  • 11. Data: 2017-05-31 13:00:08
    Temat: Re: Wakacje z kartą ? :)
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 31 May 2017 11:26:23 +0200, w <ogm27s$pvo$1@node2.news.atman.pl>, Waldek
    <m...@n...dam> napisał(-a):

    > Nie wiem, mam bankomat za free
    > Przelicznik leci po kursie Visa + 1% prowizji
    > czyli wychodzi tak samo jak w Getin

    Nie może tak samo, skoro masz 1% prowizji.

    Ale wg toip konta getin up prowizja to:
    4,5% kwoty transakcji, min. 10 zł

    A to już drogo :)

  • 12. Data: 2017-05-31 14:01:45
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2017-05-31 o 13:00, r...@k...pl pisze:

    > Nie może tak samo, skoro masz 1% prowizji.

    Podałem pierwotnie kwotę w zaokrągleniu 0,57 kuny za złotego
    (to już z moją prowizją 1% )

    Results
    Currencies fluctuate every day. The rate shown applies to transactions
    processed by Visa Europe on 31 May 2017 with a currency conversion fee
    of 1.00%
    100.00 Croatian Kuna = 57.48 Polish Zloty
    * * * * *
    1 Croatian Kuna = 0.5747914844 Polish Zloty

    No ale jeżeli Getin łupi dodatkowo 4,5% - to fakt - NIE TAK SAMO ;)
    - na szczęście to nie mój problem

  • 13. Data: 2017-05-31 17:35:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 31 May 2017 14:01:45 +0200, w <ogmbb5$3em$1@node2.news.atman.pl>, Waldek
    <m...@n...dam> napisał(-a):

    > Podałem pierwotnie kwotę w zaokrągleniu 0,57 kuny za złotego
    > (to już z moją prowizją 1% )

    No to twoja karta będzie droższa o 1% (bo Getin ma prowizję 0% od
    bezgotówkowych).

    > No ale jeżeli Getin łupi dodatkowo 4,5% - to fakt - NIE TAK SAMO ;)
    > - na szczęście to nie mój problem

    Do potwierdzenia, ale to znalazłem :)

  • 14. Data: 2017-06-01 12:35:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
    >Jako że pomału zbliża się okres wyjazdów wakacyjnych
    >poświęciłem chwile czasu na sprawdzenie jaka karta
    >będzie dla mnie w miarę tania np. w Chorwacji

    >I wyszło na to, że najkorzystniej (dla mnie) będzie operować
    >Debetówką Visy z Eurobanku :)
    >Koszt 1 HRK np. przy wypłacie z bankomatu to ~0,57 zl

    a ten kurs to z teorii czy z praktyki ?

    >- Kurs kantorowy ~0,60 - 0,62 zł (na dziś)
    >Z tegoż samego banku, ale karta debetowa MC
    >to już ok. 20zł drożej na każde 1000 kun

    >o innych to nawet nie warto wspominać
    >2% przewalutowanie + 3% wypłata z bankomatu

    kantory tez nie sa za darmo

    >+ kurs sprzedaży np. PKOBP (~4,28)

    Ale juz w przypadku placenia w Euro, to Inteligo wychodzi mi
    najlepiej.
    Owszem - po kursie banku ... ale bez innych oplat, inne banki w
    praktyce okazuja sie gorsze.
    Akurat dla Kun to PKO BP prowadzi tabele i to bardzo przyzwoita, ale
    tylko "Dewizy", wiec nie wiem czy sie stosuje.

    A jaki kurs maja kantory w Chorwacji dla euro ?
    Bo alternatywa wydaje sie wymiana w internetowym kantorze zlotowek na
    euro, a na miejscu na kuny.

    J.

  • 15. Data: 2017-06-01 12:42:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
    >Kantor na dziś u mnie to 4,18 za Euro
    >- w BZWBK 4,31 - więc np.karta od Krokodyla już spalona na starcie

    Krokodyl to BZ czy Credit-Agricole ?

    debetowka Visy z BZWBK
    -rozliczenie po kursie banku - jak widac kiepski,
    -dodatkowo 2.8% za przewalutowanie.
    -a i tak wychodzi lepiej niz mbank :-)

    Za to BZ ma kredytowa MC World Travel, gdzie rzekomo nie ma prowizji
    za przewalutowanie.

    J.

  • 16. Data: 2017-06-01 18:41:43
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2017-06-01 o 12:42, J.F. pisze:

    > Krokodyl to BZ czy Credit-Agricole ?

    O ile dobrze pamiętam Krokodyl (CA) stosuje tabele kursową BZWBK

    > debetowka Visy z BZWBK
    > -rozliczenie po kursie banku - jak widac kiepski,
    > -dodatkowo 2.8% za przewalutowanie.
    > -a i tak wychodzi lepiej niz mbank :-)

    mBąk ? - LOL
    - nie mam tam kart już od dawna

  • 17. Data: 2017-06-01 20:50:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Kursu kantorowego kun w Polsce nie ma sensu z czymkolwiek porównywać,
    > jest totalnie fatalny. Jak już porównywać, to podwójne przeliczenie -
    > w PL kupujesz euro, a kuny dopiero w Chorwacji za euro - wyjdzie
    > taniej.

    Na Chorwacji od wielu lat za noclegi, to normalnie EURO lepiej płacić. W
    każdym razie wybieranie z ich bankomatów jest kiepskim pomysłem.

  • 18. Data: 2017-06-01 20:54:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31-05-17 o 10:59, Waldek pisze:
> [...]
    > to już ok. 20zł drożej na każde 1000 kun
    >
    > o innych to nawet nie warto wspominać
    > 2% przewalutowanie + 3% wypłata z bankomatu

    Porównywanie czegokolwiek poza sezonem z tym, co na Chorwacji się dzieje
    w sezonie nie ma najmniejszego sensu. Jeśli już chcesz kombinować, to
    chyba najlepiej z bankomatu na Słowacji EURO po drodze wybrać i za
    noclegi zapłacić gotówką. Resztę bezgotówkowo kartą dowolną.

  • 19. Data: 2017-06-02 01:12:01
    Od: Waldek <m...@n...dam>

> [...]
    > chyba najlepiej z bankomatu na Słowacji EURO po drodze wybrać i za
    > noclegi zapłacić gotówką. Resztę bezgotówkowo kartą dowolną.

    Ale ja nie kombinuje - nie kce i nie muszę ;)
    Wille mam opłaconą - SEPA z konta walutowego

    Wiadomo że na pobyt/drogę trochę eurasów trzeba wziąść
    - choćby na wypadek wszelki i tzw. czarną godzine ;)

    Na miejscu płatności bezgotówkowe (sklepy/knajpy)
    a jakieś tam dodatkowe kuny na drobne wydatki
    w razie potrzeby IMO najkorzystniej & bezproblemowo
    to z bankomatu będzie mi wybrać kartą EB Visa

    Ostatnio czytałem siakiegoś bloga "podróżnika z kartami"
    więc z ciekawości porównałem te które sam posiadam
    jaki mają narzut kosztów w przypadku pobytu w Croati
    i jak to się ma do zakupu "żywej gotówki" ;)