  • 11. Data: 2015-12-26 11:19:35
    Temat: Re: Volkswagen Bank Polska - początek końca tokenów
    Od: mx <m...@o...pl.pl>

    W dniu 25.12.15 o 21:54, T...@s...in.the.world pisze:

    > Kilka dni pozniej na tym pierwszym kompie pojawila sie aktualizacja
    > systemu i po zainstalowniu ten dziwny komunikat w FF zniknal.

    Ja to mam akurat na najnowszych - Operze z kilkoma dodatkami, Chrome i
    Firefoxie z masą dodatków. Explorer, Edge i Safari tego "wirusa"
    olewają. I trochę dużo hasła do wpisania, ja mam 8 z 16. W innych
    bankach 4-5 znaków wystarcza.
    I jeszcze ważniejsze: VW jest już jakiś czas 24h on-line.

  • 12. Data: 2015-12-28 09:07:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 25 Dec 2015 21:55:51 +0100, T...@s...in.the.world
    napisał(a):

    > Mi akurat autoryzacja tokenem bardzo pasuje.

    Też go używam, ale z ciekawości zapytam komórkowców:
    skąd bank wie, że potrzebny mi SMS z kodem do logowania albo autoryzacji
    operacji?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://picasaweb.google.com/gtracz64

  • 13. Data: 2015-12-28 10:58:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Dec 2015 09:07:49 +0100, Olin napisał(a):
> [...]
    >
    > Też go używam, ale z ciekawości zapytam komórkowców:
    > skąd bank wie, że potrzebny mi SMS z kodem do logowania albo autoryzacji

    Ze spojrzenia na koszt zakupu tokenow.

    Nie wiem jakie mial VW, ja mialem RSA w Lukasie/CA, nierozbieralne,
    bateria niewymienna, zywot 3 lata ... i po 3 latach bateria jeszcze
    dziala, ale autoryzacja nie.
    RSA zadbala o swoje interesy ?

    W sumie to nie mam nic przeciw SMS ... pod warunkiem, ze da sie
    alternatywnie skorzystac z listy hasel jednorazowych.

    J.

  • 14. Data: 2015-12-28 15:37:39
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Też go używam, ale z ciekawości zapytam komórkowców:
    > skąd bank wie, że potrzebny mi SMS z kodem do logowania albo autoryzacji
    > operacji?

    W innych bankach pole na autoryzacje pojawia sie po zatwierdzeniu zlecenia.

  • 15. Data: 2015-12-28 23:06:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Nie wiem jakie mial VW, ja mialem RSA w Lukasie/CA, nierozbieralne,
    > bateria niewymienna, zywot 3 lata ... i po 3 latach bateria jeszcze
    > dziala, ale autoryzacja nie.

    Z alternatywnym softem pewnie by działała. Tylko co z tego...

    > RSA zadbala o swoje interesy ?

    ... "przechowując" seedy "na wszelki wypadek"?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 16. Data: 2015-12-28 23:32:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Dec 2015 23:06:44 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Z alternatywnym softem pewnie by działała. Tylko co z tego...

    Bez mlotka nie zaladujesz

    > ... "przechowując" seedy "na wszelki wypadek"?

    Nie, powodujac ze bank co 3 lata placi.

    A seedy ... hm, musi dostarczyc bankowi narzedzie do weryfikacji
    kodow, wiec zwykly backup :-)

    J.

  • 17. Data: 2015-12-28 23:43:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Bez mlotka nie zaladujesz

    W banku, to i młotek pewnie nie pomoże, ale normalnie to ten soft się
    instaluje na komputerze :-)
    Aczkolwiek typowo z zupełnie innych powodów niż jakieś ogniwa.

    Albo może - instalowało się.

    > Nie, powodujac ze bank co 3 lata placi.
    >
    > A seedy ... hm, musi dostarczyc bankowi narzedzie do weryfikacji
    > kodow, wiec zwykly backup :-)

    ... weryfikując te kody przez logowanie się jako klienci banku
    i zlecając pewne "testowe" operacje (np. przelewy)? Sprytne :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 18. Data: 2015-12-29 00:14:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Dec 2015 23:43:57 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):
    > W banku, to i młotek pewnie nie pomoże, ale normalnie to ten soft się
    > instaluje na komputerze :-)
    > Aczkolwiek typowo z zupełnie innych powodów niż jakieś ogniwa.
    > Albo może - instalowało się.

    Nie bardzo wiem co sie mialo instalowac - RSA jako firma robilo tez
    tokeny dla bankow. Nawet fajne w ostatniej wersji, ale:
    -bez klawiatury i PIN,
    -dokladnie na 3 lata (tzn moze troche wiecej, bo na dystrybucje - ale
    date waznosci mialy i konczyly dokladnie).

    http://www.emc.com/security/rsa-securid/rsa-securid-
    hardware-tokens.htm

    > ... weryfikując te kody przez logowanie się jako klienci banku
    > i zlecając pewne "testowe" operacje (np. przelewy)? Sprytne :-)

    Nie, nie wiem zreszta czy by mogli - wszak nie wiedza ktory token bank
    dal klientowi.

    Ale przeciez musza dac bankowi program czy inne narzedzie do
    sprawdzania kodow, wiec dobrze wiedza co ktory token pokazuje ...

    J.

  • 19. Data: 2015-12-29 09:20:12
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 28 Dec 2015 15:37:39 +0100, brum napisał(a):

    > W innych bankach pole na autoryzacje pojawia sie po zatwierdzeniu zlecenia.

    Obawiałem się, że trzeba do nich wysłać esemesa, żeby przysłali kod.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Kobieta winna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na obraz
    Boga."
    Ambroży, mędrzec Kościoła

    http://picasaweb.google.com/gtracz64

  • 20. Data: 2015-12-29 13:33:36

    Tue, 22 Dec 2015 00:01:35 +0100, w <n5a0cf$h4b$1@node1.news.atman.pl>, Grzexs
    <g...@u...pl> napisał(-a):

    > Dotychczasowy
    > sposób autoryzacji i identyfikacji przy użyciu Tokena będzie sukcesywnie
    > wycofywany z użycia.

    A można zmienić hasło z maskowanego na "normalne"?