  • 1. Data: 2004-04-16 19:16:27
    Temat: Visa - jak sklepy weryfikują?
    Od: "stefan" <b...@p...onet.pl>

    specjalnie sobie wyrobilem wypukla vise zeby nie placic bankowi za kazdym razem 100
    zl za przelew do zagranicznych sklepow. Ale nawet gdy jakis sklep pisze ze akceptuje
    platnosci kartą, to i tak niemoge nią placic:

    "Since your credit card is issued Outside the United States we are unable to verify
    your billing information and will need you to pay with pay pal or money order."

    Przeciez mamy 21 wiek!#!@! Od czego jest ta miedzynarodowa organizacja Visa?!? Za co
    oni pobierają marze od kazdej tranzakcji skoro nieumozliwiają sklepom zweryfikowania
    czy dana karta jest wazna czy nie?

  • 2. Data: 2004-04-17 00:43:52
    Temat: Re: Visa - jak sklepy weryfikują?
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "stefan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przeciez mamy 21 wiek!#!@! Od czego jest ta miedzynarodowa organizacja
    Visa?!? Za co oni pobierają marze od kazdej tranzakcji skoro nieumozliwiają
    sklepom zweryfikowania czy dana karta jest wazna czy nie?

    a wziales poprawke na to, ze usa to taki taki zestaw szowinizmu, ze prawie
    kazda zabawka produkowana jest w 2 wersjach - na eksport (to ta gorsza) oraz
    na kraj (ta lepsza)
    usa nie ma potrzeby bratania sie ze swiatem - no chyba po to by rozwalic
    jakis kraj i zarobic na jego odbudowie - to ty europejczyku skomlesz by cos
    u nich kupic

  • 3. Data: 2004-04-17 07:03:25
    Od: "Fergus" <fergus@_NO_SPAM_poczta.onet.pl>

    "stefan" <b...@p...onet.pl> wrote in message
    > "Since your credit card is issued Outside the United States we are unable
    to verify your billing information and will need you to pay with pay pal or
    money order."

    W USA są w stanie sprawdzić czy adres na karcie zgadza się z adresem wysyłki
    (lub podanym przez ciebie adresem "billingowym"). To tylko ograniczenie ze
    względu na oszustwa. Praktycznie zawsze zgadzają sie na:
    - przesłanie faxem karty (lub wysłanie maila ze zdjęciem)
    - przesłanie im wyciągu z karty (faxem, mailem)
    - przesłanie im faxem dokumentu tożsamości z adresem

    Pozdrawiam,
    Fergus

  • 4. Data: 2004-04-17 07:06:40
    Od: "Fergus" <fergus@_NO_SPAM_poczta.onet.pl>

    "krab" <_...@k...pl> wrote in message
> [...]
    > usa nie ma potrzeby bratania sie ze swiatem - no chyba po to by rozwalic
    > jakis kraj i zarobic na jego odbudowie - to ty europejczyku skomlesz by
    Brrrrr... powiało chłodem...

    A nie jest czasem tak, że ponieważ w USA różne "zabawki" są przeciętnie 2
    razy tańsze niż w Europie/Polsce to europejskie/polskie filie amerykańskich
    firm wymuszają odpowiednią politykę exportową na swoich rodzicach?

    Pozdrawiam,
    Fergus

  • 5. Data: 2004-04-17 11:26:04
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Fergus" <fergus@_NO_SPAM_poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
    > - przesłanie im wyciągu z karty (faxem, mailem)
    > - przesłanie im faxem dokumentu tożsamości z adresem

    A coz to za zabezpieczenia? ;) VBez specjalnego wysilku i w bardzo ktorkim
    czasoe wiekszosc osob posiadajacych komputer jest w stanie spraeparowac
    takie 'obrazki'. Nie sadze zeby to zabezpieczalo przed oszustwami, ale na
    pewno utrudni zycie uczciwym klientom, ktorych jest zdecydowana wiekszosc.

    Maciej

  • 6. Data: 2004-04-17 11:39:06
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    > pewno utrudni zycie uczciwym klientom, ktorych jest zdecydowana wiekszosc.

    Być może wówczas sklep jest kryty, bo dopełnił należytej staranności i nie
    musi płacić za fraud.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 7. Data: 2004-04-17 18:56:41
    Od: "Fergus" <fergus@_NO_SPAM_poczta.onet.pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message
    > wysyłki
    > A coz to za zabezpieczenia? ;)

    Jesli przeczytasz jeszcze raz mojego posta zauwazysz, ze w USA maja system
    ktory sprawdza adres bilingowy podany przez kupujacego z adresem w systemie
    VISA. Poniewaz nie ma w nim europejskich adresow (nie wiem dlaczego - pewnie
    zaawansowanie technologiczne USA lub ochrona danych w Europie) - nie są w
    stanie zweryfikowac poprawnie danych. Zauwaz ze prawie KAZDY sklep w USA
    prosi o podanie danych bilingowych. Teoretycznie maja prawo odrzucic KAZDA
    nieweryfikowalna transakcje - to, ze pozwalaja ja jednak autoryzowac mailem,
    faxem itp to ICH DOBRA WOLA (a nie zabezpieczenia ;-) ).

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 8. Data: 2004-04-17 21:19:25
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > to, ze pozwalaja ja jednak autoryzowac mailem,
    > faxem itp to ICH DOBRA WOLA (a nie zabezpieczenia ;-) ).

    Tylko na co im dane ktorych nie sa w stanie zweryfikowac? Nie widzisz tu
    braku konsekwencji? Jesli to nie zabezpiecza to na cholere im skany lub
    faksy?

    Maciej

  • 9. Data: 2004-04-17 21:21:36
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Fergus" <fergus@_NO_SPAM_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    mailem,
    > faxem itp to ICH DOBRA WOLA (a nie zabezpieczenia ;-) ).

    To jak wytłumaczyć fakt, że ludzie dokonują - prawie zawsze - transakcji bez
    dodatkowych autoryzacji??

  • 10. Data: 2004-04-17 21:28:44
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-04-17 23:19, Użytkownik MK napisał:
> [...]
    >
    > Tylko na co im dane ktorych nie sa w stanie zweryfikowac? Nie widzisz tu
    > braku konsekwencji? Jesli to nie zabezpiecza to na cholere im skany lub

    Tu wszedzie wyplywaja roznice w sposobie zycia i myslenia. Oni wiedza
    jak mysla "swoi" i czego sie po nich spodziewac.
    Drobny przyklad:
    Spytano mnie kiedys na granicy o wizytowke. Akurat mialem i to
    przewazylo decyzje na pozytywna strone. Sprawa byla pewna wiec i tak by
    przeszlo ale potrwalo by duzo dluzej.
    Dla mnie jest niejasne czemu papierek ktory moge sobie wydrukowac na
    prawie kazdym dworcu o dowolnej tresci wplywa na decyzje. Ale tu tez
    jest metoda. Przecietny obywatel nie drukuje sobie lewych wizytowek,
    albo je ma albo olewa i to ze je mialem to byl sygnal ze jestem
    "przecietny" czyli nie trzeba mi sie dokladniej przygladac.
    Innym podobnym zjawiskiem jest ze mieszkalem za granica w hotelu 2
    tygodnie i nikt mnie nie spytal o jakikolwiek dokument tozsamosci.
    Wystarczylo ze byla gwarancja ze pobyt bedzie zaplacony.
    ---