  • 1. Data: 2017-05-31 10:59:44
    Temat: Wakacje z kartą ? :)
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    Jako że pomału zbliża się okres wyjazdów wakacyjnych
    poświęciłem chwile czasu na sprawdzenie jaka karta
    będzie dla mnie w miarę tania np. w Chorwacji

    I wyszło na to, że najkorzystniej (dla mnie) będzie operować
    Debetówką Visy z Eurobanku :)
    Koszt 1 HRK np. przy wypłacie z bankomatu to ~0,57 zl
    - Kurs kantorowy ~0,60 - 0,62 zł (na dziś)
    Z tegoż samego banku, ale karta debetowa MC
    to już ok. 20zł drożej na każde 1000 kun

    o innych to nawet nie warto wspominać
    2% przewalutowanie + 3% wypłata z bankomatu
    + kurs sprzedaży np. PKOBP (~4,28)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2017-05-31 11:07:43
    Temat: Re: Wakacje z kartą ? :)
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Kursu kantorowego kun w Polsce nie ma sensu z czymkolwiek porównywać, jest totalnie
    fatalny. Jak już porównywać, to podwójne przeliczenie - w PL kupujesz euro, a kuny
    dopiero w Chorwacji za euro - wyjdzie taniej.

  • 3. Data: 2017-05-31 11:09:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 31 May 2017 10:59:44 +0200, w <ogm0lt$oj3$1@node2.news.atman.pl>, Waldek
    <m...@n...dam> napisał(-a):

> [...]
    > to już ok. 20zł drożej na każde 1000 kun
    >
    > o innych to nawet nie warto wspominać
    > 2% przewalutowanie + 3% wypłata z bankomatu

    A Getin?

  • 4. Data: 2017-05-31 11:12:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 31 May 2017 11:09:39 +0200, w
    <0...@4...com>, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> napisał(-a):

    > A Getin?

    Nawet przeliczyłem:
    Currencies fluctuate every day. The rate shown applies to transactions
    processed by Visa Europe on 31 May 2017 with a currency conversion fee of 0.00%

    100.00 Croatian Kuna = 56.91 Polish Zloty

    * * * * *

    1 Croatian Kuna = 0.5691004796 Polish Zloty

    - Or -

    1 Polish Zloty = 1.7571589479 Croatian Kuna

    Ale nie wiem jakie są opłaty+ew. prowizje za bankomat zagraniczny w Getinie.

  • 5. Data: 2017-05-31 11:21:02
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2017-05-31 o 11:09, r...@k...pl pisze:

    > A Getin?

    Z Getinem (On-Line) pożegnałem się jakiś czas temu ... bez żalu ;)
    Trzeba sobie sprawdzić zasady rozliczeń i stosowane prowizje
    Ja zaglądałem w te "produkty" które posiadam obecnie

    Dobra była jeszcze złota KK z Raifiego (dawniej rozliczana w zł)
    ale już ją popsuli i niebawem pójdzie do piachu

  • 6. Data: 2017-05-31 11:22:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 31 May 2017 11:21:02 +0200, w <ogm1tr$pnd$1@node2.news.atman.pl>, Waldek
    <m...@n...dam> napisał(-a):

    > Z Getinem (On-Line) pożegnałem się jakiś czas temu ... bez żalu ;)
    > Trzeba sobie sprawdzić zasady rozliczeń i stosowane prowizje

    Z Kun bezpośrednio na PLN po atrakcyjnym kursie VISy.
    Przy bezgotówkowych brak dodatkowych prowizji, ale nie wiem jak bankomaty.

  • 7. Data: 2017-05-31 11:26:23
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2017-05-31 o 11:12, r...@k...pl pisze:

> [...]
    >
    > 100.00 Croatian Kuna = 56.91 Polish Zloty

    > Ale nie wiem jakie są opłaty+ew. prowizje za bankomat zagraniczny w Getinie.

    Nie wiem, mam bankomat za free
    Przelicznik leci po kursie Visa + 1% prowizji
    czyli wychodzi tak samo jak w Getin

  • 8. Data: 2017-05-31 11:36:54
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    > Kursu kantorowego kun w Polsce nie ma sensu z czymkolwiek porównywać, jest totalnie
    fatalny. Jak już porównywać, to podwójne przeliczenie - w PL kupujesz euro, a kuny
    dopiero w Chorwacji za euro - wyjdzie taniej.

    Kantor na dziś u mnie to 4,18 za Euro
    - w BZWBK 4,31 - więc np.karta od Krokodyla już spalona na starcie
    A jaki przelicznik kantorowy TAM teraz ?
    to niestety nie wiem, a i w "kurortach" bywa drożej...

    No ale wiadomo, że jakąś część wymienialnej gotówki i tak trzeba zabrać

  • 9. Data: 2017-05-31 12:02:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-05-31 o 10:59, Waldek pisze:
> [...]
    > to już ok. 20zł drożej na każde 1000 kun
    >
    > o innych to nawet nie warto wspominać
    > 2% przewalutowanie + 3% wypłata z bankomatu

    Alior Kantor i karta USD.
    1$ = 3,74, 1HRK=0,1508$, 1HRK = 0,564PLN.
    Pierwsza wypłata w miesiącu za darmo, kolejna 10PLN niezależnie od kwoty.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2017-05-31 12:15:22
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nieprawda, wymieniaj na chorwackiej poczcie złotówki na kuny.

    -----