  • 1. Data: 2007-10-19 00:21:07
    Temat: Wpłata USD na konto w Bank Handlowy
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Witam,

    w jaki sposób można przelać lub wpłacić najtaniej dolary na konto w
    Banku Handlowym SA (kod SWIFT: CITIPLPX). Wpłata dla agencji celnej,
    suma nieco ponad 100 USD. Sprawdzałem ile kosztuje przelew z zagranicy -
    coś rzędu $35-40. Pomyślałem że korzystniej będzie zrobić przelew z
    konta dolarowego w Polsce, ale w innym banku - dwa zostały sprawdzone,
    opłaty są podobne jak przelew z zagranicy. Podobno pieniądze muszą iść
    przez USA co jest albo kłamstwem albo kretyństwem (swoją drogą może ktoś
    wie? ;)). Czy można po prostu iść do takiego Banku Handlowego albo
    innego i wpłacić, możliwie bezprowizyjnie? Może jakaś inna metoda?

    Zdziwiła mnie ta wysoka opłata za przelew - powinno być bez
    przewalutowania i w obrębie jednego kraju - bo nie znalazłem takiej
    pozycji w tabelach opłat ani FAQ, przynajmniej w Kredyt Banku.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 2. Data: 2007-10-19 06:23:04
    Temat: Re: Wpłata USD na konto w Bank Handlowy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2007 20:21:07 -0400, Saiko Kila napisał(a):

    > w jaki sposób można przelać lub wpłacić najtaniej dolary na konto w
    > Banku Handlowym SA (kod SWIFT: CITIPLPX). Wpłata dla agencji celnej,

    Na pytanie nie odpowiem ;)
    Ale czy jesteś pewien, że musisz wpłacać w USD a nie możesz w PLN?

  • 3. Data: 2007-10-19 06:33:42
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> zwrócił błąd:

    > Na pytanie nie odpowiem ;)
    > Ale czy jesteś pewien, że musisz wpłacać w USD a nie możesz w PLN?

    W zasadzie nie wiem. Wcześniej coś mówili że można w PLN według jakiegoś
    przelicznika, ale wtedy podstawa wyliczeń też była w PLN... Ale kiedy
    już podałem cenę i poznałem cenę (oba USD) - nie mogę się jakoś
    skontaktować.

  • 4. Data: 2007-10-19 07:08:54
    Od: "kura" <k...@k...com>

    Użytkownik "Saiko Kila" <f...@p...vqrn.arg.cy> napisał w wiadomości
> [...]
    > przewalutowania i w obrębie jednego kraju - bo nie znalazłem takiej
    > pozycji w tabelach opłat ani FAQ, przynajmniej w Kredyt Banku.

    Spotkalem sie z podobnym problemem w przypadku konta firmowego bzwbk.
    Okazalo sie ze pobieraja 0.4% za wplate dolarow w kasie, przelew z polskiego
    banku kosztuje duzo i nie zdziwilbym sie gdyby szedl tydzien lub pobrano by
    oplate i reszta pieniedzy wrocilaby na konto. Wniosek nasuwa mi sie jeden,
    jesli mozna kogos oskubac to dlaczego tego nie zrobic. Tak wlasnie postepuja
    banki.

    --
    rw