  • 1. Data: 2017-08-15 15:02:42
    Temat: Debet na karcie przedpłaconej ING....
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Tak sobie przeglądam oferty (już nieliczne, ale jednak) kart
    przedpłaconych. Trafiłem na ofertę ING. Przetrawiłem TOIP, i trafiłem na
    dokument o nazwie OWU_karty_przedplacone.pdf (link bezpośredni do pliku:
    https://www.ingbank.pl/_fileserver/item/1000436)

    I tu spotkałem taki kwiatuszek:
    Paragraf 41, fragment punktu 2:

    "W przypadku występowania salda debetowego na rachunku karty, posiadacz
    karty zobowiązany jest do natychmiastowej spłaty całości zadłużenia pod
    rygorem wszczęcia postępowania egzekucyjnego."

    Co poeta miał na myśli?
    Jedyne co mi przychodzi do głowy, to transakcja zbliżeniowa w trybie
    offline. Bank jednak nie informuje, jaka w sensie technicznym jest karta.
    Macie jakieś pomysły o co tu chodzi? Ktoś tego używał?

    --
    t0maszek

  • 2. Data: 2017-08-15 15:58:28
    Temat: Re: Debet na karcie przedpłaconej ING....
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-08-15 o 15:02, Tomaszek pisze:
> [...]
    > offline. Bank jednak nie informuje, jaka w sensie technicznym jest karta.
    > Macie jakieś pomysły o co tu chodzi? Ktoś tego używał?

    Jakiekolwiek obciążenie na kwotę inną niż autoryzacja
    (zakup w walucie), obciążenie na podstawie danych karty
    i co tam jeszcze sobie wymyślisz.
    Nie wiem jakie karta ta ma funkcjonalności.

  • 3. Data: 2017-08-15 16:05:14
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2017-08-15 o 15:58, cef pisze:
    > Jakiekolwiek obciążenie na kwotę inną niż autoryzacja
    > (zakup w walucie), obciążenie na podstawie danych karty
    > i co tam jeszcze sobie wymyślisz.
    > Nie wiem jakie karta ta ma funkcjonalności.

    Obciążenie na podstawie danych karty jest niemożliwe. Do płatności na
    odległość jest inna karta przedpłacona (tzw. wirtualna)
    W sumie regulamin może dotyczyć tej drugiej karty, bo to jeden dokument.

    --
    t0maszek

  • 4. Data: 2017-08-15 18:10:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-08-15 o 16:05, Tomaszek pisze:

    > Obciążenie na podstawie danych karty jest niemożliwe.

    Jest zawsze możliwe.
    Jest mnóstwo przypadków gdzie niezależnie od funkcjonalności karty
    można obciążyć rachunek z nią powiązany.

  • 5. Data: 2017-08-16 00:29:20
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/15/2017 8:02 AM, Tomaszek wrote:
> [...]
    > offline. Bank jednak nie informuje, jaka w sensie technicznym jest karta.
    > Macie jakieś pomysły o co tu chodzi? Ktoś tego używał?

    1. Idziesz do knajpy placisz rachunek a potem dopisujesz do wydruku
    napiwek, ktory powoduje debet.

    2. Płacisz za hotel a potem obciążają cię dodatkowo za śniadanie.

    3. Płacisz w euro i zanim transakcja sie rozliczy kurs sie zmienil.

    4. Jakies płatności okresowe.

    Mozliwosci jest tysiące.

  • 6. Data: 2017-08-16 12:11:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-08-17 o 00:29, witek pisze:

> [...]
    > 2. Płacisz za hotel a potem obciążają cię dodatkowo za śniadanie.
    > 3. Płacisz w euro i zanim transakcja sie rozliczy kurs sie zmienil.

    Pytanie, czy takie rzeczy dla tej karty są możliwe. Bo zdaje się, że
    blokady są ustanawiane od razu. Chyba nie powinno się dać obciążyć katy
    poniżej salda. Transakcje offline chyba od dawna już nie są stosowane
    dla płaskich kart.

  • 7. Data: 2017-08-16 13:20:50
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No własnie to jest ciekawe: czy da się zabezpieczyć przed zapomnieniem o
    wypowiedzeniu jakiegoś automatycznie przedłużanego abonamentu (dla pierwszego
    lepszego przykładu: eurosportplayer, gdzie dwa dni przed upływem trzeba wypowiedzieć
    automatyczne przedłużanie) wpisaniem karty przedpłaconej (czy innej kary bez
    środków)?

    -----

  • 8. Data: 2017-08-19 10:11:48
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    W dniu 2017-08-16 o 13:20, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    automatyczne przedłużanie) wpisaniem karty przedpłaconej (czy innej kary bez

    Z jednej strony: na karcie może powstać debet(mimo, że karta jest
    przedpłacona), a z drugiej strony nie można przedłużyć ważności karty,
    bo jest z góry ustalona ważność. Co do limitów można oczywiście je
    ustawić dla poszczególnego rodzaju transakcji, ale co z tego, skoro i
    tak może być debet...
    Słabe to moim zdaniem...
    Za mało się to różni od zwykłej karty debetowej przypisanej do konta.

    --
    t0maszek