  • 11. Data: 2006-06-03 14:21:43
    Temat: Re: W jaki sposób banki zarabiają na KK?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 03.06.2006 zbig <z...@p...com> napisał/a:

    > a powinieneś popierać sibie czyli polskiego konsumenta i kupować tam
    > gdzie taniej
    > już zaczynam się zastanawiać, czy małe sklepiki są po to aby zaspokajać
    > potrzeby klientów, czy może ich istnienie uzasadnia jakaś wyższa racja i
    > winniśmy się wszyscy złożyć na to żeby im się lepiej wiodło

    Nie no, kupuję tam gdzie taniej, ale są rzeczy które kupuję w osiedlowym
    sklepie. Nie pojadę po bułkę, masło, dwa piwa i paczkę chipsów do
    supermarketu. Ale w osiedlowym płacę te 13,42 gotówką, a nie kartą, bo
    przecież jego właściciel i tak ledwo przędzie.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 12. Data: 2006-06-03 14:23:00
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    .

    > hahaha, a wplata gotowkowa utargu to w wiekoszosci bankow jest obwarowana
    > oplata niemala - zapomniales?

    Ale mając gotówkę mogą nią obracać i niekoniecznie muszą wpłacać na
    rachunek. Mogą zapłacić gotówką dostawcy. A karta to ZAWSZE te kilka
    procent w plecy.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 13. Data: 2006-06-03 14:29:48
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Jacek Popławski napisał(a):

    > Ale kto za to płaci, właściciel czy sklep?

    Zazwyczaj sklep. Czasem ten sklep przenosi to na klienta, ale to raczej
    wyjątki są.

    > Chodzi mi o to, że jeśli coś kosztuje 100zł w sklepie, to zapłacę te 100zł albo
    > gotówką, albo kartą. Czy jeśli płacę kartą, to sklep mniej zarobi, bo zapłaci
    > część bankowi?

    Zazwyczaj tak.

    --
    Wojciech Bancer

  • 14. Data: 2006-06-03 14:31:32
    Od: zbig <z...@p...com>

    PshemeK napisał(a):

    > Część z nich - z tego co zauważyłem - jest po to, żeby ich właściciele
    > mogli narzekać, że hipermarkety ich wyniszczają. To są głównie te, w
    > których towar gorszy gatunkowo nawet od tego w hipermarkecie kosztuje
    > znacznie więcej, a obsługa wygląda i zachowuje się jakby pracowali za karę.

    znak czasów,
    jak za 10 lat jakaś firma logistyczna wpadnie na taki model zakupów:
    wypełniasz przez net formularz co chcesz kupić, płacisz kartą, dostajesz
    info że pod twoim domem dostawa będzie o 19:15
    to okaze sie hipermarkety były super pracodawcą utrzymującym tysiące
    rodzin a teraz jest niszczony przez obcy kapitał

  • 15. Data: 2006-06-03 14:34:33
    Od: zbig <z...@p...com>

    Samotnik napisał(a):

    > Ale mając gotówkę mogą nią obracać i niekoniecznie muszą wpłacać na
    > rachunek. Mogą zapłacić gotówką dostawcy. A karta to ZAWSZE te kilka
    > procent w plecy.

    moim zdaniem tutaj za daleko brniecie w domysły co jest lepsze i tansze
    - jak chcecie wiedzieć co jest lepsze dla sprzedawcy to po prostu go
    zapytajcie zamiast wykonywać karkołomne kalkulacje

  • 16. Data: 2006-06-03 14:39:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Samotnik napisał(a):

    > Ale mając gotówkę mogą nią obracać i niekoniecznie muszą wpłacać na
    > rachunek. Mogą zapłacić gotówką dostawcy. A karta to ZAWSZE te kilka
    > procent w plecy.

    Gdybanie. Z drugiej strony - z gotówki mogą ich okreść, kasjerka może się
    pomylić i wydać za dużo, może dostać fałszywki. "Braki" na kasie, to nie
    jest znowu taka rzadkość. :)

    Zresztą - nikt nikogo do akceptowania kart nie zmusza. Skoro właściciele
    sklepu zamontowali terminal i zaczęli akceptować karty, to chyba doszli
    do wniosku, że im się to może opłacać, czyż nie?

    --
    Wojciech Bancer

  • 17. Data: 2006-06-03 15:58:58
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "PshemeK" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Znam taki sklep, całkiem spory, w którego cenniku na www jest
    > informacja, że jest on prawdziwy w przypadku płatności gotówką. Jeśli
    > chcę płacić kartą, sklep dolicza 3% do ceny.

    Wiekszosc malych sklepikow ma informacje ze transakcje karta powyzej 10 PLN
    . ( koszt polaczenia z autoryzacja = polaczenie do wawy )
    Do tego jakas prowizja .

    Ostatnio udalo mi sie przekonac wlascicielke malego sklepu ze jezeli bedzie
    karta beda zakupy . Mam bankomat 3 km od domu .

    Babka zalozyla terminal i w tej chwili wszelkie zakupy zwiazane z piwem
    fajkami sokami robie w tym sklepiku .

    Wniosek ja mam taniej niz na CPN , ona ma klienta .

    Terminal czasami warto miec dla samej zasady .

    J.

  • 18. Data: 2006-06-03 17:09:15
    Temat: Re: Re: W jaki sposób banki zarabiaj? na KK?
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    >Babka zalozyla terminal i w tej chwili wszelkie zakupy zwiazane z piwem
    >fajkami sokami robie w tym sklepiku .
    Tak samo uwaza moja rodzinka ktora ma terminal w sklepie z butami,
    liczac miesiac w miesiac zupelnie im sie to nie oplaca, ale wczesniej
    czesto klienci odchodili bo nie mieli gotowki, i nigdy juz ich nie
    widziala...

    >Wniosek ja mam taniej niz na CPN , ona ma klienta .
    lepiej zarobic mało, nic nic :]

    >Terminal czasami warto miec dla samej zasady .

    Dokladnie tak jest zwykle w tych mniejszych punktach sprzedazy.

  • 19. Data: 2006-06-03 17:35:00
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Do tego dochodzi roczna opłata kilkudziesięciu złotych, w niektórych
    bankach
    > nawet jej nie ma, jeśli się korzysta dużo z karty.
    >
    > W jaki więc sposób zarabia na tym bank?
    >
    > Czy np. wpłacanie na kartę jest obciążone jakimiś dodatkowymi opłatami?

    Opłatę roczna anulują ci w każdym banku jak posiedzisz na infolini 5 minut.
    Bank zarabia 1,5 -5 % na każdej transakcji kartą. Zarabia na tych
    niepłacących w terminie, na odsetkach, itd.
    Jak sklep ma terminal, to koszty utrzymania przeżuci na klienta.
    Poza tym, im większy sklep, tym większe korzyści z terminala.

    Tomek

  • 20. Data: 2006-06-03 18:58:14
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    zwiazane z piwem
    > fajkami sokami robie w tym sklepiku .

    na piwko sklepikarz ma marżę conajmniej 25% i nikt z tego powodu nie robi
    lamentu.

    Darek