  • 1. Data: 2002-04-22 19:46:03
    Temat: VC EURO
    Od: "Kamil Gawrylak" <k...@p...onet.pl>

    strzalka. ktos kiedy szukal karty rozliczanej w euro. od maja ma byc takowa
    (visa classic) debetowa w .....
    PEKAO S.A.(podobnie jak usd). wzor karty taki sobie. dla mnie zagadka jest
    jak sie visa int. oplaca wydawac VC w euro bez przeskoku usd. ciekawie
    opisane platnosci w polsce - moze zle zrozumialem zapis, ale pln/euro wg
    srednniego nbp.

  • 2. Data: 2002-04-22 21:41:08
    Temat: Re: VC EURO
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    Użytkownik "Kamil Gawrylak" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > strzalka. ktos kiedy szukal karty rozliczanej w euro. od maja ma byc
    takowa
    > (visa classic) debetowa w .....
    > PEKAO S.A.(podobnie jak usd)

    Czy gdzieś coś pisze już na ten temat?

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 3. Data: 2002-04-23 09:54:21
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

> [...]

    > PEKAO S.A.(podobnie jak usd). wzor karty taki sobie. dla mnie zagadka jest
    > jak sie visa int. oplaca wydawac VC w euro bez przeskoku usd.

    No jak ma im się nie opłacać - VISA INT. zarabia tylko n jednym
    przewalutowaniu - na drugim (USA-Euro) już bank. A VISA tylko zyska - beda
    mieli więcej transakcji w Europie - bo ludzie rozsądnie myślący będą mogli
    za granicą płacic nie tylko maestro żeby nie walić kasy na dwa
    przewalutowania ! Fajny pomysł - tylko mogli wystartować z nim wcześniej -
    na wiosnę - to by na wakacje już była taka VISA :-)))

    > ciekawie
    > opisane platnosci w polsce - moze zle zrozumialem zapis, ale pln/euro wg
    > srednniego nbp.

    A mozesz podać jakiegos linka gdzie to wyczytałeś ?

    Pozdroofka

  • 4. Data: 2002-04-23 20:32:10
    Od: "Kamil Gawrylak" <k...@p...onet.pl>

    pismo przewodnie pracownikow banku "lider"

    kg

  • 5. Data: 2002-04-24 00:25:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Kamil Gawrylak" <k...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > PEKAO S.A.(podobnie jak usd). wzor karty taki sobie. dla mnie zagadka jest
    > jak sie visa int. oplaca wydawac VC w euro bez przeskoku usd.

    Alez na pewno jest "przeskok" via USD. Tyle ze zawsze jest tak, ze jesli
    obciazenie oryginalne jest w walucie rachunku, to nie ma przewalutowania.
    Na tej zasadzie nalezaloby pytac, jak im oplaca sie wydawac karty
    z zlotowkach.

    Poza tym to wcale nie jest tak, ze tylko VISA moze przewalutowac na
    dolary. Przeciez bank (jesli obsluguje walute obciazenie) sam moze
    to przewalutowac. Choc nie slyszalem, by jakis bank u nas tak robil,
    i pewnie dobrze, bo stosowany kurs bylby pewnie gorszy.

    > ciekawie
    > opisane platnosci w polsce - moze zle zrozumialem zapis, ale pln/euro wg
    > srednniego nbp.

    Watpie, raczej wedlug kursu sprzedazy zlotowek w banku - wydawcy.
    Ale podobno cuda sie zdazaja, nie wiem.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator