  • 1. Data: 2017-05-28 12:53:07
    Temat: skala oszustw karcianych.
    Od: s...@g...com

    Niedawno był tu watek o tym ile potencjalnie jest oszustw na skradzionych danych
    dotyczących kart.

    Tu taki se nius:

    https://www.theverge.com/2017/5/26/15701776/chipotle
    -restaurants-hacked-credit-card-malware

    Nie powinno byc tego mało...

  • 2. Data: 2017-05-29 08:23:11
    Temat: Re: skala oszustw karcianych.
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/28/2017 5:53 AM, s...@g...com wrote:
    > Niedawno był tu watek o tym ile potencjalnie jest oszustw na skradzionych danych
> [...]

    powyżej 2 mld dolarów rocznie.

  • 3. Data: 2017-05-29 11:00:16
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.05.2017 08:23, witek pisze:

    -restaurants-hacked-credit-card-malware

    > powyżej 2 mld dolarów rocznie.

    To jest jeden promil rocznego obrotu karcianego w USA.

    MJ

  • 4. Data: 2017-05-29 18:10:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 29 May 2017 11:00:16 +0200, Michał Jankowski napisał(a):

    -restaurants-hacked-credit-card-malware

    > To jest jeden promil rocznego obrotu karcianego w USA.

    Przy prowizji 2% powiedzmy ze promil, przy prowizji 0.5% jak u nas
    ostatnio zaczyna byc powazna czesc.

    Ale ... skad ta kwota ?
    Suma strat Visy na calym swiecie, i to z roznych przyczyn ?

    J.

  • 5. Data: 2017-05-30 13:25:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    et...
    -restaurants-hacked-credit-card-malware

    >Przy prowizji 2% powiedzmy ze promil, przy prowizji 0.5% jak u nas
    >ostatnio zaczyna byc powazna czesc.

    A propos - dane z GB
    http://www.msn.com/pl-pl/finanse/finanse-osobiste/ka
    rty-zbli%C5%BCeniowe-na-celowniku-z%C5%82odziei/ar-B
    BByfdu

    transakcji bezdotykowych - 25mld
    strat bezdotykowych - 7mln

    Jakies 0.3 promila. Przy prowizjach rzedu 5 promili - ciagle jest
    interes :-)

    Ale to bezdotykowo - ciekawe, czy to piwo w sklepie skradziona karta,
    czy jakies bardziej ambitne sposoby.

    J.

  • 6. Data: 2017-06-02 23:50:47
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Tak swoją drogą proste pytanie: czy złożenie razem dwóch/trzech/czterech kart
    płatniczych zabezpiecza przed odczytem bezdotykowym?
    Pytam, bo przy kartach dostępu typu Mifare (popularne czytniki otwierające np. drzwi)
    dwóch złożonych razem kart czytnik nie łyka (żadnej z nich).

    -----

  • 7. Data: 2017-06-03 08:56:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jesteś pewien, że te do drzwi to mifare (13,56MHz) a nie zwykłe rfid unique (125kHz)?
    Unique 125kHz może być w formie karty albo breloka.
    Unique się zakłócą, mifare czy też EMV (czyli płatnicze pikaczu) mają możliwość by
    każdą z kart odczytać osobno - tylko musi to umożliwić czytnik.
    Np. w DC w kasownikach w autobusach i metrze karta wiejska mi działa, gdy przykładam
    cały wizytownik, a mam w nim jeszcze 3 pikaczowe EMV. Kiedyś często nie działało,
    póki nie włączyli prawie wszędzie tej opcji.
    Różnicę można też zobaczyć na terminalu płatniczym - ten z wyłączoną tą funkcją
    pokaże błąd odczytu, a z włączoną - "proszę jedną kartę", bo nie wie, którą obciążyć
    (i ew. w którym banku sprawdzać PIN).

  • 8. Data: 2017-06-03 21:14:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> writes:

    > Tak swoją drogą proste pytanie: czy złożenie razem
    > dwóch/trzech/czterech kart płatniczych zabezpiecza przed odczytem
    > bezdotykowym?

    Nie.

    > Pytam, bo przy kartach dostępu typu Mifare (popularne czytniki
    > otwierające np. drzwi) dwóch złożonych razem kart czytnik nie łyka
    > (żadnej z nich).

    Moje czytniki MIFARE/itd. odczytują tak do ok. 3, może 4 kart, z większą
    liczbą są problemy (karty dostają za mało zasilania i po prostu nie
    działają, zwykle działają wtedy tylko 2 karty). Duży czytnik,
    z dodatkowym dopalaczem (nie jestem pewien czy zgodny z CE), odczyta
    znacznie więcej kart.
    Sygnał z kart jest bardzo silny, tu nie ma problemu.

    Nie wiem, może te czytniki nie działają optymalnie - może dałoby się
    uśpić niepotrzebne karty, i nie ciągnęłyby tyle prądu (pola
    magnetycznego). Ale nie mam w tej chwili czasu w tym grzebać.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 9. Data: 2017-06-03 23:43:53
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>