  • 1. Data: 2004-03-17 12:44:35
    Temat: [VC] Lukas mi naliczył... - kredytowa
    Od: Hubert <h...@U...pl>

    Może oni tak naliczają?
    Wpłaciłem, w terminie (ostatniego dnia) wymaganą minimalną spłatę, a
    dzień póżniej resztę. Lukas naliczył mi odsetki. OK, ale tych odsetek
    IMHO coś za dużo. Na mój chłopski rozum powinno wyjść ok. 26 zł, a oni
    naliczyli 70. Mogłem się oczywiście pomylić i np. wychodzi 30, a reszta
    to "kara" 40 zł, co by pasowało. Ale pani z infolinii twierdzi, że jest
    specjalny wzór do naliczania odsetek i o "karze" nic nie mówiła.
    Mogę zażyczyć sobie dokładne rozpisanie odsetek, ale nie wiem czy jest
    sens - może oni mają jakiś złodziejski wzór? Odsetki to 29,90%, ale
    chyba w stosunku rocznym?

    Liczyłem tak:
    data operacji: 15.02, powiedzmy 35 zł
    data obciążenia: 17.02
    data wpłaty na rachunek: 03.03
    naliczenie odsetek: 10.03
    Czyli od sumy 35 zł odsetki w wysokości 29,90% w stosunku rocznym:
    35 x 0,299 / 365 = 0,03 zł dziennie x ilość dni między 17.02 a 03.03.
    Dobrze?

    BTW: czy taki wzór nie powinien być umieszczony w regulaminie?

    pozdrawiam
    Hubert

    Ludzie są fajni jak są skromni :-)

  • 2. Data: 2004-03-17 13:37:16
    Temat: Re: [VC] Lukas mi naliczył... - kredytowa
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Hubert wrote:
> [...]
    > Czyli od sumy 35 zł odsetki w wysokości 29,90% w stosunku rocznym:
    > 35 x 0,299 / 365 = 0,03 zł dziennie x ilość dni między 17.02 a 03.03.

    nie mow ze od operacji na 35 zl naliczyli ci odsetek 70 :-)
    KK maja to do siebie ze nawet jak nie splacisz 1 zlotowki to umorzenia odsetek
    nie ma i te odsetki ktore ci podali sa od wszystkich operacji ktore zrobiles
    a wzor jest dobry (dla dokladnosci najpierw mnozysz przez liczbe dni a potem
    dzielisz przez 365)
    *** blad ***

  • 3. Data: 2004-03-17 13:50:35
    Od: Jurgen <n...@s...me>

    On Wed, 17 Mar 2004 13:44:35 +0100, Hubert <h...@U...pl> wrote:

    >Może oni tak naliczają?

    raiffeisen
    Należne odsetki = średnie saldo zadłużenia z poprzedniego okresu x
    oprocentowanie dla okresu + średnie saldo zadłużenia z bieżącego
    okresu x oprocentowanie dla okresu

    ale to tez nie wyjasnia wszystkiego bo
    w grudniu zapomnialem splacic
    w styczniu przyszlo rozliczenie gdzie policzono odsetki
    w lutym odsetek nie bylo
    ?

    --
    pozdrawiam
    Jurek

  • 4. Data: 2004-03-17 14:52:44
    Od: Hubert <h...@U...pl>

    >nie mow ze od operacji na 35 zl naliczyli ci odsetek 70 :-)

    Przecież wiesz, że nie ;-)
    Jedna z operacji to właśnie ta. Razem było na nieco ponad 2k.

    >KK maja to do siebie ze nawet jak nie splacisz 1 zlotowki to umorzenia odsetek
    >nie ma i te odsetki ktore ci podali sa od wszystkich operacji ktore zrobiles

    Wiem. Chodzi o to, że jak liczę od każdej operacji odsetki to mi
    wychodzi razem ok. 26 zł, a nie 70!

    >a wzor jest dobry (dla dokladnosci najpierw mnozysz przez liczbe dni a potem
    >dzielisz przez 365)

    OK. Ale to już drobny błąd. Czyli jaja sobie robią?
    Moja teza: policzyli tę karę. Ale niesłusznie, bo miałem zapłacić do
    02.03 i minimalną kwotę zapłaciłem w tym dniu w Lukasie. I to jest
    wyszczególnione na wyciągu. Więc powinni tylko policzyć odsetki od
    transakcji...

    Reklamować?

  • 5. Data: 2004-03-17 14:56:44
    Od: Hubert <h...@U...pl>

    >raiffeisen
    >Należne odsetki = średnie saldo zadłużenia z poprzedniego okresu x
    >oprocentowanie dla okresu + średnie saldo zadłużenia z bieżącego
    >okresu x oprocentowanie dla okresu

    Nie wiem jak w Lukasie. U mnie nie było zadłużenia w poprzednim okresie
    (chyba, że nie rozumiem czegoś). Zazwyczaj wszystko płacę na termin i
    nie mam naliczanych odsetek. Tym razem się nie udało.

  • 6. Data: 2004-03-17 20:57:56
    Od: "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Użytkownik "Hubert" <h...@U...pl> napisał w wiadomości

    > BTW: czy taki wzór nie powinien być umieszczony w regulaminie?

    Obok tabliczki mnożenia. Moga przeciez miec inna....

  • 7. Data: 2004-03-17 21:54:20
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Dobrze?
    >
    > BTW: czy taki wzór nie powinien być umieszczony w regulaminie?

    Oprocentowanie 29,90??? Kurcze ja mam w PKO BP 19,9, nawet karne wynosi
    29,5

    Zmień Bank!

    Piotr

  • 8. Data: 2004-03-18 08:27:39
    Od: Hubert <h...@U...pl>

    >Obok tabliczki mnożenia. Moga przeciez miec inna....

    I po co ta uwaga? ;-)
    Skoro mi panienka powiedziała, że jest jakiś specjalny wzór do
    naliczania odsetek z KK to dlaczego nie miałby być umieszczony w
    regulaminie? Widocznie to nie takie oczywiste. Chyba, że bajerowała.
    Bo jak zauważyłeś sam sobie obliczyłem, tyle, że mi wychodzi ok. 30 zł,
    a im 70...

  • 9. Data: 2004-03-18 08:42:41
    Od: Hubert <h...@U...pl>

    >Oprocentowanie 29,90??? Kurcze ja mam w PKO BP 19,9, nawet karne wynosi
    >29,5

    Masz na KK 19,9? To nieźle.

    >Zmień Bank!

    Taaak... Następny co to uważa, że życie takie proste? ;-P

  • 10. Data: 2004-03-18 09:13:31
    Od: SebCz <a...@K...pl>

    > Odsetki to 29,90%, ...

    To fakt, odsetki trochę przyduże. Ja własnie spłaciłem sobie swojego
    Lukasa i trzymam go na 'czarną godzinę' jedynie. W uzyciu : Raiffi KK -
    mniejszy procent, do tego podglad przez Net - miodzio.

    --
    ______
    Pozdrowienia

    Zanim napiszesz na'priv', zdejmij kapelusz....