  • 1. Data: 2015-12-22 11:57:44
    Temat: IKE i transfer
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Czy przy okazji SK Banku ktoś to przerabiał?
    Teoretycznie jest limit wpłat na IKE nieco ponad 11 tys/rok.
    Ale nie dotyczy przeniesienia środków z innego IKE co nazywa się
    wypłatą transferową.
    Np. IKE było zatankowane pod korek w 2015r. Zakładając nowe IKE
    można spotkać wymóg np. min. 100 zł przy założeniu lub min. 100zł
    w ciągu roku. Jeżeli wpłacimy te 100 zł w 2015 to przekroczymy
    limit wpłat na IKE. Czyli sprzeczność?
    Czy może nie przekroczymy i jest to obejście limitu i można
    nie tylko 100 ale nawet 11 tys. dołożyć?
    Czy razem z transferem idzie informacja, że nie można już w 2015
    na nowe wpłacić?

    Arek

  • 2. Data: 2015-12-22 12:04:34
    Temat: Re: IKE i transfer
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 12/22/2015 07:57 PM, Arek wrote:
> [...]
    > nie tylko 100 ale nawet 11 tys. dołożyć?
    > Czy razem z transferem idzie informacja, że nie można już w 2015

    "Nowe IKE" dostaje twoją historię od "starego IKE", więc nie ma
    możliwości przekroczenia limitu.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 3. Data: 2015-12-22 14:56:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-22 o 11:57, Arek pisze:
> [...]
    > nie tylko 100 ale nawet 11 tys. dołożyć?
    > Czy razem z transferem idzie informacja, że nie można już w 2015

    Ta stówka na start jest dla świeżaków, którzy się nie przenoszą z innego
    IKE. Dla przenoszących przelewa się to, co gdzieś już jest i limity
    roczne pozostają aktywne.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2015-12-22 15:50:18
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Liwiusz napisał(a) w wiadomości: ...

    >Ta stówka na start jest dla świeżaków, którzy się nie przenoszą z innego
    >IKE. Dla przenoszących przelewa się to, co gdzieś już jest i limity
    >roczne pozostają aktywne.

    Ale kto pilnuje limitów? Jeżeli coś w 2015 wpłacili (podobno w SK bylo dużo
    takich co systematycznie wpłacali) i chcą dopłacić do limitu już w nowym?
    Ja to rozumiem tak, że z transferem musi iść informacja o wpłatach
    w bieżącym roku. Czy jakoś inaczej?

    Arek

  • 5. Data: 2015-12-22 15:52:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-22 o 15:50, Arek pisze:

> [...]
    > takich co systematycznie wpłacali) i chcą dopłacić do limitu już w nowym?
    > Ja to rozumiem tak, że z transferem musi iść informacja o wpłatach

    Tak.

    --
    Liwiusz