  • 11. Data: 2004-03-18 09:20:17
    Temat: Re: [VC] Lukas mi naliczył... - kredytowa
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Hubert wrote:

    > Przecież wiesz, że nie ;-)
    > Jedna z operacji to właśnie ta. Razem było na nieco ponad 2k.

    ale jak sie liczy "na oko" to za ok 43 dni (przypuśmy tyle leży średnie saldo)
    2000 * 43 * 29,9 / 36500 = 70zł
    *** blad ***

  • 12. Data: 2004-03-18 10:05:07
    Od: Hubert <h...@U...pl>

    >To fakt, odsetki trochę przyduże. Ja własnie spłaciłem sobie swojego
    >Lukasa i trzymam go na 'czarną godzinę' jedynie. W uzyciu : Raiffi KK -
    >mniejszy procent, do tego podglad przez Net - miodzio.

    Ale chyba 44 dni?
    IMHO odsetki są olewające, o ile spłacasz wszystko - ja tak robię od
    początku. IMvHO KK dla kredytu to nic mądrego.
    Tym razem nie wyszło (pieniądze przyszły, a więc i poszły, dzień za
    późno - wyciągnąłem wnioski).
    W życiu bywa różnie, dwa lata temu miałem rok tłustszy :-), teraz mam
    chudszy :-(
    Tak bywa w DG. A limit mi został. Zmienić bank może mi być trudno...

    pozdrawiam
    Hubert

    Ludzie są fajni jak są skromni :-)

  • 13. Data: 2004-03-18 11:28:34
    Od: Hubert <h...@U...pl>

    >ale jak sie liczy "na oko" to za ok 43 dni (przypuśmy tyle leży średnie saldo)
    >2000 * 43 * 29,9 / 36500 = 70zł

    Nie wiem, może właśnie mają taki system liczenia?
    Dlatego nie mówię, że Lukas źle policzył tylko co najwyżej, że ma
    złodziejski system liczenia odsetek od KK.
    Jak każdą operację policzę oddzielnie wg 29,9% i ilości dni jakie
    upłynęły od momentu obciążenia do momentu spłaty zadłużenia to mi
    wychodzi ok. 26 zł, a nie 70. Albo Lukas ma taki system liczenia, że im
    wychodzi te 70 zł, albo dorzucili mi te 40 zł za brak spłaty minimalnej
    + 30 zł. Chodzi mi o to czy warto reklamować, zawracać głowę, skoro
    jetsem np. spisany na straty. A może jest opłata za niesłuszną
    reklamację?

  • 14. Data: 2004-03-18 11:41:46
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Hubert wrote:

    > Nie wiem, może właśnie mają taki system liczenia?
    > Dlatego nie mówię, że Lukas źle policzył tylko co najwyżej, że ma
    > złodziejski system liczenia odsetek od KK.

    1. z pewnością liczą nie do daty twojej częściowej spłaty tylko do daty
    całkowitej spłaty
    2. mowisz że może dobrze liczą, ale jest to złodziejski system - takie są
    właśnie reguły gry przy kartach kredytowych. Na kimś w koncu bank musi zarabiać
    i dlatego lepiej się zadłużyć gdzieś na ROR ale KK spłacic w terminie.

    > (...) Albo Lukas ma taki system liczenia, że
    > im wychodzi te 70 zł, albo dorzucili mi te 40 zł za brak spłaty
    > minimalnej + 30 zł. Chodzi mi o to czy warto reklamować,

    popytaj w Lukasie, ale wg mnie oplaty karne powinny byc ksiegowane osobno a poza
    tym powinny figurowac w TOiP - sprawdz
    *** blad ***

  • 15. Data: 2004-03-18 14:24:26
    Od: Hubert <h...@U...pl>

    >1. z pewnością liczą nie do daty twojej częściowej spłaty tylko do daty
    >całkowitej spłaty

    O tym mówię i to mam na myśli - do daty całkowitej spłaty.

> [...]
    >i dlatego lepiej się zadłużyć gdzieś na ROR ale KK spłacic w terminie.

    Wiem. Ale chyba sposób naliczania musi być jawny.
    Bez przesady z tym zarabianiem. Przecież odsetki i tak są strasznie
    wysokie. Chyba sposób naliczania odsetek powinien być podobny do ogólnie
    przyjętych sposobów naliczania w innych przypadkach. A jeśli jest
    odmienny to powinien się znajdować gdzieś w umowie/regulaminie. A ja
    widzę co innego - o czym niżej. Inaczej to IMO zwykłe złodziejstwo i po
    prostu chamstwo...

    >popytaj w Lukasie, ale wg mnie oplaty karne powinny byc ksiegowane osobno a poza
    >tym powinny figurowac w TOiP - sprawdz

    Już pytałem, ale pani po krótkich wyjaśnieniach skierowała mnie do
    reklamacji.
    BTW: w TOiP stoi, że opłata 40 zł jest pobierana od drugiego opóźnienia.
    Czyli chyba mi jej nie walnęli.

    Wyciąg z Regulaminu:
    par. 27, pkt. 2.
    Odsetki za transakcje bezgotówkowe i gotówkowe naliczane są od kwoty
    transakcji w trybie dziennym, począwszy od daty zaksięgowania transakcji
    na rachunku karty do dnia spłaty zadłużenia.

    Rozumiem to tak, że Lukas nalicza odsetki od KK w sposób standardowy.
    Nie ma tu mowy o jakimś średnim zadłużeniu czy tp.
    Ale powtarzam: w standardowy sposób wychodzi 26 zł, a nie 70 zł...