    From: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>
    Subject: Re: VC BZWBK z chipem
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 13 Jul 2005 20:58:03 +0200

    Michał Dąbrowski wrote:

    > szczerze mowiac nie mam pojecia, ale ostatnio robilem zakupy na gieldzie
    > komputerowej i udalo mi sie zaplacic karta, a koles mowil, ze chipy tez
    > akceptuja. Na pewno bedzie coraz wiecej miejsc, ktore przyjmowac beda
    > chipa, szczegolnie po nowych zaleceniach EMV (a moze Visy nie pamietam)
    > dotyczacych winy tego ogniwa akceptacji karty, ktore technologii chipowej
    > nie wdrozylo.

    Wydawcy kart to mogą sobie jeszcze pozwolić na wydanie czipa, który może
    jest kilkukrotnie droższy od paska, ale w wartościach bezwględnych jest to
    nadal kwota niska (swoją drogą - czy jakiś bank wydaje czipowe debetówki?).
    Ale w przypadku centrów rozliczeniowych koszt wymiany lub aktualizacji
    oprogramowania terminali jest ogromny - dlatego bardziej opłaca im się
    pokrywać koszty oszustw (których chyba nie jest w Polsce znowu tak dużo,
    choć nie znam konkretnych statystyk), niż wdrażać nową technologię.
    Co nie zmienia faktu, że punktów akceptujących czipa będzie powoli
    przybywać...

    ch.