  • 1. Data: 2006-06-03 13:20:17
    Temat: W jaki sposób banki zarabiają na KK?
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Jeśli dobrze rozumiem zasadę działania karty kredytowej, to wydaję z niej
    pieniądze do pewnego limitu, a potem muszę je w ciągu maksymalnie
    kilkudziesięciu dni spłacić i dopiero jeśli tego nie zrobię, to są naliczane
    jakieś odsetki.

    Do tego dochodzi roczna opłata kilkudziesięciu złotych, w niektórych bankach
    nawet jej nie ma, jeśli się korzysta dużo z karty.

    W jaki więc sposób zarabia na tym bank?

    Czy np. wpłacanie na kartę jest obciążone jakimiś dodatkowymi opłatami?

    --
    Free Software - find interesting programs and change them
    NetHack - meet interesting creatures, kill them and eat their bodies

  • 2. Data: 2006-06-03 13:21:29
    Temat: Re: W jaki sposób banki zarabiają na KK?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Jacek Popławski napisał(a):

    [...]

    > Do tego dochodzi roczna opłata kilkudziesięciu złotych, w niektórych bankach
    > nawet jej nie ma, jeśli się korzysta dużo z karty.

    > W jaki więc sposób zarabia na tym bank?

    Ma jakiś procent od każdej transakcji kartowej?

    --
    Wojciech Bancer

  • 3. Data: 2006-06-03 13:23:49
    Od: zbig <z...@p...com>

    Jacek Popławski napisał(a):

    > w niektórych bankach
    > nawet jej nie ma, jeśli się korzysta dużo z karty.
    >
    > W jaki więc sposób zarabia na tym bank?
    >
    > Czy np. wpłacanie na kartę jest obciążone jakimiś dodatkowymi opłatami?

    bank zarabia na obrotach (jakiś grosik od każdej złotówki wydanej kartą)
    - dlatego dają karty za darmo tym którzy robią powyżej kilkunastu
    tysięcy rocznie
    no i dodatkowo za odsetki jak ktoś nie zdąży albo zapomni zapłacić,
    zapewne z góry wiedzą, że jak wydadzą za darmo X kart to X * 0,2+/-0,1
    kolesi kiedyś będzie musiało zapłacić karę 50 zł

  • 4. Data: 2006-06-03 13:41:05
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 03.06.2006 Jacek Popławski <j...@i...pl> napisał/a:

    > Ale kto za to płaci, właściciel czy sklep?
    > Chodzi mi o to, że jeśli coś kosztuje 100zł w sklepie, to zapłacę te 100zł albo
    > gotówką, albo kartą. Czy jeśli płacę kartą, to sklep mniej zarobi, bo zapłaci
    > część bankowi?

    Oczywiście. Dlatego ja staram się wspierać polskie sklepy i w takich
    mneijszych osiedlowych nie płacę kartą.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 5. Data: 2006-06-03 13:41:32
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

  • 6. Data: 2006-06-03 13:46:48
    Od: zbig <z...@p...com>

    Samotnik napisał(a):

    > Oczywiście. Dlatego ja staram się wspierać polskie sklepy i w takich
    > mneijszych osiedlowych nie płacę kartą.

    a powinieneś popierać sibie czyli polskiego konsumenta i kupować tam
    gdzie taniej
    już zaczynam się zastanawiać, czy małe sklepiki są po to aby zaspokajać
    potrzeby klientów, czy może ich istnienie uzasadnia jakaś wyższa racja i
    winniśmy się wszyscy złożyć na to żeby im się lepiej wiodło

  • 7. Data: 2006-06-03 13:50:16
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    .

    > Oczywiście. Dlatego ja staram się wspierać polskie sklepy i w takich
    > mneijszych osiedlowych nie płacę kartą.

    hahaha, a wplata gotowkowa utargu to w wiekoszosci bankow jest obwarowana
    oplata niemala - zapomniales?

  • 8. Data: 2006-06-03 14:09:29
    Od: PshemeK <p...@o...pl>

    Jacek Popławski napisał(a):

> [...]
    > gotówką, albo kartą. Czy jeśli płacę kartą, to sklep mniej zarobi, bo zapłaci

    Znam taki sklep, całkiem spory, w którego cenniku na www jest
    informacja, że jest on prawdziwy w przypadku płatności gotówką. Jeśli
    chcę płacić kartą, sklep dolicza 3% do ceny.

    Pozdrawiam,

    PshemeK

  • 9. Data: 2006-06-03 14:13:01
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    my newsreader told me that siliana wrote:

    > hahaha, a wplata gotowkowa utargu to w wiekoszosci bankow jest obwarowana
    > oplata niemala - zapomniales?

    Ktoś chyba w pizzerii mówił, że bardzo jest źle zanosić monety do banku, bo
    grosze biorą tam _na_wagę_ i za 10zł w groszówkach dostaje np. 6zł.

  • 10. Data: 2006-06-03 14:15:29
    Od: PshemeK <p...@o...pl>

    zbig napisał(a):

> [...]
    > potrzeby klientów, czy może ich istnienie uzasadnia jakaś wyższa racja i
    > winniśmy się wszyscy złożyć na to żeby im się lepiej wiodło

    Część z nich - z tego co zauważyłem - jest po to, żeby ich właściciele
    mogli narzekać, że hipermarkety ich wyniszczają. To są głównie te, w
    których towar gorszy gatunkowo nawet od tego w hipermarkecie kosztuje
    znacznie więcej, a obsługa wygląda i zachowuje się jakby pracowali za karę.

    Aczkolwiek jest też część, w której kupuje się z przyjemnością. Ludzie
    mili, towar dobry, ceny jak ceny.

    Pozdrawiam,

    PshemeK