    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: VC EURO
    Date: 24 Apr 2002 02:25:05 +0200

    "Kamil Gawrylak" <k...@p...onet.pl> writes:

    > strzalka. ktos kiedy szukal karty rozliczanej w euro. od maja ma byc takowa
    > (visa classic) debetowa w .....
    > PEKAO S.A.(podobnie jak usd). wzor karty taki sobie. dla mnie zagadka jest
    > jak sie visa int. oplaca wydawac VC w euro bez przeskoku usd.

    Alez na pewno jest "przeskok" via USD. Tyle ze zawsze jest tak, ze jesli
    obciazenie oryginalne jest w walucie rachunku, to nie ma przewalutowania.
    Na tej zasadzie nalezaloby pytac, jak im oplaca sie wydawac karty
    z zlotowkach.

    Poza tym to wcale nie jest tak, ze tylko VISA moze przewalutowac na
    dolary. Przeciez bank (jesli obsluguje walute obciazenie) sam moze
    to przewalutowac. Choc nie slyszalem, by jakis bank u nas tak robil,
    i pewnie dobrze, bo stosowany kurs bylby pewnie gorszy.

    > ciekawie
    > opisane platnosci w polsce - moze zle zrozumialem zapis, ale pln/euro wg
    > srednniego nbp.

    Watpie, raczej wedlug kursu sprzedazy zlotowek w banku - wydawcy.
    Ale podobno cuda sie zdazaja, nie wiem.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator