  • 1. Data: 2011-03-18 21:38:33
    Temat: Uwaga na tokeny soprzętowe RSA.
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Które banki to mają? Na pewno Lukas, w Eurobanku tez jest taka opcja..
    Które banki jeszcze?
    http://www.tvn24.pl/-1,1696347,0,1,hakerzy-dobieraja
    -sie-do-bankowych-tokenow,wiadomosc.html

    wiatrak

  • 2. Data: 2011-03-18 21:59:29
    Temat: Re: Uwaga na tokeny soprzętowe RSA.
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    wiatrak <w...@y...pl> wrote:
    > Które banki to mają? Na pewno Lukas, w Eurobanku tez jest taka opcja..
    > Które banki jeszcze?

    vwbank

    a.

  • 3. Data: 2011-03-18 22:02:00
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-03-18 22:38, wiatrak pisze:
    > Które banki to mają? Na pewno Lukas, w Eurobanku tez jest taka opcja..
    > Które banki jeszcze?
    > http://www.tvn24.pl/-1,1696347,0,1,hakerzy-dobieraja
    -sie-do-bankowych-tokenow,wiadomosc.html

    Toyota. Dynda mi taki przy kluczach.

  • 4. Data: 2011-03-19 09:33:30
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 18 Mar 2011 22:38:33 +0100, wiatrak napisał(a):

    > Które banki to mają? Na pewno Lukas, w Eurobanku tez jest taka opcja..
> [...]

    Na razie RSA jeszcze dokładnie na napisało co zginęło i w ogóle co się
    dokładnie stało, no ale ostrożność na pewno nie zaszkodzi.

    Xenocide

  • 5. Data: 2011-03-19 09:51:24
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości
    > Które banki to mają? Na pewno Lukas, w Eurobanku tez jest taka opcja..
    > Które banki jeszcze?
    > http://www.tvn24.pl/-1,1696347,0,1,hakerzy-dobieraja
    -sie-do-bankowych-tokenow,wiadomosc.html

    Chyba tępy jestem, bo nie rozumiem, co takiego złodzieje mogli wykraść od
    producenta tych tokenów, co by w jakikolwiek sposób obniżało ich
    bezpieczeństwo.
    Przecież u nich jest tylko wiedza o algorytmach, a algorytmy w kryptologii
    są jawne.
    P.G.

  • 6. Data: 2011-03-19 10:12:18
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Fri, 18 Mar 2011 22:38:33 +0100, "wiatrak" <w...@y...pl>
    wrote:

    >Które banki to mają? Na pewno Lukas, w Eurobanku tez jest taka opcja..
    >Które banki jeszcze?

    vw - ale tam jest to co mi sie podoba, czyli zeby zaakceptowac
    transakcje potrzeba dwoch elementow:
    1. haslo (z glowy)
    2. wskazanie tokena (z tokena)

    sam fakt przejecia tokena niewiele znaczy.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 7. Data: 2011-03-19 10:17:09
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-03-19 10:51, Piotr Gałka pisze:
    > Przecież u nich jest tylko wiedza o algorytmach, a algorytmy w
    > kryptologii są jawne.

    Nie, nie są jawne. Nie chodzi tu o szyfrowanie, tylko o generowanie
    liczb pseudolosowych. Jak choćby ostatnia wtopa Sony z PS3, gdzie można
    było łatwo przewidzieć, jaki klucz wygeneruje konsola.

    --
    Raf

  • 8. Data: 2011-03-19 11:37:03
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Piotr Gałka wrote:

> [...]
    >>

    > Chyba tępy jestem, bo nie rozumiem, co takiego złodzieje mogli
    > wykraść od producenta tych tokenów, co by w jakikolwiek sposób

    Np. związek pomiędzy numerem seryjnym tokena i czasem startu oraz
    wartością początkową jego licznika. Na tej podstawie można samemu
    wygenerować cały ciąg haseł generowanych przez token.

    A wyłapać hasło można na przykład za pomocą znanego tricku z trojanem.

    witrak()

  • 9. Data: 2011-03-19 11:54:54
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@m...invalid> napisał w wiadomości

    > Nie, nie są jawne. Nie chodzi tu o szyfrowanie, tylko o generowanie liczb
    > pseudolosowych. Jak choćby ostatnia wtopa Sony z PS3, gdzie można było
    > łatwo przewidzieć, jaki klucz wygeneruje konsola.

    Nic o tym nie wiem, nie śledzę takich informacji (chyba, że pojawią się na
    p.b.b.).
    Nie ulega dla mnie wątpliwości, że algorytm generowania powinien być jawny i
    oparty na kluczach, ustalanych przez bank i wpisywanych do kolejnych tokenów
    i do jakiegoś urządzenia w banku. Nie powinno z tym być żadnego problemu.
    P.G.

  • 10. Data: 2011-03-19 12:11:59
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > Np. związek pomiędzy numerem seryjnym tokena i czasem startu oraz
    > wartością początkową jego licznika. Na tej podstawie można samemu
    > wygenerować cały ciąg haseł generowanych przez token.

    Jest chyba oczywiste, że taki związek nie ma prawa mieć miejsca.
    P.G.