  • 1. Data: 2002-06-18 20:41:50
    Temat: VC w Lukas Banku - przemyślenia po roku
    Od: "Agadir" <a...@p...pl>

    Witam

    Dzisiaj przyszedł do mnie wyciąg z ww. banku zawierający m.in. opłatę za użytkowanie
    karty w wys. 39 zł. Z racji tego przestudiowałem regulamin oraz tabelę opłat i
    naszło mnie parę refleksji, którymi chciałbym się z wami podzielić.
    1) Wyszło mi, że poza nielicznymi okresami wyjazdów zagranicznych wydaję poprzez VC
    nie więcej niż 500 zł/mies. Gdybym te pieniądze trzymał przez miesiąc na najwyżej
    obecnie oprocentowanym 8% koncie w e-banku, to miałbym z tego 3,33 zł odsetek. Koszt
    karty na miesiąc to 3,25 zł, tak więc używając tej karty praktycznie NIC się na tym
    nie zarabia. Oczywiście zdaję sobie sprawę z pewnych uproszczeń tego porównania, ale
    nie chciałem zbytnio komplikować sprawy, a co najważniejsze - oddaje ono istotę
    sprawy. Naturalnie bank zarabia na KAŻDEJ transakcji!
    2) W przypadku płacenia za granicą kurs przeliczeniowy jest brany wg "zasad
    stosowania kursów zagranicznych środków płatniczych w Banku Zachodnim SA" (par. 25
    p. 2 regulaminu). Oczywiście jest on odpowienio wyższy od kursu średniego, o
    kantorowym nie wspominając - bank zarabia!
    3) Wybieranie gotówki za granicą z bankomatu polecam tylko w sytuacji najwyższej
    konieczności - oprócz samej opłaty za wybranie w wys. 4% sumy (min. 10 zł) od tego
    dnia do momentu spłaty liczony jest procent od wybranej sumy w wysokości 29,90%. Co
    ciekawe, mimo znacznych obniżek stóp procentowych od zeszłego roku to oprocentowanie
    nie uległo zmianie!!! Bank zarabia!
    4) W razie zgubiebia lub kradzieży karty za granicą POD ŻADNYM POZOREM nie
    zgłaszajcie tego faktu w lokalnym centrum VISA lub jakimkolwiek miejscowym banku,
    lecz dzwońcie do banku lub centrum kart w Polsce. Wtedy bank przejmuje
    odpowiedzialność od momentu zgłoszenia. W pierwszym zaś przypadku od momentu
    zgłoszenia + 24 godz. Tak więc złodziej miałby mnóstwo czasu na dokonanie zakupów na
    wasz koszt! Doprawdy, dla mnie te dodatkowe 24 godz. to niczym nie usprawiedliwiony
    SKANDAL!!!
    5) Ponadto, lista rzeczy za które bank NIE ponosi odpowiedzialności, jest o wiele
    dłuższa niż ta opisująca to, za co bank odpowiada. W szczególności wg par. 43 bank
    "nie ponosi również odpowiedzialności za skutki wynikłe z... wykorzystania karty
    zgłoszonej jako utracona" (sic!) W końcu więc przejmuje tą odpwiedzialność czy
    nie?!! (patrz punkt wyżej)
    6) Wspominałem w p. 3 o krwiożerczym oprocentowaniu w stosunku do klienta. Jeżeli
    jednak ktoś jednak zapłaci więcej niż jest winny w danym miesiącu, kwota nadwyżki
    zostaje zaliczona na poczet zadłużenia z tytułu przyszłych transakcji, jednak NIE
    podlega ona oprocentowaniu. Bank zarabia!

    Mam nadzieję, że ta lista pułapek komuś się przyda. Ogólny wniosek - nad posiadaniem
    VC warto się zastanowić.

    Agadir

  • 2. Data: 2002-06-18 21:50:41
    Temat: Re: VC w Lukas Banku - przemyślenia po roku
    Od: "MichalL" <m...@p...onet.nospam.pl>

    --
    >Pozdrawiam
    >Agadir

    Uzupelnienie:

    1. Mozesz miec karte za darmo dla rachunku PRO. Fakt, rachunek kosztuje.
    2. Wykonujesz karta za malo operacji, zeby sie oplacala.
    3. Druga karta kosztuje 25 zl. Wiec dla dwoch osob prog oplacalnosci sie
    obniza.
    4. NAjwyzej oprocentowane konto w ebanku to VW, od 8,35%.

    wniosek:

    Ozen sie, KK stanie sie bardziej oplacalna :). Wzrosna wydatki i spadnie
    sredni koszt karty.

    MichalL

  • 3. Data: 2002-06-19 06:54:04
    Od: "krab" <d...@n...mam.konta.i juz>

    Użytkownik "MichalL" <m...@p...onet.nospam.pl> napisał w
    wiadomości
    > wniosek:
    > Ozen sie, KK stanie sie bardziej oplacalna :). Wzrosna wydatki i spadnie
    > sredni koszt karty.

    niestety koszt orgazmu rowniez wowczas wrasta

  • 4. Data: 2002-06-19 08:02:27
    Od: Mariusz Borowski <m...@e...pw.edu.pl>

    > Mam nadzieję, że ta lista pułapek komuś się przyda. Ogólny wniosek - nad
    posiadaniem VC warto się zastanowić.

    Wiesz dla mnie największa zaleta karty kredytowej to utrzymanie
    ciągłosci finansowej, w przypadku gdy pracodawca nieco spóźnia się z
    pensją. Mając zerowe konto osobiste, nie muszę zakupów odładać na czas
    "jak przyjdzie pensja". Zawsze natomiast spłacam kartę w terminie i nie
    ponoszę dodatkowych kosztów. Poza tym należy uwzględnić również fakt, że
    praktycznie za każdą kartę wypukłą trzeba płacić. Jedne kosztują mniej
    inne więcej. Jesli nie chcesz ponosić dodatkowych kosztów związanych z
    kartą, to zawsze możesz płacić kartą płaską, która w wielu bankach jest
    darmowa.

    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 5. Data: 2002-06-19 09:51:22
    Od: "Krzysiek" <k...@n...e.pl>

    Użytkownik MichalL <m...@p...onet.nospam.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aeo9sb$35d$...@n...tpi.pl...
    > 1. Mozesz miec karte za darmo dla rachunku PRO. Fakt, rachunek kosztuje.
    Uzupełnienie zmieniono regulamin dla PRO promocja w postai bezpłatnego
    wydania zostaje zastosowana wyłącznie do pierwszej karty głównej do rachunku
    Zgubuiłem kartę.
    Za zastrzeżenie 25 zet - przy czym poinformowano mnie, zę w wypadku VC
    zastrzeżenie jest równowazne zamówieniu nowej i że te 25 to też koszt tej
    nowej. G. prawda - za wydanie 39 zet (konto PRO). Czyli zgubienie karty to
    64 zety.

> [...]
    > obniza.
    > 4. NAjwyzej oprocentowane konto w ebanku to VW, od 8,35%.

    I pytanie jedyne brzmi - czy warto płacić tyle, by mieć wypukła kartę.(I
    zaleta)
    Aha, kurs euro w transakcji w maju (koniec) wyszedł 3, 92... W kantorach
    NAJWYŻSZY jaki spotkałem był wtedy 3, 79
    i druga (malutka) zaleta - czytelna lista zakupów z miesiąca.

    No i skandal,zę jak konto miało 12 procent kredyt 29.9
    konto 8 procent - kredyt ile????? 29,9 nie drgnął nawet symbolicznie.
    No i chyba nie będę jednak wznawiał tej karty

  • 6. Data: 2002-06-19 09:51:28
    Od: "Krzysiek" <k...@n...e.pl>

  • 7. Data: 2002-06-19 09:53:10
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Mariusz Borowski" <m...@e...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > inne więcej. Jesli nie chcesz ponosić dodatkowych kosztów związanych z
    > kartą, to zawsze możesz płacić kartą płaską, która w wielu bankach jest

    Dokladnie. Ja zamowilem VC debet z BZWBK za ktora zaplace w 2 lata 80zl. W
    miedzyczasie okazalo sie, ze dostalem VC Lukasa, ktora kosztuje 98zl. Czyli
    chcac posiadac wypukla tak naprawde KK kosztuje mnie 18zl/2 lata czyli
    raptem 9zl/rok.

    pzdr

  • 8. Data: 2002-06-19 11:22:16
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > No i chyba nie będę jednak wznawial tej karty

    No to zabulisz za niewznawianie.
    Poczytaj regulamin - tam jest tak sprytna konstrukcja, ze musiasz zaplacic
    za zastrzezenie karty kiedy rezygnujesz...
    Michal.

  • 9. Data: 2002-06-19 14:10:30
    Od: "boa" <a...@N...poczta.fm>

    .
    > Poczytaj regulamin - tam jest tak sprytna konstrukcja, ze musiasz zaplacic
    > za zastrzezenie karty kiedy rezygnujesz...

    ty poczytaj dokladnie

    chyba jak nie oddasz !!
    nie mam teraz regulaminu ale kiedys czytalem pare razy oraz tabele prowizji
    i oplat i nie ma tam takiej oplaty - jest tylko jak nie zwrocisz karty..
    umowa jest zawart na 1 rok wiec nikt nie moze pobierac oplaty za zakonczenie
    umowy...

    Łukasz Lizak

  • 10. Data: 2002-06-19 18:18:00
    Od: "Agadir" <a...@p...pl>

    "Mariusz Borowski" <m...@e...pw.edu.pl> wrote in message
> [...]
    > ciągłosci finansowej, w przypadku gdy pracodawca nieco spóźnia się z
    > pensją. Mając zerowe konto osobiste, nie muszę zakupów odładać na czas

    No, ale jak pracodawca spóźni się nieco bardziej niż zwykle, to możesz mieć problem
    :-)

> [...]
    > inne więcej. Jesli nie chcesz ponosić dodatkowych kosztów związanych z
    > kartą, to zawsze możesz płacić kartą płaską, która w wielu bankach jest

    Karta kredytowa powinna być również darmowa, bo bank i tak zarabia na każdej
    transakcji, nie mówiąc już o horrendalnym oprocentowaniu, jeżeli spóźnisz się ze
    spłatą zadłużenia.

    Agadir