  • 21. Data: 2017-08-22 00:20:29
    Temat: Re: Volkswagen Bank Polska kończy działalność na rzecz indywidualnych
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-21 o 23:45, Akarm pisze:

    > Jakimże tępym baranem
    > Wyjątkowo tępym trollem.

    Wypisz wymaluj Akarm.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2017-08-22 08:49:55
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .08.2017 o 23:45 Akarm <a...@w...pl> pisze:

    (...)

    > Chciałbyś mi w czymkolwiek dorównać? Ty mi tępaku do pięt nie dorastasz.

    Na pewno, z zasady ludzie w dół nie rosną.
    Cieszę się, że zaczynasz rozumieć swoją hipokryzję.

    Żałość!

    --
    Trefniś

  • 23. Data: 2017-08-22 16:36:11
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    Jakkolwiek temat mam nieco inny, to pozwole sobie poprowadzic go w tym
    watku.
    Z jednej strony Volkswagen Bank cos konczy, z druiej strony cos zaczyna.
    Wedle oficjalnej informacji "laczy sie bankiem niemieckim i zmienia forme
    prawna".
    Mozna to interpretowac rozmacie, a pracownicy infolinii nie udzielaja w tym
    zakresie jednoznacznych odpowiedzi. Zapytam wiec tutaj: czy "polaczenie"
    oznacza wchloniecie, a "zmiana formy prawnej" wiaze sie z tym, ze polski
    bank dziala w formie spolki akcyjnej, a niemiecki z ograniczona
    odpowiedzialnoscia?
    Czy mozna przyjac, ze po dokonaniu zmian, na rynku zamiast polskiego banku
    pojawi sie oddzial banku niemieckiego, dzialajacy na podstawie paszportu
    unijnego i bez gwarancji BFG?
    Piszac "bank polski" nie odnosze sie do kwestii wlasnosci banku, a jedynie
    do kwestii rejestracyjnych i prawnych.

  • 24. Data: 2017-08-23 13:17:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    "Zmiana formy prawnej" nie tyle wiąże się z tym, że niemiecki vw jest sp. z o.o. - a
    z tym, że VW Bank Polska był do tej pory prowadzony w postaci "polskiej" spółki
    akcyjnej, a będzie jako oddział zagranicznej instytucji kredytowej z kraju UE.
    To wiąże się z przejściem pod niemiecki nadzór (do polskiego podobno też musi raporty
    składać, ale już nie tak szczegółowe).
    Przejdzie też pod niemiecki fundusz gwarancyjny - ale różnica niewielka, bo też do
    100k euro, a poza tym kończą z ofertą depozytową dla fizoli (oprócz pracowników VW w
    PL) - nawet już kont na stronie nie ma - choć gwarancje dla firm też są oczywiście
    ważne.

    Z resztą to nic nowego, takich oddziałów instytucji kredytowych na koniec 2016 było
    już 27, tylko o 9 mniej niż banków komercyjnych.
    Ale za wiele się w ich ofercie nie znajdzie - albo udzielają wyłącznie kredytów, i to
    często w bardzo wąskich dziedzinach - np. tylko nieruchomości albo tylko samochody
    danej marki - albo obsługują tylko korporacje, i to najchętniej te z krajów
    macierzystych działające w PL.
    Jedynie w estońskim AS Inbank jest oferta lokat (pod estońskim funduszem
    gwarancyjnym, też do 100k euro) i kredytów, w Ikano Bank można dostać KK ikea - a
    konta "indywidualne" tylko u chińczyków - "Bank of China (Luxembourg)" oraz
    "Industrial and Commercial Bank of China (Europe)". Nawet zastanawiałem się nad
    przetestowaniem, ale jednak trochę się boję.

  • 25. Data: 2017-08-23 13:59:00
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

> [...]
    >musi raporty składać, ale już nie tak szczegółowe).
    >Przejdzie też pod niemiecki fundusz gwarancyjny - ale różnica niewielka, bo

    Dokladnie o to mi chodzilo, dziekuje.

  • 26. Data: 2017-08-23 20:11:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Szkoda, bo fajna karta była do konta - można było wypłacać z dowolnego bankomatu
    bez opłat:)

    Bez jaj, takie rzeczy w co drugim banku przecież masz...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 27. Data: 2017-08-23 21:12:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Bez spełniania dodatkowych warunków - to tylko w dwóch.

  • 28. Data: 2017-08-24 10:57:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >To wiąże się z przejściem pod niemiecki nadzór (do polskiego podobno
    >też musi raporty składać, ale już nie tak szczegółowe).

    A Urzad Skarbowy sie nie przyczepi ?
    Taki oddzial o ile wiem musi tez podatki w Polsce rozliczac ... o
    bankowy sie nie upomna ?

    >Przejdzie też pod niemiecki fundusz gwarancyjny - ale różnica
    >niewielka, bo też do 100k euro,

    Tylko wyplata bedzie za Odra :-)

    VW ... no, ciekawe, czy mozna to nazwac bezpiecznym bankiem, biorac
    pod uwage klopoty grupy VW :-)

    >Z resztą to nic nowego, takich oddziałów instytucji kredytowych na
    >koniec 2016 było już 27, tylko o 9 mniej niż banków komercyjnych.

    Wydaje mi ze sporo przybylo ostatnio - te wszystkie firmy od
    "chwilowek".
    Choc te, co mi przychodza do glowy, to sie okazuja polska spolka.

    J.

  • 29. Data: 2017-09-09 00:08:42
    Temat: Re: Volkswagen Bank Polska konczy dzialalnosc na rzecz indywidualnych
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <on7ga8$q4p$1@node2.news.atman.pl>,
    Grzexs <g...@u...pl> wrote:

    > Takie pismo pojawiło mi się przy próbie logowania:
    [...]

    Szkoda tego VW, mialem u nich kilka rachunkow od lat (pewnie >10). Teraz
    kupa roboty. Trzeba bedzie wyeksportowac historie za ostatnie 5 lat
    przynajmniej, poustawiac na nowo zlecenia stale, polecenia przelewow itd.
    Na dodatek VW oferowal ciekawe ubezpieczenie z assistance,
    ubezpieczeniem turystycznym i pakietem OC (dzialalo m.in. na rower).
    A co ten Eurobank oferuje? Ktos juz dostal oferte?

    PS
    Apeluje o nieuzywanie pliterek w tematach watkow.
    --
    TA

  • 30. Data: 2017-09-09 00:10:59
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <8...@g...c
    om>,
    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Śmiesznym bankiem za to jest santander - oferuje lokaty, pożyczki, KK - ale
    > kont nie prowadzą.

    To chyba tylko w Polsce.
    To calkiem powazny i duzy bank jest.
    --