryś tam dzień trzeba było mieć 50tys USD
    w danym banku lub więcej, żeby blokada została założona? Jak ktoś miał mniej, to nic
    się nie stanie.
    Pozdrawiam
    Michał M

  • 3. Data: 2016-12-02 13:40:05
    Od: PP <...@...pl>

    W dniu 2016-12-02 o 10:25, MrMrooz pisze:

    > Tylko dlaczego wszyscy zapominają, że na któryś tam dzień trzeba było mieć 50tys
    USD w danym banku lub więcej, żeby blokada została założona?

    bo banki i inne instytucje też o tym zapomniały...

  • 4. Data: 2016-12-05 23:59:17
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    MrMrooz napisał(a) w wiadomości: <4...@g...c
    om>...
> [...]
    danym >banku lub więcej, żeby blokada została założona? Jak ktoś miał mniej, to nic

    Dniem Lustracji był zdaje się 30 czerwca 2014. Nie miałem tyle. Podobno
    następne to kolejne "sylwestry".
    Przesłanki to również sposób korzystania z rachunku i inna wiedza (lub
    domysły banku) nt. klienta. Niby wymieniano je ale dla kwot między 50 tys.
    a 1 mln USD i to nieprecyzyjnie. Nie wymagam by bank dbał o mnie ale
    o moje pieniądze. Jeżeli jednak różne firmy i banki bełkoczą na prawo i lewo,
    że dbają o klienta to powinny go ostrzec, jakie są konsekwencje tego
    idiotycznego przepisu.

    Tylko jak banki mogły to zrobić jeśli ustawa była z dnia 9.10.2015 czyli
    nakazująca pośrednio lustrację wstecz? Z ustawy wynika, że uzgodnienia
    podpisano 7.10.2014. Po dniu lustracji.
    Ustawa weszła w życie 1.12.2015 - Andrzej D. podpisał... Zresztą jego
    poprzednik chyba też by to zrobił.

    pytania:
    1. Czy ktokolwiek dostał przed Dniem Lustracji ostrzeżenie, czym grozi
    trzymanie równowartości >50000 USD? Z wyprzedzeniem, zeby ciułacze
    nie wdepnęli w jakąś dłuższą lokatę. Uwzględniając powyższe raczej
    niemożliwe...
    2. Jeżeli ktoś miał w Dniu Lustracji >50 tys USD ale zamknał rachunek
    przed Dniem Upodlenia (1.12.2016) to czy bank wciąż ma obowiązek
    podkablować byłego już klienta?
    3. Czy wiadomo coś nt. informacji które miał otrzymywać polski fiskus
    od IRS na zasadach niby-wzajemności w związku z FATCA?

    Arek