  • 31. Data: 2012-03-07 14:38:00
    Temat: Re: W Biedronce można kartą!
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:jj7lj0$h05$1@news.task.gda.pl...

    > Chodzi Tobie o cukier trzcinowy a nie brazowy (kandyzowany?)
    > a ten odpad to melasa a nie cukier :).

    Brazowy cukier trzcinowy - tzn. nierektyfikowany
    melasa to bodajze srodowisko w ktorym "narastaja" krysztalki

  • 32. Data: 2012-03-07 14:40:05
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    napisał w wiadomości news:jj7ndt$iua$2@inews.gazeta.pl...

    > "Q" jj7llh$h58$...@n...task.gda.pl

    > Nie od dziś wiadomo, że zbyt czysta sól jest szkodliwa!!!

    Taa... co niektory przydaly by sie sole .... ale trzezwiace ;)
    Ale ciekawy jestem co sasiedzi poludniowi na to
    bo podobno cos sie burzyli ;)

  • 33. Data: 2012-03-07 15:03:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" jj7s09$iu6$...@n...news.atman.pl

    > Taa... co niektory przydaly by sie sole .... ale trzezwiace ;)
    > Ale ciekawy jestem co sasiedzi poludniowi na to
    > bo podobno cos sie burzyli ;)

    Burzowa pogoda? Niemców mam są południu?

    -=-

    () TV, prasa, środki i zewnętrza masowego przekazu itp.
    ogłaszają, że zbierano z dróg sól, którą następnie
    solono to i owo

    () wybucha panika, ludzie rzucają się na serniki,
    pomijają mięso i pieczywo

    [ja to wykorzystuję i kupuję zarówno mięso
    jak i chleb, co skutkuje moim tyciem]

    () uczciwi sprzedawcy wywalają ze swych półek
    to i owo, ponosząc straty

    () nieuczciwi nie wywalają niczego...

    Chyba nie muszę wyjaśniać, że taką oto metodą rozwinięto
    nieuczciwych a przycięto uczciwych. [a mnie teraz jest
    ciężko, bo jednak nijak nie mogę przekraczać 70 kg,
    o jedzeniu migdałów mowy nie ma]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2012-03-07 16:54:32
    Od: notveryoldman <n...@g...pl>

    W dniu 2012-03-06 11:31, pI pisze:

    > Na Bytkowie. Wjeżdża się od ul. Niepodległości.

    Dziś pani kasjerka uprzejmie mnie tam poinformowała, że w tej Biedronce
    nie ma możliwości zapłaty kartą.

    Coś mi tu nie pasuje.

    --
    notveryoldman

  • 35. Data: 2012-03-07 20:08:15
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    napisał w wiadomości news:jj7tci$jn4$1@inews.gazeta.pl...

    > [a mnie teraz jest
    > ciężko, bo jednak nijak nie mogę przekraczać 70 kg,
    > o jedzeniu migdałów mowy nie ma]

    Sa sole trzezwiace, sa i przeczyszczające :D
    - chocby magnesium sulfuricum ?

  • 36. Data: 2012-03-07 20:45:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Waldek" <j...@t...mam> writes:

    > Wg. mojej wiedzy cukier po procesie krystalizacji jest siany
    > i dzielony na kategorie. Ta ostatnia pewnie przypomina herbate "w granulkach"
    > czyli IMO odpad poprodukcyjny - w kazdym razie ja nie uzywam ;)

    Ale różnice są wtedy chyba w wielkości tylko? Np. rafinada, jak sama
    nazwa wskazuje, jest dodatkowo oczyszczona.

    Odpady pochodzą raczej z wcześniejszych etapów produkcji.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 37. Data: 2012-03-07 22:13:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" jj8f7f$8kv$...@n...news.atman.pl

    > Sa sole trzezwiace,

    Nie piję alkoholu, zatem i nie bywam nietrzeźwy. ;)

    > sa i przeczyszczające :D

    A i owszem -- kąpię się w słonej wodzie. Kiedyś sól
    spożywcza była tańsza, teraz trzeba do kąpieli
    sypać 69 groszy.

    > - chocby magnesium sulfuricum ?

    A odchudzające? Lub przerabiające tłuszcz na mięso?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 38. Data: 2012-03-07 22:15:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "notveryoldman" 4f5792cd$0$1227$6...@n...neostrada.pl

    > Dziś pani kasjerka uprzejmie mnie tam poinformowała,
    > że w tej Biedronce nie ma możliwości zapłaty kartą.

    Czyli jednak dała nadzieję na płacenie kartami w innych Biedronkach?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 39. Data: 2012-03-07 22:38:33
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    > Ale różnice są wtedy chyba w wielkości tylko? Np. rafinada, jak sama
    > nazwa wskazuje, jest dodatkowo oczyszczona.

    Ok ... no to male OT :)
    == Cukier nierafinowany [trzcinowy] dzięki obecności melasy ma zazwyczaj
    ciemniejszą barwę i delikatnie karmelowy smak,
    cechuje go także zawartość składników odżywczych (choć w niewielkich
    ilościach)
    żelazo, wapń, fosfor, potas i magnez.
    Niestety, mozna tez spotkac podrobki, czyli bialy cukier rafinowany barwiony
    na brązowo :]

  • 40. Data: 2012-03-09 14:09:34
    Od: pI <u...@1...pl>

    Wed, 07 Mar 2012 17:54:32 +0100, na pl.biznes.banki, notveryoldman
    napisał(a):

    > Dziś pani kasjerka uprzejmie mnie tam poinformowała, że w tej Biedronce
    > nie ma możliwości zapłaty kartą.

    Cóż mogę powiedzieć... Na zmianie w niedzielę do południa jak pisałem
    sami zaproponowali zapłatę kartą wobec braku gotówki. Terminal widziałeś
    czy skitrali gdzieś ;) ? Może jakieś nieśmiałe testy?

    --
    pI